Για το μέλλον των πόλεων μίλησαν σε πάνελ του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς μεταξύ 6 – 9 Απριλίου, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ο Αντιδήμαρχος Παρισίου για πολεοδομικά θέματα από το 2014 έως 2020, Jean Louis Missika, σε συζήτηση που συντόνισε ο Ricky Burdett, Director, LSE Cities, UK σε συζήτηση που διοργανώθηκε με τη συνεργασία του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του LSE.

Χτίσαμε πόλεις για αυτοκίνητα, πρέπει να χτίσουμε τις πόλεις για εμάς. Έχει να κάνει με τις βιώσιμες μετακινήσεις. Οι οδηγοί έχουν δικαιώματα, αλλά και οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν. Στον 20ο αιώνα χτίζαμε πόλεις γύρω μας στον 21ο αιώνα χτίζουμε πόλεις ανάμεσα μας,

ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης. Μιλώντας για τις παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σημείωσε χαρακτηριστικά πως:

Δεν ήταν εύκολο αλλά πήραμε μέτρα και η πολιτική έχει αρχίσει να αποδίδει από περιβαλλοντικής άποψης. Η Πανεπιστημίου που προσπαθήσαμε να περιορίσουμε την κίνηση, παρουσίασε μείωση εκπομπών άνθρακα πάνω από 20%.

Δημιουργούμε ένα νέο ασφαλές και φιλικό περιβάλλον για τους πολίτες, ξαναχτίζουμε δεκάδες παιδότοπους.

1Διάβασε ακόμη

Έτσι θα γίνει η Πανεπιστημίου

Αναφέρθηκε στο πρόβλημα της χρηματοδότησης της τοπικής διοίκησης και πρότεινε την μεταφορά των εσόδων από τον ΕΝΦΙΑ στους Δήμους.

Όποτε θέλουμε πόρους πρέπει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να συνεργαστούμε με την κυβέρνηση ακόμα και αν εμείς έχουμε τα δικά μας χρηματοδοτικά εργαλεία. Ένας τρόπος είναι ο ΕΝΦΙΑ. Αυτός ο φόρος μπορεί να μεταφερθεί στις τοπικές διοικήσεις για να εξασφαλίσουν από τη μια πλευρά την ελεύθερη κίνησή τους και από την άλλη οι δήμαρχοι θα είναι απευθείας υπόλογοι στους πολίτες για τη διαχείριση των χρημάτων αυτών.

Όσο για τις παρεμβάσεις που προγραμματίζονται στην Αθήνα ανέφερε:

Έχουμε τη διάθεση να δημιουργήσουμε νέους παιδικούς σταθμούς, να ανακαινίσουμε τους υφιστάμενους, να δημιουργήσουμε μικρά και μεγάλα γήπεδα, πεζοδρόμια. Πρόκειται για παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με μικρές πρωτοβουλίες, όταν γίνουν όμως είναι ένα ευρύτερο παζλ σημαντικό για τη ζωή των πολιτών.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί και στο έργο της Διπλής Ανάπλασης:

Στον υποβαθμισμένο Βοτανικό χτίζουμε ένα νέο γήπεδο και υποδομές, και δημιουργούμε ουσιαστικά μια νέα πόλη. Παράλληλα, θα δημιουργήσουμε μια πράσινη περιοχή γκρεμίζοντας το γήπεδο της Λεωφόρου. Εκτιμάται ότι θα καλύπτεται το 50% από πράσινο. Έχουμε εκτιμήσει ότι το έργο θα φέρει επενδύσεις 450 εκατ. ευρώ τους πρώτους μήνες. Αυτό θα μεταφραστεί σε θέσεις εργασίας υψηλής ποιότητας.

Από την πλευρά του ο Jean Louis Missika, αναφέρθηκε σε πρόσφατες παρεμβάσεις στη δική του πόλη που άλλαξαν την εικόνα της. Όπως είπε:

Αυτό που έχει αλλάξει δραματικά στο Παρίσι είναι η χρήση του δημόσιου χώρου. Στο Παρίσι τώρα έχουμε συμφόρηση από την κυκλοφορία των ποδηλάτων. Όταν δημιουργείς ποδηλατολωρίδες δημιουργείς και ποδηλάτες. Όταν δημιουργείς δρόμους δημιουργείς χώρο για τα αυτοκίνητα. Όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, οι Δήμαρχοι σκέφτονται να φτιάξουν δρόμο. Αυτό δημιουργεί μεγαλύτερη συμφόρηση. Οι μετακινήσεις ως μορφή υπηρεσίας είναι πιο αποδοτικές από τις μετακινήσεις ως ευθύνη των πολιτών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Ricky Burdett, η διαφορά στη χρήση ΙΧ σε Αθήνα και Παρίσι είναι συντριπτική με το 73% των πολιτών της ελληνικής πρωτεύουσας να χρησιμοποιεί το αμάξι για τις καθημερινές του μετακινήσεις έναντι μόλις του 11% των κατοίκων του Παρισιού.