Χρησιμοποιώντας τον τεράστιο όγκο δεδομένων που σχετίζονται με την κυκλοφορία, τα οποία συγκεντρώνονται από την εφαρμογή των Χαρτών της Google, και τη δύναμη των αλγορίθμων της τεχνητής νοημοσύνης (AI), ο αμερικάνικος τεχνολογικός γίγαντας ελπίζει να διευκολύνει τη ζωή των οδηγών.
Πιο συγκεκριμένα, η Google “τρέχει” το Green Light project σε 12 πόλεις ανά τον κόσμο, έχοντας σκοπό να προσθέσει περισσότερες τον επόμενο χρόνο. Το μοντέλο που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη λαμβάνει υπόψη τη δομή, τα μοτίβα κυκλοφορίας των πράσινων σηματοδοτών και τον προγραμματισμό των φαναριών κάθε διασταύρωσης, χρησιμοποιώντας δεδομένα από τους Χάρτες της Google.
Στη συνέχεια, κάνει συστάσεις για τη βελτιστοποίηση των φωτεινών σηματοδοτών που μπορούν να εφαρμοστούν από τις τοπικές αρχές ρύθμισης της κυκλοφορίας, προσαρμόζοντας τη διάρκεια του κόκκινου φαναριού ανάλογα με τη ροή των αυτοκινήτων. Οι τροποποιήσεις μπορούν να συντονίσουν πολλές παρακείμενες διασταυρώσεις, δημιουργώντας “κύματα πράσινων φώτων”, που με τη σειρά τους μπορούν να μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Το project της Google δεν απαιτεί αναβαθμίσεις στις υπάρχουσες υποδομές, κάτι που διευκολύνει την εφαρμογή του στις πόλεις χωρίς επιπλέον κόστος. Η Google αναφέρει ότι πριν το Green Light project, τα φανάρια χρησιμοποιούσαν ακριβούς αισθητήρες ή χρονοβόρες χειροκίνητες μετρήσεις οχημάτων, οπότε η πρόταση της είναι σίγουρα μια βελτίωση.
Εκτός από την διευκόλυνση της ζωής των οδηγών, μελέτες έχουν δείξει ότι η ρύπανση στις διασταυρώσεις των πόλεων μπορεί να είναι 29 φορές μεγαλύτερη σε σύγκριση με τους ανοιχτούς δρόμους, και για αυτό ευθύνεται η παρακώλυση της κυκλοφορίας. Τα πρώτα ευρήματα από τις δοκιμές της Google υποδηλώνουν ότι υπάρχει δυνατότητα μείωσης των στάσεων κατά 30% και ταυτόχρονη μείωση των εκπομπών στις διασταυρώσεις έως και 10%.
Το Green Light project της Google είναι ήδη ενεργό στο Σιάτλ (ΗΠΑ), στο Ρίο ντε Τζανέιρο (Βραζιλία), στο Μάντσεστερ (Ηνωμένο Βασίλειο), στο Αμβούργο (Γερμανία), στη Βουδαπέστη (Ουγγαρία), στη Χάιφα (Ισραήλ), στο Άμπου Ντάμπι (ΗΑΕ), στο Μπανγκαλόρ, το Χαϊντεραμπάντ, την Καλκούτα (Ινδία), στο Μπαλί και τη Τζακάρτα (Ινδονησία), επηρεάζοντας 30 εκατομμύρια διαδρομές με αυτοκίνητο ανά μήνα.
Διάβασε ακόμα
Σε συνεργασία με την Google η ρύθμιση των φαναριών στην Αττική