Στο σφυρί ένα ελληνικό και σπάνιο Ford Focus RS500 του 2010 με μόλις 3.000 χλμ.

Σχετικά άρθρα

Στις 30 Μαρτίου του 2010, η Ford παρουσίασε την απόλυτη έκδοση της δεύτερης γενιάς του Focus, το Focus RS500, και 14 χρόνια μετά το συγκεκριμένο μοντέλο παραμένει ένα από τα καλύτερα hothatch που έχει πατήσει τους δρόμους αυτού του πλανήτη, ανεξάρτητα σε ποιον άξονα μεταδίδεται η κίνηση.

Εκτός από τα εκπληκτικά του τεχνικά χαρακτηριστικά, η παραγωγή του Focus RS500 περιορίστηκε σε μόλις 500 μονάδες παγκοσμίως, με το κάθε αυτοκίνητο να είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε μαύρο ματ χρώμα που συνδυάζεται με μαύρες ζάντες 19 ιντσών και κόκκινες δαγκάνες.

Από αυτά, μόλις τα 5 ήρθαν στην Ελλάδα, το οποίο αρχικά αποκτήθηκε από έναν συλλέκτη με εξαιρετικό γούστο και επιλογή αυτοκινήτων, ενώ πριν λίγα χρόνια το πήρε ένας φίλος του. Πλέον, βρίσκεται προς πώληση μέσω διαδικτυακής δημοπρασίας, η οποία λήγει σε δύο ημέρες. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το υψηλότερο bid αγγίζει τα 76.000 ευρώ, και είναι αρκετά πιθανό να πουληθεί για εξαψήφιο νούμερο.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το ειδικό σήμα στη κεντρική κονσόλα που γράφει τον αύξοντα αριθμό του, που στη συγκεκριμένη περίσταση γράφει 155/500. Επιπλέον, διαθέτει και αγωνιστικά bucket καθίσματα της Recaro, που προσφέρουν την απαραίτητα πλευρική στήριξη στους επιβάτες του.

Κατά την εξέλιξη του, η Ford έκανε πάνω από 10.000 χλμ. δοκιμών στην πίστα του Nurburgring, με την εταιρία να αναφέρει -τότε- ότι το Focus RS500 μπορούσε να “γράφει” χρόνο κοντά στα 8 λεπτά.

Μηχανικά, το “απόλυτο” Focus φορά τον γνωστό 2,5 λίτρων 5κύλινδρο κινητήρα, που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 350 άλογα με 460 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 2.500 σ.α.λ.

Οι μηχανικοί της Ford για να αυξήσουν κατά 15% την ιπποδύναμη και κατά 4,5% την ροπή σε σχέση με το “απλό” RS επαναπρογραμμάτισαν τον εγκέφαλο, τοποθέτησαν μεγαλύτερο intercooler, άλλαξαν το σύστημα εισαγωγής με πιο ελεύθερο φίλτρο, τοποθέτησαν μεγαλύτερης διαμέτρου εξάτμιση, ενώ αλλαγές δέχτηκε η κυλινδροκεφαλή, η αντλία καύσιμου και οι μπιέλες ώστε να αντέξουν το μεγαλύτερο φορτίο.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, με όλες τις παραπάνω βελτιώσεις να έχουν ως αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 5,6 δευτερόλεπτα (0,3 δευτερόλεπτα γρηγορότερο από το RS), ενώ η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 265 χλμ/ώρα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...