Εδώ και χρόνια, από το 1994, η κινεζική νομοθεσία υποχρέωνε τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να διατηρούν κοινοπραξίες (50:50) με εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, αν ήθελαν τα μοντέλα τους να κατασκευάζονται επί κινεζικού εδάφους, γλιτώνοντας έτσι τους φόρους εισαγωγής. Εξαίρεση αποτελεί η Tesla η οποία λειτουργεί από μόνη της το εργοστάσιό της στη Σαγκάη.

Το κέρδος της Κίνας από αυτή τη κίνηση ήταν πως οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες απόκτησαν τεχνολογική και επιχειρησιακή τεχνογνωσία στη παραγωγή αυτοκινήτων.

Από την 1η Ιανουαρίου του 2022 ωστόσο τα πράγματα αλλάζουν, με την Κίνα να επιτρέπει σε όλες τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν, άμα θέλουν, αυτοκίνητα στη Κίνα αποκλειστικά μόνες τους.

Σύμφωνα με αναλυτές, η κίνηση αυτή, που είχε ανακοινωθεί από το 2018, θα επιτρέψει τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η VW, η GM και η Ford να εξαγοράζουν τις κοινοπραξίες που έχουν στη Κίνα με τοπικές εταιρίες, ενώ θα διευκολύνει τους νέους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Rivian και η Lucid, να εισέλθουν στην κινεζική αγορά.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι πέντε μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα, η SAIC, η FAW, η BAIC, η Dongfeng και η Shangan, είναι όλες κρατικές.