Επίσημο: Peugeot e-3008 με έως 700 χλμ. αυτονομία

Σχετικά άρθρα

Τέσσερις ημέρες μετά τις πρώτες φωτογραφίες, η Peugeot έδωσε σήμερα όλες τις τεχνικές προδιαγραφές της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης της νέας -τρίτης- γενιάς του 3008, με το μοντέλο να αποτελεί σταθμό τόσο για την γαλλική εταιρία, όσο και για τη Stellantis.

Με τη νέα γενιά, η Peugeot θέλει να συνεχίσει την εξαιρετική εμπορική πορεία του σημερινού μοντέλου, καθώς τα 7 χρόνια που κυκλοφορεί το μικρομεσαίο SUV έχει καταγράψει 1,32 εκατομμύρια πωλήσεις στις 130 αγορές που είναι διαθέσιμο.

Ξεκινώντας από τις διαστάσεις, το νέο e-3008 έχει μήκος 4,54 μέτρα, πλάτος 1,89 μέτρα και ύψος 1,64 μέτρα, ενώ ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 520 λίτρα. Ο αεροδυναμικός συντελεστής ανακοινώνεται στο Cd 0,28, με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου 3008 να είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασιστεί στην ολοκαίνουργια STLA Medium πλατφόρμα της Stellantis, και θα κυκλοφορήσει σε τρεις εκδόσεις ισχύος.

Στην πρώτη, ο μοναδικός ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποδίδει 210 ίππους με 343 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 73 kWh που χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία έως 525 χλμ. με μια φόρτιση.

Ακολουθεί μια δυνατότερη έκδοση, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει πλέον 230 ίππους, έχοντας την ίδια ροπή. Ωστόσο, η Long Range έκδοση διαθέτει μπαταρία 98 kWh, που δίνει στο αυτοκίνητο αυτονομία 700 χλμ., πάντα στον WLTP κύκλο.

Κλείνοντας, στην κορυφή υπάρχει η τετρακίνηση έκδοση, με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ανά άξονα) συνολικής απόδοσης 320 ίππων, που με την μπαταρία των 73 kWh η αυτονομία είναι στα 525 χλμ.

Η Peugeot αναφέρει ότι το e-3008 διαθέτει σύστημα αναγέννησης ενέργειας τριών σταδίων, τα οποία επιλέγονται από τα paddles στο τιμόνι, ενώ η εγγύηση της μπαταρίας ανακοινώνεται στα 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα για το 70% της χωρητικότητας της.

Για τη φόρτιση της, διατίθενται δύο onboard AC φορτιστές, με τον 11kW να είναι στάνταρ και τον 22kW προαιρετικό. Με χρήση DC φόρτιση, το e-3008 δέχεται ισχύ έως 160kW, επιτρέποντας τη φόρτιση της μπαταρίας από το 20% έως 80% σε 30 λεπτά με την μικρή μπαταρία και σε λιγότερο από 30 λεπτά για την Long Range έκδοση.

Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς γαλλικού SUV αλλάζει εντελώς σχεδιαστική κατεύθυνση, καθώς έχει coupe χαρακτήρα, υιοθετώντας ότι είδαμε με το 408, με το πίσω μέρος να παραπέμπει σε liftback.

Πρεμιέρα στο νέο 3008 κάνει το νέο Panoramic i-Cockpit της Peugeot, με το μοντέλο να διαθέτει μια κυρτή οθόνη 21 ιντσών, που ενώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Αυτή είναι υψηλής ανάλυσης και μοιάζει να αιωρείται πάνω από το ταμπλό και συνοδεύεται από νέου τύπου μικρό τιμόνι και διακόπτες i-Toggles στο κέντρο του ταμπλό.

Η οθόνη συνδυάζει δύο βασικές λειτουργίες του i-Cockpit. Στην αριστερή πλευρά της πανοραμικής οθόνης, ο πίνακας οργάνων συνδυάζει όλες τις πληροφορίες που αφορούν την οδήγηση (ταχύτητα, ισχύς, βοηθήματα οδήγησης, ροή ενέργειας) πάνω από το τιμόνι.

Στη δεξιά πλευρά της πανοραμικής οθόνης, στο κέντρο του ταμπλό, το τμήμα της οθόνης αφής είναι προσβάσιμο τόσο από τον οδηγό όσο και από τον συνοδηγό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διαχείριση της θέρμανσης/του κλιματισμού, της πλοήγησης, των συστημάτων πολυμέσων/συνδεσιμότητας κλπ.

Η κεντρική κονσόλα είναι ευρύχωρη και άνετη προσφέροντας τον απαραίτητο αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα, αλλά και την ειδική θέση ασύρματης φόρτισης του smartphone. Αυτό οφείλεται κυρίως στην μετάθεση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στο ταμπλό, ο οποίος βρίσκεται στα δεξιά του τιμονιού, ακριβώς δίπλα στο κουμπί Start/Stop του κινητήρα.

Το νέο τιμόνι έχει πλήκτρα αφής που αναγνωρίζουν αυτόματα το δάχτυλο του οδηγού και ενεργοποιούνται μόνο όταν πιεστούν, για να αποφευχθούν τυχόν λάθος κινήσεις.

Το e-3008 διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης, που επιλέγονται μέσω ενός χειριστηρίου που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Αυτά είναι:

Κανονική λειτουργία

Αυτή είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία. Η ισχύς και η ροπή μειώνονται ελαφρώς όταν το πεντάλ του γκαζιού είναι πατημένο μεταξύ 0 και 70%, ενώ πάνω από το 70% είναι διαθέσιμη η πλήρης ισχύς και ροπή.

Λειτουργία Eco

Παρέχει πιο ομαλή οδήγηση και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας χρησιμοποιώντας μια συγκεκριμένη ρύθμιση του πεντάλ του γκαζιού, περιορίζοντας την ισχύ και τη ροπή και μειώνοντας την απόδοση της θέρμανσης και του κλιματισμού.

Λειτουργία Sport

Προσφέρει πιο δυναμική οδήγηση χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες ρυθμίσεις για το υδραυλικό τιμόνι και το γκάζι.

Λειτουργία 4WD (κατά περίπτωση).

Διαθέσιμη σε ταχύτητες έως 135 χλμ/ώρα, αυτή η λειτουργία κατανέμει την ισχύ σε όλους τροχούς, όταν το οδόστρωμα γίνεται ολισθηρό (χιόνι, λάσπη κ.λπ.).

Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, την Allure και την GT. Στο εσωτερικό, η πρώτη έχει μονόχρωμο φινίρισμα και δερμάτινες/υφασμάτινες ταπετσαρίες με ανάγλυφα μοτίβα. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει είσοδο και ανάφλεξη χωρίς κλειδί, πίσω κάμερα HD, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς και φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, i-Cockpit με δύο ψηφιακές οθόνες 10 ιντσών, σύστημα συνδεδεμένων πληροφοριών i-Connect.

Η έκδοση GT διατίθεται σε δίχρωμη βαφή με μαύρη οροφή και ταπετσαρία Alcantara, ενώ επιπλέον της Allure είναι οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, προβολείς Pixel LED, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός, ηλεκτρική πίσω πόρτα, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, επαγωγικός φορτιστής smartphone, προσαρμόσιμος φωτισμός περιβάλλοντος, Panoramic i-Cockpit με κυρτή οθόνη 21 ιντσών, προσαρμόσιμα i-Toggles, σύστημα συνδεδεμένων πληροφοριών i-Connect Advanced.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...