Τα υψηλόβαθμα στελέχη της Nissan συμφώνησαν να προχωρήσουν σε μια συμφωνία για τον επαναπροσδιορισμό της συμμαχίας της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη Renault.

Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε τελικό στάδιο προκειμένου, αφενός η Renault να μειώσει το μερίδιό της στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία και αφετέρου η Nissan να επενδύσει στην ανεξαρτητοποίηση του πολλά υποσχόμενου τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων της Renault, που θα φέρει την ονομασία Ampere. Η Nissan έχει ζητήσει, μεταξύ άλλων, διαβεβαιώσεις ότι η τεχνολογία της δεν θα γίνει γνωστή σε άλλους.

Στόχος είναι η ολοκλήρωση των συνομιλιών μέσα στον μήνα. Η Renault βρίσκεται στη μέση μιας πολύπλοκης διαδικασίας διάσπασης των δραστηριοτήτων της σε πέντε διαφορετικές μονάδες, ενώ διαπραγματεύεται με τη Nissan τους τρόπους για να εξισορροπήσει εκ νέου την ασύμμετρη εταιρική συμμαχία η οποία έχει αποτελέσει πηγή τριβών τα τελευταία χρόνια.

Η Renault βλέπει την αξία της Ampere να διαμορφώνεται σε περίπου 10 δισ. ευρώ και σχεδιάζει μια αρχική δημόσια προσφορά στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, ανάλογα με τις συνθήκες στην αγορά.

Η Nissan πρέπει τώρα να αποφασίσει πόσα θα επενδύσει στην επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων της Renault και για πόσο χρονικό διάστημα. Η Renault κατέχει το 43% της Nissan, η οποία με τη σειρά της κατέχει το 15% της Renault χωρίς δικαίωμα ψήφου.

Η γαλλική κυβέρνηση, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault με μερίδιο 15%, ενέκρινε την αναδιάρθρωση της Renault και διαβεβαίωσε τη Nissan ότι θα υποστηρίξει την επανεξισορρόπηση της συμμαχίας, με τη Renault να πουλάει το μερίδιό της σε βάθος χρόνου, ώστε να έχουν ίσο ποσοστό 15% η μία στην άλλη, κατευνάζοντας τις ανησυχίες του διοικητικού συμβουλίου και των στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας.