Για πρώτη φορά επισήμως, η FIA, μέσω του πρόσφατα διορισμένου Διευθυντή Μονοθέσιου, Peter Bayer, μια θέση που μέχρι πρότινος την κατείχαν ο Michael Masi και ο Νικόλας Τομπάζης, άφησε να εννοηθεί πως ο Michael Masi θα μπορούσε να αποτελεί παρελθόν από την θέση του διευθυντή αγώνων, καταλογίζοντας του την ευθύνη για ότι συνέβη στο τελευταίο GP της προηγούμενης σεζόν, σε αυτό του Άμπου Ντάμπι που έκρινε τον τίτλο του πρωταθλήματος οδηγών.

Ο Bayer ηγείται της έρευνας που διεξάγει η FIA για το συγκεκριμένο θέμα και σε πρόσφατη συνέντευξη στο αυστριακό μέσο Vorarlberger Nachrichten είπε:

Ο Michael έκανε καταπληκτική δουλειά από πολλές απόψεις. Του το είπαμε. Αλλά υπάρχει πιθανότητα να υπάρξει νέος διευθυντής αγώνων. Η δουλειά μου είναι να κοιτάζω μπροστά και να εξετάζω τρόπους για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τα πράγματα. Μπορώ να κάνω μόνο προτάσεις στο Παγκόσμιο Συμβούλιο και σίγουρα θα τον συμπεριλάβουν.

Διαβεβαίωσα τον Michael πως η ομοσπονδία τον υποστηρίζει και θέλουμε να συνεχίσουμε να δουλεύουμε μαζί σου, αλλά χρειάζεται η κατανόησή του για το πως πρέπει να αντιμετωπίσουμε το θέμα.

Ο Bayer πρόσθεσε πως η FIA εξετάζει μια νέα δομή για τον έλεγχο των αγώνων με σκοπό την κατανομή των ευθυνών του διευθυντή αγώνων σε πολλούς ανθρώπους.

Εξετάζουμε τον διαχωρισμό των διαφόρων καθηκόντων του διευθυντή του αγώνα, ο οποίος είναι επίσης αθλητικός διευθυντής, εκπρόσωπος ασφαλείας και πίστας.

Αυτό είναι απλώς υπερβολικό. Αυτοί οι ρόλοι θα μοιράζονται μεταξύ πολλών ανθρώπων. Αυτό μειώνει το βάρος για τον διευθυντή του αγώνα.

Ο Bayer επιβεβαίωσε πως η επικοινωνία μεταξύ των αφεντικών των ομάδων με τον διευθυντή του αγώνα θα διακοπεί, με τους διευθυντές των ομάδων να μπορούν να κάνουν ερωτήσεις, με έναν υπάλληλο να τις δέχεται και να τις προωθεί στον διευθυντή αγώνων έτσι ώστε:

Στο μέλλον, ο διευθυντής του αγώνα να μπορεί να συγκεντρωθεί στο έργο του και χωρίς να αποσπάται πλέον η προσοχή του.

Με τον Lewis Hamilton να μην έχει μέχρι σήμερα ανακοινώσει για το αν θα συνεχίσει στην F1 ή όχι, καθώς περιμένει την έκβαση της έρευνας της FIA έχοντας παραδεχτεί ότι είχε χάσει την πίστη του δεδομένου του τρόπου με τον οποίο έχασε τον τίτλο, ο Bayer απάντησε και στην ερώτηση του τι θα συνέβαινε εάν η Mercedes ασκούσε έφεση στην απόφαση των αγωνοδικών και η υπόθεση πήγαινε στο Διεθνές Εφετείο της FIA.

Αν η διαμαρτυρία της Mercedes είχε πάει στο Εφετείο, μετά την απόρριψή της από τους αγωνοδίκες, τι θα είχε συμβεί; Πιστεύω ότι οι δικαστές θα έλεγαν πως η απόφαση που πάρθηκε είναι διαφορετική από αυτή που αναφέρουν οι κανονισμοί και έτσι θα ακύρωναν τα αποτελέσματα του αγώνα.

Ακόμη και τότε, αν ακυρωνόταν τα αποτελέσματα του GP του Άμπου Ντάμπι, ο Max Verstappen θα ήταν και πάλι παγκόσμιος πρωταθλητής, αφού προηγούνταν στη βαθμολογία πριν την διεξαγωγή του (ήταν ισόβαθμος με τον Hamilton αλλά είχε περισσότερες νίκες). Η κατάσταση ήταν κάθε άλλο παρά τέλεια και γι’ αυτό εργαζόμαστε πάνω σε αυτό, αλλά και να σεβόμαστε τον διευθυντή του αγώνα.

Η FΙΑ μέσα στον Φεβρουάριο θα παρουσιάσει στην Επιτροπή της Formula 1 τα αποτελέσματα της έρευνας της για το τι συνέβη στο τελευταίο GP της περσινής χρονιάς, ενώ στις 18 του Μάρτη, την Παρασκευή δηλαδή πριν από το πρώτο GP της χρονιάς, στη πίστα του Μπαχρέιν, θα δώσει στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, όπως και τις τελικές της αποφάσεις για το θέμα.