Σχεδόν επτά μήνες μετά τα παγκόσμια αποκαλυπτήρια της δεύτερης γενιάς του Kona, η εισαγωγική εταιρία της Hyundai στη χώρα μας ανακοίνωσε σήμερα τις τιμές του νέου μοντέλου, με την Ελλάδα να είναι από τις πρώτες χώρες της Ευρώπης λανσαρίσματος.
Τιμές
Κινητήρας | Έκδοση | Premium | Distinctive | N Line |
---|---|---|---|---|
Kona mHEV | 1.0T 120ps 6MT 48V | 26.290 ευρώ | 27.990 ευρώ | 29.790 ευρώ |
Kona 1.0 Turbo | 1.0T 120ps 7DCT | 28.990 ευρώ | 30.990 ευρώ | 32.990 ευρώ |
Kona 1.6 Turbo | 1.6T 198ps 6MT | – | 31.290 ευρώ | 33.090 ευρώ |
Kona 1.6 Turbo | 1.6T 198ps 7DCT | – | 34.290 ευρώ | 36.090 ευρώ |
Kona 1.6 Turbo | 1.6T 198ps 7DCT 4×4 | – | 37.490 ευρώ | 39.490 ευρώ |
Kona Hybrid | 1.6HEV 141ps 6DCT | 31.890 ευρώ | 33.590 ευρώ | 35.590 ευρώ |
Kona Electric | 48.4kWh 156ps | – | Σεπτ. 2023 | Μαρ. 2024 |
Kona Electric | 65.4kWh 218ps | – | Σεπτ. 2023 | Μαρ. 2024 |
H εισαγωγική εταιρία της Hyundai στην Ελλάδα έχει διασφαλίσει 930 αυτοκίνητα από το εργοστάσιο μέχρι το τέλος του 2023, ούτως ώστε ο χρόνος αναμονής να μην είναι μεγαλύτερος από δύο μήνες, με τον αναλυτικό εξοπλισμό της κάθε έκδοσης να μπορείς να τον δεις εδώ και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους εδώ.
Η Hyundai αναφέρει ότι ο σχεδιασμός του νέου Kona ξεκίνησε πρώτα από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του, για να ακολουθήσουν έπειτα οι εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα υβριδικά σύνολα. Ωστόσο, η διαθεσιμότητα του Kona Electric στην Ελλάδα θα καθυστερήσει μερικούς μήνες ακόμα, με την
Ξεκινώντας από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου Kona, το μοντέλο προσφέρεται με δύο χωρητικότητες για την μπαταρία του, την Standard Range και Long Range. Η πρώτη διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 115 kW (156 ίππους) με 255 Nm ροπής που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 48,4 kWh, με την αυτονομία να ανακοινώνεται στα 360 χλμ.
Η Long Range έκδοση διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 160 kW (218 ίππους) με 255 Nm ροπής, που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 65,4 kWh, η οποία χαρίζει αυτονομία έως 514 χιλιομέτρων ανά φόρτιση. Το Kona Electric διαθέτει τεχνολογία 400V που επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε 41 λεπτά, με χρήση ταχυφορτιστή. Το αυτοκίνητο έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,27 Cd, διαθέτει λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ (i-PEDAL), καθώς και λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L).
Έπειτα, υπάρχει ο γνωστός 1.600άρης T-GDi κινητήρας ο οποίος δε φέρει κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση. Η απόδοση του είναι 198 άλογα με 265 Nm ροπής, και συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Ακολουθεί, το υβριδικό σύνολο, που συνδυάζει τον τετρακύλινδρο 1.600άρη GDI Smartstream ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 105 ίππων με 144 Nm ροπής, με έναν ηλεκτρoκινητήρα 43,5 ίππων. Το σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 141 άλογα με 265 Nm ροπής και συνεργάζεται με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Στη βάση υπάρχει ο 1.000αρης T-GDI Smartstream βενζινοκινητήρας, απόδοσης 120 ίππων, ο οποίος διατίθεται με ή χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Με το δεύτερο, συνδυάζεται με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ με το πρώτο με 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Περνώντας στο αυτοκίνητο, το Kona έχει μεγαλώσει σημαντικά σε διαστάσεις, με τη Hyundai να αναφέρει ότι πλέον τοποθετείται στο C-Segment, όντας το μικρότερο μοντέλο αυτής. Με αυτόν τον τρόπο αφήνεται χώρος για το Bayon στο B-Segment, όπου η κορεάτικη εταιρία ετοιμάζει ένα εκτεταμένο facelift για το 2024.
Το μήκος του νέου Kona έχει αυξηθεί κατά 145 χλστ. και φτάνει τα 4.350 χλστ. (4.355 χλστ. το Electric και 4.385 χλστ. το N Line). Το πλάτος του αγγίζει τα 1.825 χλστ., αυξημένο κατά 25 χλστ., ενώ το ύψος ανέρχεται στα 1.570 χλστ, όντας αυξημένο κατά 5 χλστ. (1.575 χλστ. το Electric και 1.589 χλστ. το N Line, εξαιτίας των ραγών οροφής). Τέλος, και το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 60 χλστ., φτάνοντας τα 2.660 χλστ.
Εμφανισιακά, το Kona έχει τρία διαφορετικά “πρόσωπα”, ανάλογα την έκδοση, με το ηλεκτρικό μοντέλο να έχει ένα ξεχωριστό και μοναδικό σχεδιασμό, σε σχέση με την υβριδική και την N-Line έκδοση. Στην τελευταία, υπάρχει και η LED μπάρα στην άκρη του καπό και στο πίσω μέρος, με την Hyundai να την αποκαλεί “Seamless Horizon”, που την πρωτοείδαμε στο τελευταίο Grandeur.
Υπάρχουν αρκετές έντονες λεπτομέρειες στο εμπρός μέρος του, καθώς μόνο ομαλές δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις τις επιφάνειες του, με τις γωνίες να κυριαρχούν, με τα φωτιστικά σώματα να είναι τοποθετημένοι χαμηλά, μπροστά από τους θόλους. Τα προστατευτικά πλαστικά είναι σε μαύρο χρώμα στις εκδόσεις Premium και Distinctive.
Στο εσωτερικό υπάρχουν δύο οθόνες 12,3″, μια που λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και μια για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ο shift-by-wire επιλογέας των ταχυτήτων έχει μεταφερθεί πίσω από το τιμόνι, με την Hyundai να τοποθετεί αρκετά φυσικά κουμπιά για τον έλεγχο του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος κτλ.
Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 466 λίτρα, με το αυτοκίνητο να υποστηρίζει over-the-air αναβαθμίσεις, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί με ασύρματο φορτιστή smartphone, τεχνολογία NFC που μετατρέπει τα smartphones και smartwatches σε ψηφιακό κλειδί, με την εταιρία να τοποθετεί περισσότερο ηχομονωτικό υλικό, παχύτερα πατάκια, διπλό ηχομονωτικό γυαλί στο παρμπρίζ και ηχοαπορροφητικά ελαστικά στις ζάντες 19 ιντσών.