Το CNET θέλησε να διαπιστώσει εάν ένα ηλεκτρικό μοντέλο έχει μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα σε σχέση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο. Έτσι πήρε ένα Tesla Model 3 και το σύγκρινε με ένα BMW M340i για να δει ποιο από τα δύο αυτοκίνητα παράγει τις περισσότερες εκπομπές CO2.

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην παράγουν CO2 κατά τη λειτουργία τους, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ο τρόπος που παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια που φορτίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η μεταφορά της ενέργειας αυτής από το δίκτυο στο αυτοκίνητο, παράγουν αμφότερα CO2. Πόσες είναι οι εκπομπές αυτές εξαρτάται από το εάν το ρεύμα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), από λιγνίτη, από φυσικό αέριο, από πυρηνική ενέργεια κτλ.

Σύμφωνα με το CNET, ένα Tesla Model 3 που φορτίζει στη πόλη Γκριν Μπέι στο Ουισκόνσιν, την πόλη με το χειρότερο ενεργειακό μείγμα από πλευράς ΑΠΕ στις ΗΠΑ, παράγει συνολικά 210 γραμμάρια CO2 ανά μίλι (1,6 χλμ), που περιλαμβάνουν τις εκπομπές που παρήχθησαν κατά τη παραγωγή και τη μεταφορά του ηλεκτρικού ρεύματος, με την BMW M340i να παράγει 269 γραμμάρια CO2 ανά μίλι. Στη διαφορά των 59 γραμμαρίων δεν συνυπολογίζονται οι εκπομπές CO2 για τη μεταφορά της βενζίνης από τα διυλιστήρια στα πρατήρια και αν συνυπολογιστεί, τότε οι εκπομπές της BMW M340i ανέρχονται στα 336 γραμμάρια CO2 ανά μίλι.

Η έκθεση εκτιμά πως για την κατασκευή της μπαταρίας του Tesla Model 3 παράγονται 5,5 τόνοι CO2 και έτσι ένα Tesla Model 3 θα πρέπει να διανύσει 47.413 μίλια (76.304 χιλιόμετρα) για να παράγει λιγότερο CO2 σε σχέση με την BMW M340i, δηλαδή περίπου 3 χρόνια οδήγησης για έναν μέσο Αμερικάνο.

Στη περίπτωση που το Tesla Model 3 βρίσκεται στη Αλάσκα, εκεί όπου οι ΑΠΕ παράγουν το 65% της ηλεκτρικής ενέργειας, τότε το ηλεκτρικό μοντέλο θα πρέπει να διανύσει 26.699 μίλια (42.968 χιλιόμετρα) για να παράγει λιγότερο CO2 σε σχέση με την BMW M340i, περίπου 2 χρόνια οδήγησης για έναν μέσο Αμερικάνο.