Στο πλαίσιο της φθινοπωρινής του δήλωσης (Autumn Statement), ο καγκελάριος της Αγγλίας, Jeremy Hunt, δήλωσε ότι από τον Απρίλιο του 2025 τα ηλεκτρικά οχήματα που θα πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν θα απαλλάσσονται από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης οχημάτων (VED), μια κίνηση που σχεδιάστηκε για να καταστήσει το φορολογικό σύστημα των αυτοκινήτων πιο δίκαιο.

1

Πιο συγκεκριμένα, ο Hunt δήλωσε:

Επειδή η πρόβλεψη του OBR (Office for Budget Responsibility, Γραφείο Προϋπολογισμού) αναφέρει ότι τα μισά από όλα τα νέα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2025, και για να κάνουμε το φορολογικό μας σύστημα πιο δίκαιο, αποφάσισα ότι από τότε, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν θα εξαιρούνται πλέον από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης οχημάτων.

Ο Hunt πρόσθεσε ότι οι φορολογικοί συντελεστές εταιρικών αυτοκινήτων θα παραμείνουν χαμηλότεροι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ό,τι τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες, αλλά θα αυξηθούν κατά μία ποσοστιαία μονάδα για τρία χρόνια από το 2025.

2

Ο επικεφαλής πολιτικής της RAC, Nicholas Lyes, δήλωσε:

Μετά από πολλά χρόνια που δεν πλήρωσαν καθόλου φόρο, είναι πιθανώς δίκαιο η κυβέρνηση να ζητήσει από τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων να αρχίσουν να συνεισφέρουν στη συντήρηση των μεγάλων δρόμων από το 2025.

Ενώ οι συντελεστές ειδικού φόρου κατανάλωσης οχημάτων είναι απίθανο να είναι καθοριστικός λόγος για την επιλογή οχήματος, πιστεύουμε ότι το όφελος με μηδενικό συντελεστή VED για το πρώτο έτος θα έπρεπε να είχε διατηρηθεί ως μερικό κίνητρο.

Αλλά δεν αναμένουμε ότι αυτή η φορολογική αλλαγή θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στη μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, δεδομένων των πολλών άλλων οφελών κόστους από τη λειτουργία ενός τέτοιου.

Το γεγονός ότι οι αυξήσεις των εταιρικών φόρων στα ηλεκτρικά οχήματα θα διατηρηθούν χαμηλές, θα πρέπει επίσης να συνεχίσει να δίνει στους στόλους την εμπιστοσύνη να γίνουν “ηλεκτροκίνητοι”, κάτι που είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση του συνολικού αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους μας.