Ο Charles Leclerc κατέκτησε τη νίκη στο Αυστριακό GP μετά από αρκετά αγχωτικό τέλος, παρότι η Ferrari ήταν ξεκάθαρα ταχύτερη καθ’όλη τη διάρκεια του αγώνα. Στο δεύτερο σκαλί του podium ανέβηκε ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Max Verstappen, ο οποίος πήρε το “δώρο” από τη Ferrari του Carlos Sainz.
Ο Ισπανός ήταν έτοιμος να προσπεράσει τον Ολλανδό, αλλά ο κινητήρας της F1-75 παρέδωσε “πνεύμα”. Τρίτος τερμάτισε ο Lewis Hamilton, με αρκετά μεστό αγώνα, αλλά αρκετά δευτ. μακριά από την κορυφή.
Ο Leclerc πήρε το προβάδισμα του αγώνα, όταν ο νικητής του χθεσινού Sprint αγώνα μπήκε αρκετά νωρίς για το πρώτο του pit stop, μόλις στον 12ο γύρο. Αντιθέτως, ο Leclerc άλλαξε τα ελαστικά του πολύ αργότερα, στον 27ο γύρο, και πήρε ξανά το προβάδισμα, αφού προσπέρασε τον Ολλανδό στον 37ο γύρο. Με τον Sainz να πιέζει τον Verstappen για τη δεύτερη θέση, ο Ολλανδός μπήκε για τη δεύτερη αλλαγή των ελαστικών του στον 37ο γύρο.
Ο Leclerc έκανε τη δεύτερη στάση στο box της Ferrari στον 51ο γύρο και ξαναπήρε το προβάδισμα στον 53ο γύρο, έχοντας πιο φρέσκα γόμα από τον Verstappen. Σε εκείνο το σημείο και ο Sainz ήταν έτοιμος να προσπεράσει τον Verstappen, όντας ακριβώς στον διαχύτη του, αλλά ξαφνικά ο Ισπανός επιβράδυνε και η φωτιά στο πίσω μέρος του μονοθέσιου της Ferrari σηματοδότησε το τέλος του αγώνα του.
Αυτό ευνόησε τόσο τον οδηγό της Red Bull όσο και τον Hamilton, ο οποίος εκκινώντας από την 8η θέση είχε ανέβει στην 4η. Ωστόσο, μετά την εγκατάλειψη του Ισπανού ανέβηκε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στην τελευταία θέση του βάθρου.
Μετά τη λήξη του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, που επέφερε η εγκατάλειψη του Sainz, ο Leclerc ανέφερε αρκετά συχνά -μέσω της ενδοεπικοινωνίας- ότι το πεντάλ του γκαζιού του κολλούσε, δυσκολεύοντας και τις αλλαγές ταχυτήτων. Αυτό επέτρεψε στον Verstappen να πλησιάσει απειλητικά τον Μονεγάσκο, χωρίς ωστόσο να είναι σε τέτοια απόσταση ώστε να επιχειρήσει προσπέραση. Ο Leclerc κέρδισε για τρίτη φορά φέτος (τελευταία στο GP της Αυστραλίας), στερώντας στον Verstappen την τρίτη σερί νίκη στο Red Bull Ring.
Τέταρτος, αλλά πολύ μακριά από την κορυφή, τερμάτισε ο George Russell έχοντας εκκινήσει από την ίδια θέση, με τον οδηγό της Mercedes να χάνει πολύτιμο χρόνο στο πρώτο του pit stop, ενώ του επιβλήθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για την επαφή του με τον Sergio Perez νωρίς στον αγώνα. Ο Esteban Ocon έφερε την Alpine στην πρώτη πεντάδα, έχοντας εκκινήσει από την 6η θέση, ενώ ο Perez εγκατέλειψε λίγο μετά τη σύγκρουση του με τον Russell.
Ακολούθησε στην 6η θέση ο -για έναν ακόμα αγώνα- εκπληκτικός Mick Schumacher, με τον νεαρό Γερμανό να αφήνει πίσω του τόσο τον Lando Norris της McLaren όσο και τον teammate του στη Haas, Kevin Magnussen, με τον Δανό να τερματίζει στην 8η θέση. Ο Daniel Ricciardo έφερε και την δεύτερη McLaren στη βαθμολογούμενη 10άδα, καθώς τερμάτισε 9ος, ενώ το top 10 ολοκλήρωσε ο -ξανά- άτυχος, Fernando Alonso.
