McLaren: Η παραβίαση του budget cap αποτελεί εξαπάτηση

Σχετικά άρθρα

Ο CEO της McLaren, Zak Brown με επιστολή που έστειλε στη FIA, αλλά και στις υπόλοιπες ομάδες, ζητά από τη παγκόσμια ομοσπονδία να ενεργήσει όπως αρμόζει και να εφαρμόσει κατά γράμμα τους κανόνες παραβίασης του budget cap της Formula 1, δηλώνοντας πως η παραβίαση του ορίου “συνιστά εξαπάτηση”.

Επιπλέον προτείνει η ομάδα που παραβιάζει το budget να τιμωρείται με μείωση του ορίου της επόμενης χρονιάς, όπως επιπλέον να της επιβάλλεται ένα επιπλέον χρηματικό πρόστιμο, ίσο με τη παραβίαση, αλλά και να έχει μειωμένη δυνατότητα χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD.

Συγκεκριμένα η επιστολή του αναφέρει:

Η παράβαση της υπέρβασης των δαπανών και πιθανώς οι διαδικαστικές παραβάσεις συνιστούν εξαπάτηση, προσφέροντας σημαντικό πλεονέκτημα σε τεχνικούς, αγωνιστικούς και οικονομικούς κανονισμούς.

Η ουσία είναι ότι κάθε ομάδα που έχει ξεπεράσει το budget cap έχει αποκτήσει ένα άδικο πλεονέκτημα τόσο στην εξέλιξη του αυτοκινήτου του τρέχοντος όσο και του επόμενου έτους.

Η FIA διεξήγαγε μια εξαιρετικά ενδελεχή, συνεργατική και ανοιχτή διαδικασία, μας δόθηκε ακόμη και μια πρόβα τζενεράλε για ένα χρόνο (σ.σ: το 2020) με άφθονες ευκαιρίες να αναζητήσουμε οποιαδήποτε διευκρίνιση εάν οι λεπτομέρειες ήταν ασαφείς. Επομένως, δεν υπάρχει κανένας λόγος οποιαδήποτε ομάδα να πει τώρα πως εκπλήσσεται.

Δεν πιστεύουμε ότι μια οικονομική κύρωση από μόνη της θα ήταν κατάλληλη ποινή για μια παράβαση του budget cap ή για μια σοβαρή διαδικαστική παράβαση. Πρέπει ξεκάθαρα να υπάρχει μια αθλητική ποινή σε αυτές τις περιπτώσεις όπως καθορίζεται από τη FIA.

Προτείνουμε να τιμωρηθεί η ομάδα που ξεπέρασε το budget cap μέσω μείωσης του ανώτατου ορίου κόστους της ομάδας το έτος μετά την απόφαση και η ποινή θα πρέπει να είναι ίση με την υπέρβαση των δαπανών συν ένα επιπλέον πρόστιμο.

Για παράδειγμα για παράβαση ύψους 2 εκατ. το 2021, η οποία ανακαλύπτεται το 2022, να οδηγήσει σε μείωση του ορίου κατά 4 εκατ. δολάρια το 2023 (2 εκατομμύρια δολάρια για την αντιστάθμιση της παραβίασης του budget cap συν 2 εκατομμύρια δολάρια πρόστιμο).

Τα 2 εκατομμύρια δολάρια ισούνται με το 25-50% του κόστους των αναβαθμίσεων στον ετήσιο προϋπολογισμό ανάπτυξης του μονοθεσίου και ως εκ τούτου έχουν σημαντικό θετικό και μακροχρόνιο όφελος.

Επιπλέον, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρξουν μικρές αγωνιστικές κυρώσεις με μείωση 20% στο χρόνο σε CFD και στην αεροδυναμική σήραγγα. Αυτές θα πρέπει να επιβληθούν το επόμενο έτος, για να μετριαστεί το αθέμιτο πλεονέκτημα από το οποίο έχει και θα συνεχίσει να επωφελείται η ομάδα.

Για να αποφευχθεί η συσσώρευση ομάδων που επωφελούνται από το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα πολλών μικρών παραβάσεων υπέρβασης του budget cap, προτείνουμε μια δεύτερη μικρή παραβίαση του budget cap να μετατρέπεται αυτόματα σε μεγάλη παράβαση.

Τέλος, δεδομένων των οικονομικών μεγεθών, το όριο του 5% για μια μικρή παράβαση του budget cap φαίνεται πολύ μεγάλη απόκλιση. Προτείνουμε ένα χαμηλότερο όριο, με το 2,5% να είναι πιο κατάλληλο.

Τώρα καταλαβαίνουμε την κατάσταση των δαπανών των διαφόρων ομάδων, πρέπει να κοινοποιήσουμε τις επόμενες ενέργειες και τις ποινές με ρυθμό για να διατηρήσουμε την ακεραιότητα της F1 και τους κανόνες που τηρεί.

Είναι υψίστης σημασίας το ανώτατο όριο κόστους να συνεχίσει να διέπεται με εξαιρετικά διαφανή τρόπο, τόσο όσον αφορά τις λεπτομέρειες τυχόν παραβιάσεων όσο και τις σχετικές κυρώσεις.

Θα είναι επίσης σημαντικό να κατανοήσουμε εάν, μετά το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας και διερεύνησης του προγράμματος, χρειάζεται να υπάρξει περαιτέρω σαφήνεια σε ορισμένα θέματα ή σε οποιαδήποτε βασικά συμπεράσματα. Και πάλι, οποιεσδήποτε γνώσεις ή διδάγματα θα πρέπει να κοινοποιούνται σε όλες τις ομάδες, εκεί δεν μπορεί να υπάρχει χώρος για παραθυράκια.

Η εισαγωγή του ορίου εξόδων ήταν ένας από τους κύριους λόγους που προσελκύσαμε νέους μετόχους και επενδυτές στην F1 τα τελευταία χρόνια, καθώς το βλέπουν ως έναν τρόπο να προωθήσουμε το χρηματοοικονομικό και το αθλητικό fair play. Είναι λοιπόν κρίσιμο να είμαστε πολύ σταθεροί στην εφαρμογή των κανόνων του budget cap για την ακεραιότητα και το μέλλον της F1.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...