Με την πανδημία του νέου κορωνοϊού να τρενάρει το 2020 τις συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, το 2021 ήρθε να προστεθεί και η παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς, η οποία προκάλεσε προβλήματα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Παρόλα αυτά, το πρόσημο στο τέλος του χρόνου ήταν θετικό, καθώς δεν ζήσαμε τις πρωτόγνωρες απαγορεύσεις του 2020.
Πωλήσεις 2021
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ, το 2021 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 100.916 νέα αυτοκίνητα, μια αύξηση 24,6% σε σχέση με το 2020, όπου είχαν πουληθεί 80.977 νέα αυτοκίνητα. Το Δεκέμβριο του 2021 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 12.007 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 9.465 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 26,9.
Μείωση 15,0% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούριων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) τον Δεκέμβριο του 2020 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν το Δεκέμβριο του 2021 ανέρχονται σε 5.660, έναντι των 6.443 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2020, παρουσιάζοντας μείωση 12,2%.
Κοιτώντας συγκεντρωτικά τα νούμερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2021 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 198.552 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 162.575 (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 22,1%. Μείωση 24,4% είχε παρουσιάσει το 12μηνο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019.
Εταιρίες
Θέση | Εταιρία | Πωλήσεις 2021 | Μερίδιο αγοράς |
---|---|---|---|
1 | Toyota | 13.175 (+28,4%) | 13,1% |
2 | Peugeot | 10.135 (+39,6%) | 10,1% |
3 | Hyundai | 8.776 (+70,3%) | 8,8% |
4 | Volkswagen | 7.462 (+8,3%) | 7,4% |
5 | Opel | 5.816 (+15,1%) | 5,8% |
6 | Citroen | 5.253 (+34,35%) | 4,8% |
7 | Suzuki | 4.850 (+31,1%) | 4,8% |
8 | Kia | 4.564 (+89,3%) | 4,6% |
9 | Mercedes | 4.255 (+19,1%) | 4,2% |
10 | BMW | 4.174 (+32,9%) | 4,2% |
Περνώντας στις εταιρίες, στη πρώτη θέση το 2021 βρέθηκε για 21η φορά τα τελευταία 24 χρόνια η Toyota με 13.175 πωλήσεις με μερίδιο αγοράς 13,1%, με την Peugeot να διατηρεί τη δεύτερη θέση με 10.135 πωλήσεις, αλλά να αυξάνει το μερίδιο αγοράς της στο 10,1%. Στην τρίτη θέση των προτιμήσεων στη χώρα μας ανέβηκε η Hyundai με πωλήσεις που έφτασαν τα 8.776 αυτοκίνητα, ρίχνοντας στην τέταρτη θέση τη Volkswagen, η οποία αύξησε μεν τον όγκο των πωλήσεων, αλλά υποχώρησε σημαντικά σε μερίδιο αγοράς (7,4% το 2021, έναντι 8,7% το 2020).
Ακολουθεί η Opel με 5.816 πωλήσεις (5,8%% μερίδιο αγοράς), η Citroen με 5.253 πωλήσεις (+34,35%), η Suzuki με 4.850 πωλήσεις (4,8%), η Kia -η οποία αποτελεί νέα είσοδο στο top 10- με 4.564 πωλήσεις (4,6% μερίδιο αγοράς), η Mercedes με 4.255 πωλήσεις (4,2% μερίδιο αγοράς) και η BMW -ακόμα μια νέα είσοδο στο top 10- με 4.174 πωλήσεις (4,2% μερίδιο αγοράς). Οι τρεις εταιρίες που εκτοπίστηκαν από τη Citroen, την Kia και τη BMW είναι οι η Nissan, η Skoda και η Renault.
Τι έκαναν οι Premium εταιρίες
Από πλευράς πολυτελών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Mercedes-Benz πούλησε 4.255 αυτοκίνητα, στη δεύτερη θέση διατηρήθηκε η BMW με 4.174 πωλήσεις, σημειώνοντας σημαντική αύξηση, που άγγιξε το 32,9%. Ακολουθεί η Audi στην τρίτη θέση με 3.545 πωλήσεις, η Volvo βρέθηκε στη τέταρτη με 1.715 πωλήσεις και η Tesla στην πέμπτη με 598 πωλήσεις.
Έπειτα, βλέπουμε ότι η DS Automobiles πούλησε 291 αυτοκίνητα, ενώ το 2021 για πρώτη φορά πάτησαν στην Ελλάδα 138 νέα Lexus, 113 νέες Alfa Romeo, 107 Porsche, 94 Jaguar, 6 Maserati, 5 Lamborghini, 4 Alpina, 1 Bentley, με τις Aston Martin και Ferrari να μην πωλούν ούτε ένα νέο αυτοκίνητο. Ωστόσο, εισήχθησαν και έλαβαν ελληνικές πινακίδες 23 μεταχειρισμένες Ferrari, 17 Lamborghini, 5 Rolls-Royce και 3 McLaren.
