Η επιλογή της Ferrari να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά στον Charlers Leclerc στην αρχή του Q3 των χθεσινών κατατακτηρίων αποδείχτηκε καταστροφική, αφού ο Μοναγέσκος ήταν ο μοναδικός οδηγός από τους 10 που προκρίθηκαν στο Q3 που επέλεξε τα ενδιάμεσα ελαστικά. Παρότι τη στιγμή εκείνη είχε ξεκινήσει να βρέχει, η πίστα ήταν αρκετά στεγνή και τα μαλακά σλικ ελαστικά ήταν τα ιδανικά.

1

Μετά το τέλος των κατατακτηρίων ο Leclerc δήλωσε πως ήταν απογοητευμένος από τη στρατηγική της ομάδας του, συμπληρώνοντας πως θα μιλούσε με τους υπεύθυνους χθες το βράδυ ώστε στο μέλλον να “κάνουν τα πράγματα καλύτερα”.

Περιμέναμε κάποια βροχή που δεν ήρθε ποτέ. Θα μιλήσω με την ομάδα και θα προσπαθήσω να καταλάβω τι μπορούμε να κάνουμε καλύτερα σε αυτές τις συνθήκες στο μέλλον. Αλλά είμαι εξαιρετικά απογοητευμένος. Ο ρυθμός ήταν εκεί,

είπε ο Μονεγάσκος.

Ο Laurent Mekies, ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, εξήγησε πως η απόφαση για τα ενδιάμεσα στον Leclerc πάρθηκε επειδή ένιωσαν πως αυτά ήταν η καλύτερη επιλογή για να εξασφαλίσει μια θέση στο μπροστινό μέρος του grid, ενώ λόγω του καιρού ρίσκαραν και επέλεξαν διαφορετική στρατηγική για τα δύο μονοθέσια τους.

Η Ferrari πίστευε πως η βροχή θα ερχόταν γρηγορότερα από την πρόβλεψη και έτσι όσοι οδηγοί είχαν επιλέξει σλικ ελαστικά θα δυσκολευόταν και ο Leclerc φορώντας τα ενδιάμεσα ελαστικά θα είχε σημαντικό πλεονέκτημα για να κατακτήσει την pole position.

2

Ο Mekies πρόσθεσε πως ενώ ο “χρυσός κανόνας” των αγώνων ταχύτητας είναι να επιλέγεις σλικ ελαστικά όταν η πίστα είναι στεγνή, η Ferrari έκρινε πως άξιζε το ρίσκο να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά στον Leclerc στο Q3 λόγω της επικείμενης βροχής. Ο Mekies πρόσθεσε πως η Ferrari αποδέχτηκε ότι ένας από τους δύο οδηγούς της δεν θα είχε καλά αποτελέσματα εξαιτίας της επιλογής των ελαστικών, αλλά θεώρησε ότι τα πιθανά οφέλη άξιζαν του ρίσκου.

Πάντα ξέρεις πως η κατάλληλη στιγμή που τα αυτοκίνητά σου βγαίνουν στη πίστα εξαρτάται από την ώρα που θα ξεκινήσει η βροχή. Έτσι κάποιος θα είναι χαρούμενος και κάποιος δυστυχισμένος. Αυτό ακριβώς συνέβη. Η βροχή ήρθε πιθανότατα ένα ή δύο λεπτά πιο αργά για τον Charles και μάλλον ήταν η κατάλληλη στιγμή για τον Carlos που ήταν δεύτερος στην πίστα. Έχουμε όμως την 5η και την 10η θέση. Είναι η αρχή ενός μακρύ Σαββατοκύριακου.

Ο Mekies παραδέχτηκε πως η Ferrari θα έπρεπε να λάβει μερικά μαθήματα από αυτό που συνέβη στο Interlagos, μετά από μια σεζόν όπου οι αποφάσεις στρατηγικής της ήταν στο προσκήνιο.

Είχαμε πολλές, πάρα πολλές καλές κατατακτήριες φέτος, ακόμη και σε πολύ δύσκολες συνθήκες όπως η σημερινή. Αλλά σε μια τέτοια δύσκολη κατάσταση, υπάρχουν πάντα πολλά να μάθουμε για τις σωστές αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν και για τις λιγότερο σωστές.

Σίγουρα είναι κάτι που έχουμε λάβει υπόψη μας. Τα αναλύουμε λεπτομερώς, είμαστε ενωμένοι και θα χρησιμοποιήσουμε το σημερινό για να κάνουμε άλλο ένα βήμα.

3

Ο Sainz, ο οποίος φορούσε σλικ ελαστικά είπε πως έχασε την ευκαιρία να βρεθεί στις πρώτες θέσεις του grid επειδή πίεσε πολύ στη μοναδική του προσπάθεια στο Q3, αφού απέτυχε να είναι πρώτος στην έξοδο από τα pit. Όπως είπε:

Προσπαθήσαμε να ξεκινήσουμε πρώτοι από τα pit, αλλά χάσαμε αρκετό χρόνο πίσω από τον Charles και χάσαμε πολύ χρόνο από τον Kevin [Magnussen]. Αυτό σήμαινε ότι είχε πιθανώς πιο στεγνή πίστα από εμάς σε εκείνο το σημείο. Προσπάθησα να πιέσω πολύ και πιθανότατα πίεσα. Έκανα δυο μεγάλα λάθη, σαν μεγάλες στιγμές. αυτό μάλλον μου κόστισε την 2η/3η θέση.

Σήμερα επιβιώσαμε από πολύ δύσκολες συνθήκες και πρέπει να αναθεωρήσουμε μερικά πράγματα ως ομάδα, αλλά θα προσπαθήσουμε να είμαστε καλύτεροι την επόμενη φορά.