Η Ferrari παρουσίασε το φετινό μονοθέσιο της

Σχετικά άρθρα

Η Ferrari παρουσίασε σήμερα το φετινό της μονοθέσιο, που το ονόμασε SF-23. Το υπ’αριθμόν project 675, συνεχίζει την ονοματοδοσία της ομάδας που έχει χρησιμοποιηθεί από το 2015 και την SF15-T, με το SF -φυσικά- να σημαίνει Scuderia Ferrari.

Το μονοθέσιο θα το οδηγούν οι Charles Leclerc και Carlos Sainz, με την ιταλική ομάδα να σημειώνει ότι αυτό είναι το όγδοο μονοθέσιο της Scuderia Ferrari που φέρει το χαρακτηριστικό SF και η τέταρτη φορά που αναφέρεται το τρέχον έτος στο όνομα του.

Η Ferrari έχει καταφέρει να μειώσει το βάρος του φετινού μονοθεσίου, ενώ επιπλέον η εταιρία έχει διορθώσει τα προβλήματα αξιοπιστίας του κινητήρα της, έχοντας κάνει παράλληλα και σημαντική βελτίωση στην αεροδυναμική. Έτσι ελπίζει πως φέτος θα είναι σε καλύτερη θέση σε σχέση με πέρυσι και θα διεκδικήσει τα πρωταθλήματα.

Η ιταλική εταιρία που έκανε το shakedown της SF-23 σήμερα στη πίστα του Φιοράνιο, λέει πως η μεγαλύτερη αλλαγή του φετινού μονοθεσίου είναι η μπροστινή ανάρτηση, η οποία προσφέρει τόσο αεροδυναμικά οφέλη, όσο και περισσότερες ρυθμίσεις. Ο Charler Leclerc που οδήγησε το μονοθέσιο για μόλις δύο γύρους στο Φιοράνο είπε πως “τα πρώτα σημάδια” είναι θετικά.

Όλα πήγαν ομαλά, αλλά προφανώς με δύο γύρους είναι δύσκολο να μπω σε λεπτομέρειες. Αλλά έχω ήδη δώσει τα σχόλιά μου στους μηχανικούς. Το αυτοκίνητο λειτουργούσε καλά, ομαλά. Όλα πήγαν πολύ καλά.

Ο Enrico Cardile δήλωσε για το νέο μονοθέσιο:

Το μονοθέσιο του 2023 είναι μια εξέλιξη του περσινού μονοθεσίου, αλλά στη πραγματικότητα, όλα έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως. Από την αεροδυναμική πλευρά, ο στόχος μας ήταν διπλός, να αυξήσουμε την κάθετη κάθετη δύναμη και να αναπληρώσουμε αυτό που χάθηκε λόγω των κανονισμών της νέας εποχής και στη συνέχεια να επιτύχουμε τα χαρακτηριστικά ισορροπίας που είχαμε θέσει στον εαυτό μας.

Η ανάρτηση έχει επίσης επανασχεδιαστεί πλήρως, αφενός για να βοηθήσει τους αεροδυναμιστές να πάρουν τα αποτελέσματα που αναζητούσαν και αφετέρου για να αυξήσει το εύρος των ρυθμίσεων στο αυτοκίνητο στην πίστα.

Κληθείς να εξηγήσει τις διαφορές σε σύγκριση με το περσινό αυτοκίνητο, είπε:

Οι πιο εμφανείς αλλαγές στο αυτοκίνητο είναι σίγουρα στον τομέα της μπροστινής ανάρτησης, όπου έχουμε περάσει από μια διαμόρφωση με ψηλό trackrod σε μια με χαμηλό trackrod, εξαιτίας των απαιτήσεων της αεροδυναμικής.

Η μπροστινή αεροτομή είναι επίσης διαφορετική, όπως και η σχεδίαση της μύτης, καθώς το κύριο στοιχείο δεν είναι πλέον προσαρτημένο στη μύτη, αλλά επιπλέει. Το αμάξωμα είναι περισσότερο μια συνέχεια αυτού που έγινε πέρυσι, αλλά είναι πιο ακραίο.

Όπως όλες οι ομάδες, έτσι και η Ferrari έπρεπε να λάβει υπόψη της την αλλαγή ύψους 15 χιλιοστών στο ύψος του δαπέδου που επιβλήθηκε από τη FIA.

Οι κανόνες της νέας εποχής που εισήγαγε η FIA για τη μείωση του porpoising στην πίστα έχουν οδηγήσει σε καθαρή απώλεια αεροδυναμικής απόδοσης.

Στην πραγματικότητα μια πολύ σημαντική απώλεια. Όσον αφορά την εξέλιξη, η δουλειά μας δεν ήταν πολύ διαφορετική από εκείνη των προηγούμενων ετών. Έπρεπε απλώς να προσαρμόσουμε τη γεωμετρία του αυτοκινήτου ώστε να ταιριάζει στα νέα σχήματα ροής που δημιουργούνται λόγω των νέων κανονισμών,

πρόσθεσε ο Cardile.

Ο Cardile έκανε μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση σχετικά με τον αντίκτυπο του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού, σημειώνοντας ότι πολύ περισσότερα στοιχεία μεταφέρθηκαν από πέρυσι από ό,τι θα συνέβαινε στο παρελθόν, όταν οι ομάδες δεν αντιμετώπιζαν τέτοιους περιορισμούς.

Το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού είχε αναμφισβήτητη επίδραση στην απόδοση. Επομένως, όταν ήρθε ο σχεδιασμός του φετινού αυτοκινήτου, έπρεπε να το λάβουμε υπόψη.

Ο τρόπος που προχωρήσαμε ήταν να αποφασίσουμε ποιες περιοχές του αυτοκινήτου είχαν μικρή ή καθόλου προστιθέμενη αξία στην απόδοση του αυτοκινήτου και στη συνέχεια να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε αυτές τις περιοχές του αυτοκινήτου παρόμοιες με αυτές του προηγούμενου.

Αριθμητικά, σημαίνει ότι ο αριθμός των ανταλλακτικών που μεταφέρονται στο φετινό αυτοκίνητο είναι διπλάσιος από αυτόν ενός μονοθεσίου που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους προηγούμενους κανονισμούς, χωρίς την παρουσία του budget cap.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Επίσημο: Νέο Opel Grandland

Στις αρχές του μήνα η Opel αποκάλυψε το νέο Frontera και σήμερα η γερμανική εταιρία μας δείχνει τη νέα γενιά του Grandland, που τοποθετείται...