Αναλύοντας κάθε μια μάρκα ξεχωριστά για το 2021:
Εταιρία | Πωλήσεις 2021 | Πωλήσεις 2020 | Διαφορά |
---|---|---|---|
Alfa Romeo | 113 | 194 | -41,75% |
Audi | 3.545 | 2.696 | +31,49% |
BMW | 4.174 | 3.140 | +32,9% |
Citroen | 5.253 | 4.857 | +8.15% |
Dacia | 2.262 | 1.605 | +40,93% |
DS | 291 | 280 | +3,92% |
Fiat | 3.485 | 2.860 | +21,85% |
Ford | 3.060 | 2.794 | +9,52% |
Honda | 332 | 401 | -17,2% |
Hyundai | 8.776 | 5.152 | +70,34% |
Jaguar | 94 | 89 | +5,61% |
Jeep | 1.447 | 912 | +58,66% |
Kia | 4.564 | 2.410 | +89,37% |
Land Rover | 563 | 356 | +58,14% |
Lexus | 138 | 88 | +56,81% |
Mazda | 398 | 197 | +102,03% |
Mercedes | 4.255 | 3.572 | +19,1% |
Mini | 1.909 | 1.611 | +18,49% |
Mitsubishi | 227 | 443 | -48,75% |
Nissan | 3.933 | 4.375 | -10,10% |
Opel | 5.816 | 5.050 | +15,16% |
Peugeot | 10.135 | 7.259 | +39,61% |
Porsche | 107 | 106 | +0,94% |
Renault | 2.784 | 3.252 | -14,39% |
Seat | 1.854 | 1.620 | +14,44% |
Skoda | 2.996 | 3.217 | -6,86% |
Smart | 80 | 35 | +128,57% |
Subaru | 35 | 38 | -7,89% |
Suzuki | 4.850 | 3.697 | +31,1% |
Tesla | 598 | 22 | +2.618% |
Toyota | 13.175 | 10.263 | +28,37 |
Volkswagen | 7.462 | 6.888 | +8,3% |
Volvo | 1.715 | 1.476 | +16,19% |
Βενζίνη Vs Diesel Vs Υβριδικά
Από τα 100.916 νέα αυτοκίνητα του 2021, το 49,2% ήταν με κινητήρα βενζίνης, σημειώνοντας μείωση κατά 4,0% σε σχέση με το 2020. Ακολουθούν τα υβριδικά (mHEV και HEV) με μερίδιο αγοράς 23,2% (8,7 αύξηση μεριδίου), τα οποία προσπέρασαν τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα, μόλις το 17,4% της αγοράς διέθετε ντίζελ κινητήρα, σημειώνοντας μείωση 10,1% σε σχέση με το 2020.
Ακολουθούν τα επαναφορτιζόμενα (αμιγώς ηλεκτρικά, BEV, και plug-in υβριδικά, PHEV) αυτοκίνητα, που είχαν μερίδιο αγοράς 6,9% (4,3% αύξηση μεριδίου), τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο είχαν μερίδιο αγοράς 1,3% (0,3% μείωση μεριδίου), ενώ τα αυτοκίνητα με υγραέριο είχαν μερίδιο 2%, όταν το 2020 είχαν 0,5%.
Τύπος Καυσίμου | 2021 | 2020 |
---|---|---|
Βενζίνη | 49,2% | 53,2% |
Υβριδικά (HEV) | 23,2% | 14,5% |
Πετρέλαιο | 17,4% | 27,5% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 6,9% | 2,6% |
Υγραέριο (bi-fuel) | 2% | 0,5% |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) | 1,3% | 1,7% |
Κατηγορίες
Κατηγορίες | 2021 | 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
---|---|---|---|
A | 9,9% | 8,7% | +1,2 |
A-SUV | 1,2% | 1,5% | -0,3 |
A Συνολικά |
11,1% | 10,3% | +0,9 |
B | 26,3% | 28,0% | -1,7 |
B-SUV | 22,0% | 19,0% | +3,0 |
B Συνολικά |
48,3% | 47,0% | +1,3 |
C | 12,5% | 14,3% | -1,8 |
C-SUV | 21,4% | 22,1% | -0,7 |
C Συνολικά |
33,9% | 36,4% | -2,5 |
D | 1,9% | 1,5% | +0,4 |
D-SUV | 2,8% | 2,7% | +0,1 |
D Συνολικά |
4,7% | 4,2% | +0,5 |
E | 0,2% | 0,2% | -0,1 |
E-SUV | 0,5% | 0,3% | +0,1 |
E Συνολικά |
0,6% | 0,5% | +0,1 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
F-G Συνολικά |
0,1% | 0,2% | -0,1 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,8% | 1,0% | -0,2 |
Από το σύνολο των αυτοκινήτων, τα SUVs και crossovers κατέλαβαν το 48,0% του συνόλου των πωλήσεων το 2021 από το 45,8% που ήταν το 2020. Η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν η B (26,3%), ακολουθούμενη από τις B-SUV (22,0%), C-SUV (21,4%), C (12,5%), και A (9,9%).