Πριν την έναρξη της φετινής σεζόν, οι νέοι κανονισμοί της Formula 1 ανέφεραν ότι το ελάχιστο βάρος των μονοθέσιων -χωρίς τον οδηγό- έπρεπε να ήταν 795 κιλά, όταν πέρσι ήταν 752 κιλά. Ωστόσο, μετά τις πρώτες δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης, όλοι οι επικεφαλής των ομάδων ανέφεραν στην FIA ότι τους ήταν εξαιρετικά δύσκολο να μειώσουν το βάρος των μονοθέσιων τους, με τα περισσότερα να είναι σημαντικά βαρύτερα.

Για τον λόγο αυτό, η FIA ενέκρινε μια περαιτέρω αύξηση στο ελάχιστο βάρος, αυξάνοντας το κατά 3 κιλά, στα 798 κιλά, ήτοι 46 κιλά περισσότερα από τα αντίστοιχα περσινά μονοθέσια. Αρκετοί οδηγοί μίλησαν για το βάρος της νέας γενιάς των μονοθέσιων, που έχει αξιοσημείωτο αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά τους, με τον Sebastian Vettel να περιγράφει το μονοθέσιο ως “τεμπέλικο”, λόγω της αυξημένης μάζας τους.

1

Ωστόσο, ακόμη μετά τη δεύτερη μικρή αύξηση του ελάχιστου ορίου, ο περιορισμός του βάρους έχει αποδειχτεί μεγάλη πρόκληση για ορισμένες ομάδες, και γι’ αυτό κάποιες ψάχνουν απεγνωσμένα τρόπους που θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν κάποια γραμμάρια.

Μια προσεκτική ματιά στα μονοθέσια που έτρεξαν στο GP του Μπαχρέιν του περασμένου Σαββατοκύριακου δείχνει ότι σε πολλά από αυτά οι ομάδες έχουν αφαιρέσει χρώμα, αφήνοντας εκτεθειμένο το carbon της δομής τους.

2

Μια από αυτές τις ομάδες είναι η McLaren, της οποίας η εισαγωγή αέρα (airbox) πάνω από το κράνος του οδηγού, είναι πλέον μαύρη (από το carbon), όταν στην παρουσίαση του ήταν πορτοκαλί. Ομοίως, η Aston Martin έχει προχωρήσει στην αφαίρεση βαφής από περιοχές των sidepods της για να μειώσει το βάρος.

3

Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της Aston Martin, Andy Green, είπε ότι αν και το συνολικό όφελος για το βάρος είναι μικρό, οτιδήποτε μπορούσε να βοηθήσει είναι ευπρόσδεκτο, τονίζοντας:

Το βάρος είναι ένα μεγάλο, μεγάλο πρόβλημα. Αυτά τα μονοθέσια είναι βαριά βάσει κανονισμών και το να φτάσουμε στο ρυθμιστικό βάρος, είναι μια πρόκληση. Ψάξαμε όλο το αυτοκίνητο από μπροστά προς τα πίσω και αφαιρέσαμε χρώμα όπου μπορούσαμε. Νομίζω ότι συνολικά εξοικονομήσαμε περίπου 350 γραμμάρια.

4

Η Mercedes εκτιμά ότι η W13 και η RB18 της Red Bull είναι τα πιο βαριά μονοθέσια του grid αυτή τη στιγμή, με τον επικεφαλής της ομάδας, Toto Wolff, να δηλώνει:

Αν θα μπορούσα να κάνω την καλύτερη εικασία, τότε πιθανότατα η Red Bull και εμείς, είμαστε από τα πιο υπέρβαρα από όλα. Και μετά υπάρχουν μερικά που είναι ακριβώς στο όριο του βάρος ή λίγο πάνω από αυτό. Αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα ή μειονέκτημα στον χρόνο ενός γύρου.

Αλλά πρέπει να είσαι έξυπνος για αυτό. Κάποιοι έχουν πάρει την απόφαση να είναι ελαφροί και επωφελούνται από αυτό αυτή τη στιγμή. Νομίζω ότι υπάρχει σίγουρα περιθώριο για εμάς να βελτιωθούμε και να αφαιρέσουμε μερικά από τα μέρη που έχουμε στο μονοθέσιο που είναι πολύ βαριά.

5

Ο επικεφαλής μηχανικός της Red Bull, Paul Monaghan, πρόσθεσε:

Είναι δύσκολο να φτιάξεις αυτά τα μονοθέσια κάτω από το όριο του βάρους. Στη συνέχεια, όσο περισσότερο εξελίσσονται, ιδιαίτερα αρχικά, είναι πιθανό να αυξάνεται σιγά σιγά το βάρος τους. Τότε αυτό απαιτεί κάποιες προσπάθειες για να φύγει ξανά αυτό το βάρος. Όλοι είναι στην ίδια μάχη. Που βρισκόμαστε σε σχέση με όλους τους άλλους; Θα πρέπει να ρωτήσετε τη FIA, αλλά είναι ένας καλός αγώνας.

6Όριο ελάχιστου βάρους των μονοθέσιων της F1

Χρονιά Βάρος
1995-2008 595 κιλά
2009 605 κιλά
2010 620 κιλά
2011-2012 640 κιλά
2013 642 κιλά
2014 690 κιλά
2015-2016 702 κιλά
2017 728 κιλά
2018 734 κιλά
2019 743 κιλά
2020 746 κιλά
2021 752 κιλά
2022 798 κιλά