Το Emissions Analytics θέλησε να διαπιστώσει πόσα παραπάνω σωματίδια παράγουν τα ίδια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ σε σχέση με την Ευρώπη, σωματίδια που βλάπτουν την ανθρώπινη υγεία, με τα αμερικάνικα αυτοκίνητα λόγω του γεγονότος πως δεν εξοπλίζονται σε φίλτρα συγκράτησης σωματιδίων να παράγουν 1,6 επτάκις εκατομμύρια σωματίδια εκπομπών καυσαερίων περισσότερα.

Τα εξαιρετικά λεπτά σωματίδια, μεγέθους έως και 10 nm, είναι επιβλαβή επειδή το μικροσκοπικό τους μέγεθος τους τα επιτρέπει όταν εισπνέονται να μπορούν να πάνε βαθιά στους πνεύμονες και να διασχίσουν τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό, με πιθανές επιπτώσεις στη γνωστική ανάπτυξη.

1

Στην έρευνα του ο οργανισμός πήρε 4 ζευγάρια αυτοκινήτων (Ford Kuga του 2020 με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης, BMW X5 του 2019 με τον 3.000 κ.εκ κινητήρα βενζίνης, Jeep Wrangler του 2020 με τον 2.000 κ.εκ κινητήρα βενζίνης και Toyota RAV4 του 2019 με τον υβριδικό 2,5-λίτρων κινητήρα βενζίνης) και συνέκρινε τα σωματίδια που παράγουν οι εξατμίσεις τους σε παρόμοιες οδικές διαδρομές.

Στην Ευρώπη, λόγω αυστηρότερων κανονισμών, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαθιστούν στα αυτοκίνητα φίλτρα συγκράτησης σωματιδίων, γνωστά ως φίλτρα σωματιδίων βενζίνης (GPF) και φίλτρα σωματιδίων ντίζελ (DPF), με το κάθε φίλτρο σωματιδίων για ένα βενζινοκίνητο μοντέλο να κοστίζει στις αυτοκινητοβιομηχανίες λιγότερο από 200 δολάρια. Επομένως, το κόστος για την απομάκρυνση κάθε δισεκατομμυρίου σωματιδίων που εκπέμπονται στον αέρα είναι μόλις 0,0004 σεντ.

2

Η χρήση φίλτρων σωματιδίων βενζίνης στην Ευρώπη έγινε υποχρεωτική λόγω των εκπομπών Euro 6c, προκειμένου τα αυτοκίνητα να συμμορφωθούν με τη νέα νομοθεσία, μιας και οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού παράγουν περισσότερα σωματίδια από αυτούς που χρησιμοποιούν συμβατικά συστήματα ψεκασμού.

Ωστόσο, στις ΗΠΑ οι κανονισμοί δεν απαιτούν την χρήση τους, επομένως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν τα εγκαθιστούν στις αμερικάνικες εκδόσεις των μοντέλων τους που πωλούνται παγκοσμίως.

3

Η Κίνα και η Ινδία χρησιμοποιούν παρόμοια πρότυπα με την Ευρώπη, με το Emissions Analytics να εκτιμά πως περίπου 300 εκατομμύρια βενζινοκίνητα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που διανύουν 10.000 μίλια (16.000 χλμ) ετησίως στους δρόμους των ΗΠΑ για την επόμενη δεκαετία θα εκπέμψουν άσκοπα 1,6 επτάκις εκατομμύρια σωματίδια.

Η EPA, η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ εξετάζει το ενδεχόμενο να αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εφαρμόσουν φίλτρα ως μέρος των μελλοντικών της προτύπων, που θα ισχύσουν από το 2030, αλλά για την ώρα δεν έχει παρθεί η όποια απόφαση.

4

Σύμφωνα με την έρευνα, κατά την ψυχρή εκκίνηση σε μια αστική περιοχή, το ευρωπαϊκό μοντέλο εξέπεμπε κατά μέσο όρο 83,7% λιγότερα σωματίδια από το αντίστοιχο αμερικάνικο, με την μεγαλύτερη διαφορά να την έχει το Ford Kuga, μιας και το ευρωπαϊκό μοντέλο εξέπεμπε 95% λιγότερα επιβλαβή σωματίδια από το Ford Escape (όπως ονομάζεται το Kuga στις ΗΠΑ) που πωλείται στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

5

Επίσης εξέπεμπε 95% λιγότερα επιβλαβή σωματίδια κατά τη διάρκεια ζεστής εκκίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Σημαντικές διαφορές είχαν και τα ευρωπαϊκά BMW X5, Jeep Wrangler και Toyota RAV4, σε σύγκριση με τα αμερικάνικα.

Τα φίλτρα σωματιδίων βενζίνης και πετρελαίου περιορίσουν τις εκπομπές υποξειδίου του αζώτου, τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα και υδρογονανθράκων κατά 90% ή περισσότερο και επιτρέπουν στα σύγχρονα αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν με ασφάλεια τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου, ο οποίος προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και μειωμένη κατανάλωση.