Ο Lewis Hamilton φοβάται πως η Mercedes-AMG F1 ξεκινά τη σεζόν πιο πίσω από το 2022, εκφράζοντας τις αμφιβολίες του για την σχεδιαστική φιλοσοφία που ακολουθεί η ομάδα του τα τελευταία δύο χρόνια.
Ο Hamilton που ήταν 10ος στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά και 8ος στα δεύτερα του φετινού GP στο Μπαχρέιν, παραδέχτηκε πως η Mercedes είναι “πολύ μακριά” από τους πρωτοπόρους, Red Bull και Aston Martin.
Ήξερα από τη στιγμή που οδήγησα το αυτοκίνητο την πρόκληση που θα αντιμετωπίσαμε. Σε ένα θετικό στοιχείο, το να μην έχουμε αναπήδηση φέτος είναι ένα τεράστιο, τεράστιο πλεονέκτημα. Η προσπάθεια κατανόησης των προβλημάτων κατά την αναπήδηση καθιστούσε δύσκολο να καταλάβουμε ποια ήταν αυτά.
Δεν έχουμε αναπηδήσεις τώρα, οπότε μπορούμε να επικεντρωθούμε μόνο στην καθαρή απόδοση. Ενθαρρύνομαι να βλέπω την εστίαση και το κουράγιο όλων στην ομάδα. Είναι τόσο επικεντρωμένοι στο να μας επιστρέψουν στην κορυφή.
Δεν είμαστε εκεί που θέλουμε να είμαστε για να ξεκινήσουμε τη σεζόν, αλλά εξακολουθεί να είναι μια ομάδα ανθρώπων που έχει κερδίσει πολλά πρωταθλήματα.
Είμαστε κάπως εκεί που ήμασταν πέρυσι, αν όχι πιο πίσω. Είναι δύσκολο για όλους και πραγματικά δεν είναι εκεί που κάποιος στην ομάδα θέλει να είναι και σίγουρα δεν είναι εκεί που αξίζει να είναι κάποιος στην ομάδα. Δουλεύουν τόσο σκληρά και είναι τόσο θαρραλέοι και στοχαστικοί στη διαδικασία τους.
Είμαστε σε λάθος δρόμο. Πρέπει λοιπόν να βρούμε έναν τρόπο να μπούμε στον σωστό δρόμο. Αυτή τη στιγμή, είμαστε πολύ μακριά από τα παιδιά στη κορυφή.
Νόμιζα ότι η Ferrari ήταν δεύτερη. Αλλά νομίζω ότι μακροπρόθεσμα, είμαστε πολύ κοντά στη Ferrari και φαίνεται ότι η Aston είναι δεύτερη. Είμαστε κάπως μεταξύ τρίτου και τέταρτου. Άρα είμαστε κάπως εκεί που ήμασταν πέρυσι ή αν όχι λίγο πιο πίσω,
δήλωσε ο Hamilton, που εμφανίστηκε επίσης επικριτικός για τη σχεδίαση της W14, η οποία διατήρησε τη ριζοσπαστική ιδέα των “zero sidepods” που υιοθετήθηκε για πρώτη φορά πέρυσι.
Πρέπει να είμαι αισιόδοξος. Υπήρξε καλή πρόοδος πέρυσι, αλλά η διαφορά δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο είναι τώρα. Πιστεύω ότι μπορούμε να κλείσουμε τη διαφορά σε κάποια φάση; Ναι. Αλλά νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο με το concept που έχουμε. Στα μεγάλα run η Red Bull ήταν μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο ταχύτερη από εμάς. Έχουμε λοιπόν πολλά να δουλέψουμε.
Πήγα το αυτοκίνητο στο καλύτερο σημείο που μπορώ να το πάω σε ότι αφορά το στήσιμο. Θα συνεχίσουμε να προσαρμόζουμε μικρά κομμάτια εδώ κι εκεί, αλλά θα είναι μικρά κομμάτια, εδώ κι εκεί – χιλιοστά του δευτερολέπτου, τίποτα για να κλείσει το χάσμα του δευτερολέπτου. Θα έχουμε χαμηλά το κεφάλι απόψε, θα αναλύσουμε τα δεδομένα, θα δουλέψουμε και θα προσπαθήσουμε να προχωρήσουμε αύριο. Πρέπει να μάθουμε αν υπάρχει κάποιος τρόπος να βγάλουμε απόδοση μέσα σε μια νύχτα.
Ο George Russell, ο οποίος τερμάτισε στην 11η και στην 13η θέση στα FP1 και FP2 αντίστοιχα, είπε:
Υπάρχουν μερικές ομάδες που φαίνονται δυνατές, η Aston Martin είναι η μεγαλύτερη έκπληξη, έχει κάνει σαφώς καλή δουλειά τον χειμώνα. Πρέπει να εξετάσουμε τα δεδομένα της περασμένης εβδομάδας αλλά και τα σημερινά για να δούμε τι μάθαμε. Κάναμε μεγάλες αλλαγές και πρέπει να δούμε αν λειτούργησαν.
Το αυτοκίνητο το αισθάνεσαι καλύτερα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι πιο γρήγορο. Έχουμε επίσης μια νέα πίσω πτέρυγα, πρέπει να δούμε αν λειτουργεί όπως περιμένουμε. Σαφώς, θέλουμε να είμαστε πιο ψηλά στη κατάταξη από ό,τι είμαστε. Αυτό δεν είναι μυστικό. Χρειαζόμαστε περισσότερη κάθετη δύναμη, καλύτερο χρόνο γύρου. Είναι ένα νέο μονοθέσιο και πρέπει να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητές του.
Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Mike Elliott, είπε πως η ομάδα ετοιμάζει νέα sidepods που δεν θα μιμούνται αυτά των αντιπάλων τους, αλλά δεν γνωρίζει πότε θα είναι έτοιμα για να τα φέρουν στη πίστα.