Η Praga αποκάλυψε σήμερα το νέο της hypercar, το οποίο ονομάζει Bohema, με την τσέχικη εταιρία να αναφέρει ότι οι αγοραστές του αυτοκίνητου της θα μπορούν να “γράφουν” στη πίστα χρόνους συγκρίσιμους με ένα GT3 αγωνιστικό και μετά να επιστρέψουν στο σπίτι τους. Ο Romain Grosjean, πρώην οδηγός της Formula 1 και νυν του πρωταθλήματος IndyCar, είχε ενεργό ρόλο στις δοκιμές εξέλιξης του Bohema.

Μηχανικά, ο κινητήρας του Bohema προέρχεται από το Nissan GT-R και είναι βελτιωμένος από την Litchfield. Αυτό σημαίνει ότι κάτω από το καπό υπάρχει ένας 3,8 λίτρων V6 twin-turbo και αποδίδει 710 ίππους στις 6.800 σ.α.λ., με τη ροπή να είναι στα 725 Nm, σταθερή από τις 3.000 έως τις 5.000 σ.α.λ.

Η Praga έχει τοποθετήσει ένα ξηρό κάρτερ λαδιού, που μειώνει το ύψος του κινητήρα κατά 140 χιλιοστά, ενώ η εξάτμιση είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο.

Η κίνηση μεταφέρεται στον δρόμο μέσω ενός εξατάχυτου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων της Hewland, με ρομποτικό συμπλέκτη, που διαθέτει και μια ημιαυτόματη λειτουργία για πιο άνετη κίνηση στο δρόμο.

Η Praga εκτιμά ότι η τελική ταχύτητα του Bohema είναι 300 χλμ/ώρα, με την εταιρεία να ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 2,3 δευτ. καθώς αναφέρει ότι το βάρος του αυτοκινήτου είναι μόλις 982 κιλά χωρίς καύσιμο.

Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τοποθετημένα ανεξάρτητα από το carbon μονοκόκ, που σχεδιάστηκε από την Praga, για να αποτρέπονται οι ενοχλητικοί κραδασμοί. Στο πλαίσιο προσαρτώνται τα 56 carbon πάνελ του αμαξώματος, που σχεδιάστηκαν εξ ολοκλήρου από την τσέχικη εταιρία.

Οι ομάδες μηχανικής και σχεδιασμού εργάστηκαν από κοινού στην αεροδυναμική σήραγγα μιας ομάδας F1, γι’αυτό και το Bohema προσφέρει 900 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ/ώρα.

Όπως πολλά αγωνιστικά αυτοκίνητα, το Praga Bohema έχει οριζόντια τοποθετημένα pushrod ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Το αυτοκίνητο πατά σε τροχούς 18 ιντσών μπροστά και 19 ιντσών πίσω, με κεντρικά μπουλόνια. Μέσα τους κρύβουν carbon κεραμικούς δίσκους 380 χλστ. και εξαπίστονες δαγκάνες. Συνολικά, οι μηχανικοί της Praga κατάφεραν να διατηρήσουν τη μη αναρτημένη μάζα περιορισμένη στα μόλις 180 κιλά.

Στο εσωτερικό, η Praga αναφέρει ότι ήταν σημαντικό να σχεδιάσει ένα αυτοκίνητο που να είναι αρκετά άνετο για μεγάλους ενήλικες, ύψους έως 2 μέτρα. Έτσι το Bohema διαθέτει ρυθμιζόμενα καθίσματα, τιμόνι, πεντάλ και πολλά άλλα. Διαθέτει χώρο για το smartphone και ποτηροθήκες, καθώς και κλιματισμό. Η Praga αναφέρει ότι ο σχεδιασμός του πιλοτηρίου εμπνεύστηκε από τα αεροπορικά και αγωνιστικά της τμήματα, γεγονός που εξηγεί την εκτεταμένη χρήση από Alcantara.

Κλείνοντας, η Praga θα κατασκευάσει μόλις 89 Bohema, για να γιορτάσει την 89η επέτειο από τη νίκη της Praga Alfa στα 1.000 μίλια του αγώνα της Τσεχοσλοβακίας το 1933.

Η τιμή του ξεκινά από τα 1,28 εκατομμύρια ευρώ και η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει στη Τσεχία το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Μόλις ξεκινήσει η παραγωγή, η τσέχικη εταιρεία -με ιστορία 115 ετών, που κατασκευάζει αγωνιστικά αυτοκίνητα, καρτ και αεροπλάνα- ελπίζει να παραδίδει 20 αυτοκίνητα ετησίως.