35 νέα ηλεκτρικά από της Renault, Nissan και Mitsubishi έως το 2030

Σχετικά άρθρα

Η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi παρουσίασε σήμερα το πλάνο της για την ηλεκτρική της μετάβαση, επενδύοντας περισσότερα από 23 δισ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία, έτσι ώστε έως το 2030, οι τρεις εταιρίες να αναπτύξουν από κοινού και να βγάλουν στην αγορά 35 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με την γαλλοιαπωνική συμμαχία να θέλει να καταστεί ουδέτερη από άνθρακα έως το 2050.

Το 90% των 35 νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα βασίζονται σε 5 κοινές πλατφόρμες, τις CMF-AEV, KEI-EV, LCV-EV, CMF-EV, CMF-BEV, με την κάθε μια πλατφόρμα να καλύπτει και μια διαφορετική κατηγορία οχημάτων.

Η CMF-BEV βρίσκεται σε εξέλιξη, θα λανσαριστεί το 2024 και πάνω σε αυτή θα κατασκευαστεί το Renault 5, ο αντικατάστασης του Nissan Micra και ένα μοντέλο της Alpine. Και τα τρία θα κατασκευάζονται στη Γαλλία και θα έχουν αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα ανά φόρτιση.

Συγκεκριμένα:

  • CMF-AEV: Πάνω σε αυτή θα βασίζεται το επόμενο Dacia Spring.
  • ΚΕΙ-EV: Θα την χρησιμοποιούν ηλεκτρικά kei-cars των Nissan και Mitsubishi.
  • LCV-EV: Θα την χρησιμοποιούν ηλεκτρικά επαγγελματικά μοντέλα, όπως τα Renault Kangoo και Nissan Town Car.
  • CMF-EV: Την πλατφόρμα αυτή χρησιμοποιούν ήδη τα Nissan Ariya και Renault Megane E-Tech Electric και πάνω σε αυτή έως το 2030 θα βασιστούν περισσότερα από 15 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, με την παραγωγή τους να ξεπερνά τα 1,5 εκατ. μονάδες ανά έτος.
  • CMF-BEV: Θα βασίζονται τα Renault 5, ο αντικατάστασης του Nissan Micra και ένα μοντέλο της Alpine, με την παραγωγή τους να εκτιμάται στις 250.000 ετησίως.

Προκειμένου να καταστεί η ηλεκτρική κινητικότητα πιο προσιτή στις μάζες, η συμμαχία θα συνεργαστεί με κοινούς προμηθευτές. Οι τρεις εταιρίες στοχεύουν να επιτύχουν σημαντικές οικονομίες κόστους μπαταρίας έως και 50% το 2026 και 65% έως το 2028.

Με βάση τις εκτιμήσεις της, η συμμαχία Renault Nissan Mitsubishi θέλει να έχει συνολική χωρητικότητα παραγωγής μπαταριών 220 GWh σε διάφορες εγκαταστάσεις της στον κόσμο.

Η συμμαχία θέλει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή των solid-state μπαταριών μέχρι τα μέσα του 2028 με στόχο τα ηλεκτρικά μοντέλα να κοστίζουν τότε το ίδιο με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η συμμαχία υπόσχεται διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με τις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου και τρεις φορές ταχύτερους χρόνους φόρτισης. Ένα σύστημα διαχείρισης μπαταρίας επόμενης γενιάς βρίσκεται υπό ανάπτυξη για να διατηρεί υπό έλεγχο όλες τις διεργασίες κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής της μπαταρίας.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, η συμμαχία Renault Nissan Mitsubishi θα επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, έχοντας ως φιλόδοξο στόχο να έχει στον δρόμο περισσότερα από 10 εκατ. αυτοκίνητα με συστήματα ημιαυτόνομης και αυτόνομης οδήγησης έως το 2026.

Η Mitsubishi θα κυκλοφορήσει δύο νέα μοντέλα στην Ευρώπη, με το ένα εξ’αυτών να είναι το νέο ASX που θα βασίζεται στο Renault Captur.

Πάνω στην κοινή πλατφόρμα των οχημάτων για τις κατηγορίες C και D θα κατασκευαστούν 5 μοντέλα, τα Nissan Qashqai, X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral και ένα επερχόμενο 7θέσιο SUV.

Τέλος το 2025 η συμμαχία θα βγάλει στην αγορά το πρώτο “πλήρως καθαρισμένο από λογισμικό αυτοκίνητο” με την υπόσχεση πως θα δέχεται για όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του over-the-air αναβαθμίσεις.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Με 460 άλογα το Tesla Model 3 Performance στην Ευρώπη

Στις αρχές της εβδομάδας η Tesla παρουσίασε το Model 3 Performance με την εταιρία να ανακοινώνει πως φέρει δύο νέους ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 510 άλογα...

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...