Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά η Renault είδε τις ετήσιες πωλήσεις της να μειώνονται. Συγκεκριμένα το 2022 η γαλλική εταιρία πούλησε 1.466.729 αυτοκίνητα, εξαιρουμένης της αγοράς της Ρωσίας, σημειώνοντας πτώση 9,4% σε σύγκριση με το 2021. Λαμβάνοντας υπόψη και την αγορά της Ρωσίας, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Renault μειώθηκαν κατά 15%.

H Renault δήλωσε πως ήταν η τρίτη ευρωπαϊκή μάρκα από πλευράς πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, πίσω από την Toyota και την Tesla, με 228.000 μονάδες, επιτυγχάνοντας αύξηση κατά 12% σε σύγκριση με το 2021.

Το ποσοστό της στην παγκόσμια αγορά, ωστόσο, περιορίστηκε κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στο 4%. Συνολικά, οι πωλήσεις της Renault εμφάνισαν άνοδο μόλις σε δύο από τις 10 κύριες αγορές της και συγκεκριμένα στην Τουρκία και την Κολομβία. Αντίθετα, καταγράφηκε αύξηση στις αγορές της Λατινικής Αμερικής, της Τουρκίας και του Μαρόκου, κατά 8%, 23% και 11% αντίστοιχα.

Στη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, τη Γαλλία, οι πωλήσεις σημείωσαν κάμψη 15%, στη δεύτερη κατά σειρά βασική αγορά της, τη Βραζιλία, παρέμειναν σταθερές, ενώ στην τρίτη, τη Γερμανία, μειώθηκαν κατά 25%.

Ο Fabrice Cambolive, Chief Operating Officer της μάρκας Renault, δήλωσε αισιόδοξος ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν φέτος. Ωστόσο, αναγνώρισε ότι οι μειώσεις τιμών που ανακοίνωσε πρόσφατα, σε παγκόσμιο επίπεδο, η Tesla ήταν ένα θέμα το οποίο η Renault – όπως και οι ανταγωνιστές – θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν.

Ο όμιλος Renault, ο οποίος επλήγη περισσότερο από ό,τι η πλειονότητα των ανταγωνιστών του κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού και των προβλημάτων στις αλυσίδες εφοδιασμού λόγω ελλείψεων στην προμήθεια τσιπ, βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης στην προσπάθειά του να αυξήσει τα κέρδη του.

Τον Νοέμβριο του 2022, η Renault αποκάλυψε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης που προβλέπει τον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων του σε πέντε επιμέρους επιχειρήσεις, την εμβάθυνση των δεσμών του με την κινεζική Geely και τη διάσπαση της μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων σε μια νέα οντότητα, μέσω της εισαγωγής της στο χρηματιστήριο εντός του τρέχοντος έτους.

Η νέα στρατηγική της Renault για την ενίσχυση του ρυθμού ανάπτυξης εστιάζει στα αυτοκίνητα με υψηλότερο περιθώριο κέρδους και στα ηλεκτρικά. Επιπλέον, η Renault βρίσκεται σε συνομιλίες με την Nissan για την επανεκκίνηση της μακρόχρονης συμμαχίας τους.