Η γαλλική εταιρία παρουσίασε σήμερα το νέο της στρατηγικό σχέδιο με το οποίο θα προχωρήσει σε επιπλέον περικοπές έχοντας ως στόχο να αυξήσει την αξία της, μειώνοντας παράλληλα τον όγκο πωλήσεων.

1Περικοπές 3 δισ. ευρώ

Όπως είπε ο Luca de Meo, ο CEO της γαλλικής εταιρίας, η Renault θα αφήσει τους στόχους των εσόδων και των μεριδίων αγοράς και θα επικεντρωθεί μόνο στα λειτουργικά περιθώρια, τις ταμειακές ροές και στην απόδοση των επενδύσεων.

2

Στόχος είναι να εξοικονομηθούν 2,5 δισ. ευρώ έως το 2023 και 3 δισ. ευρώ έως το 2025, 1 δισ. επιπλέον από τον προηγούμενο στόχο των 2 δισ. ευρώ, αυξάνοντας παράλληλα τους στόχους κερδοφορίας, 600 ευρώ ανά όχημα έως το 2024.

3Λιγότερες πωλήσεις

Σύμφωνα με το πλάνο, η Renault θα μειώσει την παραγωγή της από 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 3,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως έως το 2025. Επίσης η Renault θέλει το 1/5 των εσόδων της να προέρχεται από υπηρεσίες κινητικότητας, δεδομένων και εμπορίας ενέργειας έως το 2030.

4

Η νέα στρατηγική απομακρύνεται από το όραμα του Carlos Ghosn που εστίαζε στην αξία και στην αύξηση των πωλήσεων. Ο Ghosn είχε στοχεύσει στην πώληση περισσότερων από 5 εκατ. οχημάτων έως το 2022 και ήθελε η συμμαχία με τη Nissan και τη Mitsubishi να γίνει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

5Αύξηση κερδών

Αντ ‘αυτού, η Renault στοχεύει να επιτύχει 3% λειτουργικό περιθώριο έως το 2023, αυξάνοντάς το στο 5% έως το 2025. Δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει περιθώρια για το 2020, αν και μετά την πανδημία, αναμένεται να είναι χαμηλότερα από το 4,8% του 2019.

Έως το 2023 η γαλλική εταιρία θέλει να έχει ταμειακές ροές ύψους 3 δισ. ευρώ, μειώνοντας τις επενδύσεις στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης από το 10% στο 8% των εσόδων της. Έως το 2025 οι παραπάνω στόχοι θα αλλάξουν στα 6 δισ. και 6% αντίστοιχα.

6Λιγότερες επενδύσεις

7

Παρόλο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πιέσεις για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Renault θα μειώσει τον επενδυτικό προϋπολογισμό της από 10% των πωλήσεων σε κάτω από 8% έως το 2023.

8Λιγότερες πλατφόρμες και κινητήρες

Η Renault θα μειώσει τον αριθμό των πλατφορμών της από έξι σε τρεις, και τον αριθμό των οικογενειών των κινητήρων από οκτώ έως τέσσερις, προκειμένου να μειωθεί το κόστος. Κάθε νέο μοντέλο που θα βασίζεται σε μια από τις τρεις πλατφόρμες θα βγαίνει στη κυκλοφορία σε διάστημα λιγότερο των 3 ετών.

9Εργοστάσια

Ο γαλλικός όμιλος θα εστιάσει στη παραγωγή των εργοστασίων της στην Λατινική Αμερική, στην Ινδία και στη Κορέα, ενώ θέλει να αξιοποιήσει στο μέγιστο την ανταγωνιστικότητα των εργοστασίων της σε Ισπανία, Μαρόκο, Ρουμανία και Τουρκία.

10Νέα μοντέλα, στροφή στην ηλεκτροκίνηση

11

Έως το 2025 το Groupe Renault θα παρουσιάσει 24 νέα μοντέλα, με τα 12 εξ’αυτών να είναι στις κατηγορίες C και D, με τα 10 από αυτά να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Η Renault θα δώσει περισσότερη προσοχή στη C κατηγορία, αυξάνοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα της στην Ευρώπη, εστιάζοντας παράλληλα και στις αγορές της Ρωσίας και της Λατινικής Αμερικής. Επιθυμία της είναι να επεκταθεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αλλά και στον τομέα των κυψελών υδρογόνου.

