To Citroen 2CV έκλεισε τα 75α του χρόνια

Σχετικά άρθρα

Λίγα αυτοκίνητα απολαμβάνουν καθολικού σεβασμού και αναγνώρισης, με τη Citroen να έχει σίγουρα δύο εξ’αυτών. Έτσι, εκτός από το θρυλικό DS19/21, η γαλλική εταιρία γιορτάζει φέτος τα 75α γενέθλια ενός άλλου εμβληματικού μοντέλου της: του 2CV.

Σχεδιασμένο στο στούντιο σχεδιασμού της Citroen στη Rue du Theatre στο Παρίσι, το δημοφιλές μοντέλο πρωτοπαρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού στις 7 Οκτωβρίου 1948.

Η εξέλιξη του πραγματοποιήθηκε στο κέντρο δοκιμών La Ferte-Vidame στην περιφέρεια του Eure-et-Loir, με το 2CV να διαγράφει μια εκπληκτική εμπορική πορεία, καθώς παρήχθησαν συνολικά 5.114.969 μονάδες, συμπεριλαμβανομένων των 1.246.335 2CV vans. Τα τελευταία 2CV βγήκαν από το εργοστάσιο του Mangualde στην Πορτογαλία 42 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, στις 4 μ.μ. την 27η Ιουλίου του 1990.

Η προέλευση 2CV

Το μοντέλο “TPV” (“Toute Petite Voiture ή πολύ μικρό αυτοκίνητο) γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’30, συγκεκριμένα το 1936. Στόχος του ήταν να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό με χαμηλό εισόδημα ένα οικονομικό και ευέλικτο αυτοκίνητο. Το 1937, είδε το φως της δημοσιότητας το πρώτο πρωτότυπο του TPV, με βάρος μόλις 370 κιλά και με μόνο έναν προβολέα, καθώς η -τότε- ισχύουσα νομοθεσία δεν απαιτούσε δύο. Το όχημα μπορούσε να μεταφέρει έως και τέσσερα άτομα και 50 κιλά αποσκευών, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, προσφέροντας εξαιρετική άνεση.

Το μοντέλο προπαραγωγής επρόκειτο να παρουσιαστεί στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το 1939, αλλά το ξέσπασμα του 2ου παγκοσμίου πολέμου επέφερε ένα δυσάρεστο αποτέλεσμα. Τα 250 πρωτότυπα που είχαν κατασκευαστεί καταστράφηκαν όλα εκτός από τέσσερα, που φυλάσσονταν κρυφά στο κέντρο δοκιμών της Citroen.

H παραγωγή

Όταν, εν τέλει, ξεκίνησε η παραγωγή -τον Ιούλιο του 1949- το 2CV ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο με αερόψυκτο, επίπεδο κινητήρα 375 κ.εκ., απόδοσης 9 ίππων, με τελική ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, με τη Citroen να φέρνει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία, παρουσιάζοντας ένα οικονομικό και ευέλικτο όχημα.

Το μοναδικό σχήμα του αμαξώματος και η ελκυστικότητά του κέρδισαν γρήγορα ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού. Η τεράστια επιτυχία του όμως μπορεί να αποδοθεί και στο άπειρο εύρος χρήσεων του, καθώς και στους αφαιρούμενους πάγκους του, το χαμηλό βάρος του, την ευελιξία και την άνεσή του, ενώ ήταν και εξαιρετικά οικονομικό στη λειτουργία του. Μέχρι το 1950, οι παραγγελίες ήταν αμέτρητες, αυξάνοντας τους χρόνους παράδοσης στα 6 χρόνια.

Το πρωτοποριακό πνεύμα του, με τις έξυπνες για την εποχή τεχνολογίες του, εξασφάλισαν ότι θα παραμείνει στο προσκήνιο της αυτοκινητοβιομηχανίας για πολλά χρόνια. Το 2CV είναι ένα διαχρονικό μοντέλο που έχει γίνει ένα πραγματικό κοινωνικό φαινόμενο, προσελκύοντας συλλέκτες από όλο τον κόσμο. Και εξακολουθεί, ακόμα και σήμερα, να κυκλοφορεί συχνά στους δρόμους μας.

