Διαβάζοντας τον τίτλο είναι σχεδόν σίγουρο ότι αναρωτιέσαι “πάλι;”, αφού έχουμε χάσει το μέτρημα πόσες φορές έχει πτωχεύσει και “ξαναζωντανέψει” η Spyker τα τελευταία χρόνια, καθώς βρίσκεται μεταξύ μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας.

Στις αρχές του περασμένου χρόνου, η μικρή ολλανδική εταιρία χρεοκόπησε για δεύτερη φορά μέσα σε 6 χρόνια, μιας και δεν προχώρησε η συνεργασία με τις αγωνιστικές ομάδες BR Engineering και SMP Racing, όπως και με την εταιρία marketing Milan Morady.

Αυτή η συνεργασία είχε ανακοινωθεί τον Αύγουστο του 2020 και πίσω από τις BR Engineering και SMP Racing βρίσκεται ο Ρώσος ολιγάρχης Boris Rotenberg, ενώ η Milan Morady ανήκει στον επιχειρηματικό εταίρο του Rotenberg, τον Michail Pessis.

Ωστόσο, με ένα επίσημο δελτίο τύπου η Spyker ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία με τον επενδυτή Michail Pessis. Αποτέλεσμα της συμφωνίας, η οποία ολοκληρώθηκε στην Ουτρέχτη στις 20 Δεκεμβρίου, είναι η ίδρυση του Spyker Group, με την εταιρεία να σκοπεύει να ξεκινήσει την παραγωγή των B6 Venator, C8 Preliator και D8 Peking-to-Paris μέσα στο 2022, τα οποία έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια.

Ο Victor Muller φέρεται να είναι και πάλι ο επικεφαλής της νέας εταιρείας, με την ανακοίνωση να αναφέρει ότι ο όμιλος επενδυτών έχει ήδη αναπτύξει και παράγει έναν μικρό αριθμό αυτοκινήτων της Spyker στη διαμόρφωση BR (προφανώς ονομάστηκε για την BR Engineering του Rotenberg) στις δικές της εγκαταστάσεις.

Αυτό είναι λίγο ασαφές, αλλά το δελτίο τύπου αναφέρει ότι το αμάξωμα των αυτοκινήτων της Spyker θα κατασκευάζονται στη Ρωσία, ενώ τα μηχανολογικά μέρη θα γίνονται στη Ρωσία και τη Γερμανία. Η τελική συναρμολόγηση έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί σε μια νέα μονάδα παραγωγής στην Ολλανδία, με την εταιρεία να σκοπεύει να επαναπροσλάβει όσο το δυνατόν περισσότερους πρώην υπαλλήλους της.

Επιπλέον, υπάρχουν επίσης σχέδια για νέα κέντρα εξυπηρέτησης στην Κυανή Ακτή της Γαλλίας, καθώς και κοντά στα σύνορα Βελγίου, Γαλλίας και Λουξεμβούργου.

Σε δήλωση του, ο CEO της Spyket, Victor Muller, αναφέρει:

Η συμφωνία συνεργασίας, την οποία επιβεβαιώσαμε σήμερα, είναι το σημείο εκκίνησης για την ανοικοδόμηση της Spyker ως κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων με πιο στέρεες βάσεις από ποτέ και με άφθονη πρόσβαση σε καλύτερους τεχνικούς και οικονομικούς πόρους που είχαμε ποτέ, για να επιτύχουμε τους φιλόδοξους επιχειρηματικούς μας στόχους. Η εταιρεία θα προσφέρει υβριδικές λύσεις στα μελλοντικά μας μοντέλα, αλλά ο V8 κινητήρας θα παραμένει στην καρδιά κάθε Spyker για πολλά χρόνια ακόμα.