12

Επίσης θέλει το 35% των ετήσιων πωλήσεών της να αποτελείται από υβριδικά αυτοκίνητα, με το 50% των νέων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικά.

13Renault

Το Renault 5 επιστρέφει ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, με την γαλλική εταιρία να παρουσιάζει σήμερα το Renault 5 Prototype. Το πρωτότυπο φέρει σχεδιαστικά στοιχεία του R5 και του R5 Turbo που κυκλοφόρησαν τις δεκαετίες του 1970 και του 1980.

14

Η Renault θέλει το 30% των ετήσιων πωλήσεών της έως το 2025 να αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, γι’αυτό και θα κυκλοφορήσει στην αγορά 7 αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ανάμεσά τους και ένα νέο Renault 4.

15Dacia

16

Τα νέα Dacia και Lada θα χρησιμοποιούν πλέον μόνο μια πλατφόρμα, την CMF-B, από 4 πλατφόρμες που χρησιμοποιούν έως σήμερα, με τους 18 διαφορετικούς τύπους αμαξώματος των δύο εταιρειών να περιορίζονται σε 11. Έως το 2025 Dacia και Lada θα παρουσιάσουν 7 νέα μοντέλα, με τα 2 από αυτά να τοποθετούνται στη C-SUV κατηγορία.

17

Η Dacia παρουσίασε σήμερα το Bigster Concept που μας δείχνει και το νέο της λογότυπο. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο SUV της C κατηγορίας μήκους 4,6 μέτρων, 28 εκατοστά μεγαλύτερο από το Duster. Η Dacia θα βγάλει στην αγορά 3 νέα μοντέλα έως το 2025.

18Lada

19

Η Lada θα παρουσιάσει 4 νέα μοντέλα έως το 2025, με το νέο Niva να βγαίνει στην αγορά το 2024. Ένα από τα 4 νέα της μοντέλα θα τοποθετηθεί στη C-SUV κατηγορία και θα κυκλοφορήσει το 2025.

20

21Alpine

Ο γαλλικός όμιλος προκειμένου να αποφύγει την αλληλοεπικάλυψη των μοντέλων των τεσσάρων εταιριών της, Renault, Alpine, Dacia και Lada, ανακοίνωσε πως η Alpine μετατρέπεται σε μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα που θα θα αναπτύξει ένα σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε συνεργασία με την Lotus, ένα μοντέλο που θα αντικαταστήσει το A110.

22

Η Alpine θα πουλά επίσης τις “πολιτικές προτάσεις” της Renault Sport, ενώ θα διαχειρίζεται και τις αγωνιστικές δραστηριότητες της Renault Sport. Όλα τα μοντέλα της θα βασίζονται στις πλατφόρμες CMF-B και CMF-EV, ενώ έχει ως στόχο να παρουσιάσει κέρδη το 2025, συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

23

Η Alpine θα κατασκευάσει ένα νέο 100% ηλεκτρικό hot hatchback της B κατηγορίας που θα βασίζεται στην CMF-B EV πλατφόρμα. Επίσης θα κατασκευάσει και ένα ηλεκτρικό Sports Cross Over αυτοκίνητο στη C κατηγορία που θα βασίζεται στην CMF-EV πλατφόρμα.

24Mobilize

25

Το Groupe Renault δημιουργεί και την εταιρία κινητικότητας Mobilize, η οποία θα παρέχει υπηρεσίες κινητικότητας, εμπορία ενέργειας και δεδομένων. Γι’αυτό παρουσίασε το διθέσιο πρωτότυπο EZ-1, ένα ειδικά σχεδιασμένο όχημα για κοινή χρήση αστικής κινητικότητας, που διαθέτει και ένα καινοτόμο σύστημα ανταλλαγής της μπαταρίας του, αλλά και γυάλινες πόρτες.

Είναι κατασκευασμένο από 50% ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ στο τέλος του κύκλου ζωής του, το 95% των μερών του θα ανακυκλώνεται πλήρως στο Re-Factory εργοστάσιο της Renault στο Flins της Γαλλίας.

26

Στόχος της εταιρίας είναι να προσφέρει στην αγορά και τα ηλεκτρικά Dacia Spring, Jiangling Renault GSE και ένα μικρό φορτηγό, με τους χρήστες τους να πληρώσουν είτε ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν, είτε ανάλογα με τον χρόνο οδήγησης.