Το 2CV είναι επίσης γνωστό σε όλο τον κόσμο με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και η φήμη του το έκανε να κερδίσει πολλά προσωνύμια. Μερικά από τα πιο γνωστά είναι τα “Deuche”, “Deudeuche” και “Ugly Duckling”, με τη μεγάλη ποικιλία των προσωνύμιων να δείχνει πόσο δημοφιλές ήταν αυτό το ιστορικό και εμβληματικό μοντέλο.

Εκδόσεις

Συνολικά, υπήρχαν δέκα ειδικές εκδόσεις του 2CV, που κυκλοφόρησαν στη Γαλλία και στην Ευρώπη, όπως η Spot, η Charleston και η Cocorico. Το 2CV υπέστη επίσης μια σειρά αλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας του 2CV van (γνωστού ως 2 CV AU) το 1951 και στη συνέχεια του 2CV AZ το 1954, εξοπλισμένο με κινητήρα 12 ίππων και με τον περίφημο φυγόκεντρο συμπλέκτη.

Επιπλέον, το 2CV έφτασε να οδηγείται σε δρόμους σε όλο τον κόσμο χάρη σε διάφορα οδοιπορικά, όπως το 16.500 χλμ Paris-Kaboul-Paris Raid του 1970, τα 13.500 χλμ. στο Paris-Persépolis Raid του 1971 και τα 8.000 χλμ. του Africa Raid από το Abidjan στην Τύνιδα το 1973, οργανωμένα και τα τρία από τη Citroen.

Για τον εορτασμό αυτής της 75ης επετείου, οκτώ εμβληματικά 2CV από το μέγαρο της Citroen, φωτογραφήθηκαν από μια ιδιαίτερα καλλιτεχνική οπτική γωνία:

  • Το 2CV 6 Hermes, ντυμένο από την Hermes μέσα και έξω, που παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το 2008 για τα 60ά γενέθλια του 2CV.
  • Τα 2CV 6 Special, ένα από τα 2 τελευταία 2CV που παρήχθησαν στο εργοστάσιο του Levallois το 1988.
  • Το 2CV Spot, η πρώτη ειδική έκδοση της Citroën, εκ των οποίων 1.800 μονάδες κατασκευάστηκαν με δίχρωμη ταπετσαρία και αμάξωμα, βασισμένα σε σχέδιο του στυλίστα Serge Gevin.
  • Το 2CV A, ένα από τα 250 πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν το 1939 για την Έκθεση Αυτοκινήτου, η οποία έμελλε να ακυρωθεί λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ένα από τα τέσσερα εναπομείναντα οχήματα, βρίσκεται στο Μέγαρο Citroen.
  • Το 2CV A Berline του 1950, πανομοιότυπο με αυτό που αποκάλυψε ο Pierre Boulanger στα εγκαίνια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1948.
  • Το δεξιοτίμονο 2CV A, που κατασκευάστηκε στο Slough (του Ηνωμένου Βασιλείου) από το 1953. Είχε πορτμπαγκάζ από λαμαρίνα και ανοιγόμενα πίσω παράθυρα. Μέχρι σήμερα, είναι το παλαιότερο 2CV Βρετανικής κατασκευής στην Ευρώπη.
  • Το 2CV AZU, ένα βαν 2 CV που κατασκευάστηκε από το 1954 έως τον Μάρτιο του 1978, έχει μεγάλη χωρητικότητα φόρτωσης και πίσω πόρτες τύπου “ντουλαπιού” για εύκολη φόρτωση.
  • Το 2CV 4×4 Sahara, με τετρακίνηση και δύο κινητήρες που του επιτρέπουν να κινείται σε επικλινές αμμώδες έδαφος, πάνω από 40%.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ανακαλούνται 189.403 Citroen C3 και DS3 λόγω των αερόσακων της Takata

189.403 Citroen C3 και DS3 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 31 Αυγούστου 2009 και 9 Φεβρουαρίου 2017 ανακαλούνται παγκοσμίως εξαιτίας των ελαττωματικών αερόσακων οδηγού και συνοδηγού,...

Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου Citroen C3 Aircross

H Citroen έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες της νέας -δεύτερης- γενιάς του C3 Aircross, το λανσάρισμα του οποίου -με βάση το σημερινό...