Εκκινώντας από το pit lane, ο Valtteri Bottas έφερε την Alfa Romeo του μέχρι την 11η θέση, μπροστά από τον Alex Albon, με τον οδηγό της Williams να τερματίζει 12ος, ενώ είχε ξεκινήσει από την 15η θέση του grid. Ο Lance Stroll ήταν ο επόμενος στη σειρά, 13ος, με τον Zhou Guanyu ακριβώς πίσω του, στην 14η θέση. Ο Pierre Gasly και ο Yuki Tsunoda αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα με το μονοθέσιο της AlphaTauri, τερματίζοντας στην 15η και 16η θέση, αντίστοιχα. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε τελευταίος, εξαιτίας της σύγκρουσης του με τον Gasly, για την οποία ο Γάλλος τιμωρήθηκε.
Οδηγός της ημέρας
Ο Mick Schumacher είχε από χθες ένα υπέροχο αγώνα στην Αυστρία, με την έβδομη θέση του στις κατατακτήριες και την 9η στον Sprint αγώνα- αλλά φύλαξε το καλύτερο για τον σημερινό αγώνα. Με μια εξαιρετική απόδοση καθ’όλη τη διάρκεια του αγώνα, που περιελάμβανε μερικές εξαιρετικές προσπεράσεις, ο νεαρός Γερμανός έφερε στην Haas στην έκτη θέση -το καλύτερο του αποτέλεσμα στη F1 μέχρι σήμερα- κερδίζοντας τον teammate του Kevin Magnussen στην εκκίνηση.
Έτσι, δεν είναι περίεργο που το κοινό τον ψήφισε ως οδηγό της ημέρας. Ο Schumacher συγκέντρωσε το 24,5% των ψήφων του κοινού, για να ακολουθήσει ο Charles Leclerc με το 15,3% των ψήφων, ο Lewis Hamilton με το 10,1%, ο Max Verstappen με το 9,6%, και ο Carlos Sainz με το 8%.
Ταχύτερος γύρος
Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στον 62o και τελευταίο γύρο, κατακτώντας τον επιπλέον βαθμό. Ο Ολλανδός σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:07.275, για να τον ακολουθήσει ο Charles Leclerc με 1:07.583, ο Fernando Alonso με 1:08.558, ο Carlos Sainz με 1:08.649, και ο Lewis Hamilton με 1:09.000.
Επόμενος αγώνας
Μετά από δύο συνεχόμενα Σαββατοκύριακα γεμάτα δράση, η Formula 1 κάνει ένα μικρό διάλειμμα μιας εβδομάδας και κατευθύνεται στη Γαλλία και την πίστα του Paul Ricard. Ο αγώνας έχει προγραμματιστεί να διεξαχθεί το τρίμερο 22-24 Ιουλίου.
Αποτελέσματα
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος/Διαφορά |
---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:24:24.312 |
2 | Max Verstappen | Red Bull Racing | +1,532 δευτ. |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | +41.217 δευτ. |
4 | George Russell | Mercedes | +58.972 δευτ. |
5 | Esteban Ocon | Alpine Renault | +68.436 δευτ. |
6 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | +1 γύρος |
7 | Lando Norris | McLaren Mercedes | +1 γύρος |
8 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | +1 γύρος |
9 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | +1 γύρος |
10 | Fernando Alonso | Alpine Renault | +1 γύρος |
11 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo Ferrari | +1 γύρος |
12 | Alexander Albon | Williams Mercedes | +1 γύρος |
13 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | +1 γύρος |
14 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo Ferrari | +1 γύρος |
15 | Pierre Gasly | AlphaTauri | +1 γύρος |
16 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | +1 γύρος |
17 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | +1 γύρος |
NC | Carlos Sainz | Ferrari | Εγκατέλειψε |
NC | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | Εγκατέλειψε |
NC | Sergio Perez | Red Bull Racing | Εγκατέλειψε |
Βαθμολογία Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 208 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 170 |
3 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 151 |
4 | Carlos Sainz | Ferrari | 133 |
5 | George Russell | Mercedes | 128 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 109 |
7 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 64 |
8 | Esteban Ocon | Alpine Renault | 52 |
9 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo Ferrari | 46 |
10 | Fernando Alonso | Alpine Renault | 29 |
11 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 22 |
12 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 17 |
13 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 16 |
14 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 15 |
15 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | 12 |
16 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 11 |
17 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo Ferrari | 5 |
18 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 3 |
19 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 3 |
20 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 0 |
21 | Nico Hulkenberg | Aston Martin Mercedes | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Red Bull Racing | 359 |
2 | Ferrari | 303 |
3 | Mercedes | 237 |
4 | McLaren Mercedes | 81 |
5 | Alpine Renault | 81 |
6 | Alfa Romeo Ferrari | 51 |
7 | Haas Ferrari | 34 |
8 | AlphaTauri | 27 |
9 | Aston Martin Mercedes | 18 |
10 | Williams Mercedes | 3 |