Flyover: Ξεκίνησαν οι εργασίες χωρίς μελέτες για οδοποιία, στατικότητα και κυκλοφοριακό

Σχετικά άρθρα

Η προσωρινή διαταγή για την παύση εργασιών κατασκευής του flyover που εκδόθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις με εκπροσώπους του Συντονισμού 52 φορέων κατά του έργου να λαμβάνουν τη σκυτάλη μιλώντας για σοβαρές παραλείψεις,

Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν προχώρησαν σε σοβαρές καταγγελίες επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πώς το δημόσιο προχώρησε στην έναρξη κατασκευής του έργου χωρίς να έχει καταθέσει μελέτη οδοποιίας, οριστική κυκλοφοριακή μελέτη αλλά και μελέτη στατικότητας, τονίζοντας ακόμη ότι η υπάρχουσα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων είναι ελλιπής. Επίσης, μιλούν για συνέχιση των εργασιών, παρά την απόφαση του ΣτΕ.

Από την “αίθουσα νερού” του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, οι εκπρόσωποι των φορέων υπογράμμισαν πως το γεγονός της ανυπαρξίας της κυκλοφοριακής μελέτης σημαίνει ότι δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα στην κίνηση των οχημάτων εκτάκτου ανάγκης στην περιφερειακή οδό, όπως η κίνηση των ασθενοφόρων αλλά και των πυροσβεστικών οχημάτων με αποτέλεσμα να προκύπτουν κίνδυνοι τόσο για την υγεία πολιτών όσο και για την ασφάλεια του Σέιχ Σου σε περίπτωση πυρκαγιάς.

“Η κατάσταση είναι απαράδεκτη, ο περιφερειακός έχει τεράστιο πρόβλημα»

Ο συνήγορος του Συνδέσμου Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών και κάτοικος της περιοχής, Αλέξανδρος Αδαμίδης υποστήριξε πως:

Aυτή τη στιγμή το έργο όπως έχει σχεδιαστεί και μελετηθεί έχει σοβαρότατες πλημμέλειες τις οποίες επισημαίνουμε με νομικό τρόπο. Η κατάσταση είναι απαράδεκτη, ο περιφερειακός έχει τεράστιο πρόβλημα, αλλά αυτοί που ευθύνονται είναι αυτοί που ξεκίνησαν ένα πρόχειρα μελετημένο έργο. Με την παρούσα κατάσταση και τις φωτιές να έχουν ήδη ξεκινήσει, εμείς κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου, όπως κάποιοι άλλοι είχαν κάνει πριν την τραγωδία των Τεμπών στον υπουργό Κ. Καραμανλή. Το “πάμε κι όπου βγει” πρέπει να σταματήσει σε αυτή τη χώρα.

Έχει υποχρέωση το Δημόσιο να καταθέσει φάκελο στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ώστε να αντικρούσει τα επιχειρήματά μας, αλλά κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής δεν έγινε, παρά τις πολλές πιέσεις που δέχτηκε. Αυτήν τη στιγμή στον περιφερειακό υπάρχει μία κατάσταση στάσιμη, ημιτελής και επικίνδυνη αλλά το Δημόσιο θα έπρεπε να το προβλέψει αυτό, πριν ξεκινήσει το έργο. Αυτό ξεκίνησε χωρίς να υπάρχει οριστική κυκλοφοριακή μελέτη αλλά και χωρίς σχέδιο ασφαλούς κίνησης οχημάτων εκτάκτου ανάγκης. Το τεράστιο πρόβλημα σήμερα στον περιφερειακό είναι ευθύνη αυτών που προχώρησαν σε ένα πρόχειρα σχεδιασμένο έργο.

Επίσης, αναφέρθηκαν στις επιπτώσεις που έχει το έργο στην υγεία του ανθρώπου αλλά και στους κινδύνους που υπάρχουν για το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου, καθώς όπως τόνισαν σε ενδεχόμενο πυρκαγιάς θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη η πρόσβαση των οχημάτων της Πυροσβεστικής.

Ο κ. Αδαμίδης εξήγησε ότι η δικαστής στο ΣτΕ αποφάσισε αναστολή εργασιών, όχι λόγω των προσφυγών, αλλά γιατί δεν είχε στα χέρια της απαραίτητα στοιχεία για το έργο από το υπουργείο και παρά τις συνεχείς οχλήσεις, το υπουργείο δεν είχε καταθέσει τον φάκελο του έργου.

Κατά τον ίδιο, η κατασκευή του Flyover επιβαρύνει και την ποιότητα του αέρα, με αποτέλεσμα η ρύπανση να είναι σήμερα 2,5 φορές υψηλότερη από το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο αλλά και θα καταστρέψει το οικοσύστημα του Σέιχ-Σου. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, ήδη έχει γίνει άρση αναδάσωσης 70 στρεμμάτων, προκειμένου να προχωρήσει το έργο.

Το έργο, όπως σχεδιάστηκε, έχει σοβαρότατες πλημμέλειες. Τις επισημάναμε αλλά εκπρόσωποι της κυβέρνησης μας χαρακτήρισαν και ως παλαιοχριστιανούς. Την ίδια στιγμή ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, ο πρώην και ο νυν δήμαρχος Θεσσαλονίκης έχουν δηλώσει ότι δεν έχουν σωστή ενημέρωση για το έργο. Η διαβούλευση έπρεπε να είχε ξεκινήσει, πριν υπογραφεί το έργο. Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου, εν’ όψει καλοκαιριού και εύχομαι να μην έχουμε κάποιο θύμα,

σημείωσε ο κ. Αδαμίδης.

Σοβαρές συνέπειες στο Σέιχ-Σου

Για τις σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα σημειωθούν στο Σέχ-Σου από την κατασκευή του flyover έκανε λόγο από την πλευρά της η γενική γραμματέας της Επιτροπής Προστασίας Σέιχ-Σου, Λευκοθέα Βυζέλη.

Όπως είπε, υλοτομούνται 82 στρέμματα δάσους και έγινε άρση αναδάσωσης σε άλλα 75 στρέμματα, καταστρέφονται γέφυρες και δυσκολεύει η πρόσβαση των πυροσβεστικών οχημάτων σε περίπτωση πυρκαγιάς.

Επίσης, με το έργο το δάσος αποκόπτεται από την πόλη, γίνονται εργασίες πλησίον σε ρέματα που δεν έχουν οριοθετηθεί και έχουν πέσει μπάζα σε ρέματα που έριξε η ίδια η εταιρεία. Προβλήματα δημιουργεί και η κίνηση βαρέων οχημάτων στους χωματόδρομους του Σέιχ-Σου. Καταστρέφεται το χωμάτινο υπόστρωμα του δάσους και μαζί του φυτά και μικρά δέντρα. Επίσης, θα αυξηθεί κατακόρυφα η θανάτωση άγριων ζώων από τα οχήματα της εταιρείας. Μελέτη κατέγραψε στον περιφερειακό μικρότερη κίνηση κατά 35% σε σχέση με το 2010. Αυτό από μόνο του καθιστά το έργο περιττό,

τόνισε η κ. Βυζέλη.

Ως “αχρείαστο και φαραωνικό έργο” χαρακτήρισε το Flyover από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Λαμπρινίδης, σημειώνοντας ότι “κατέστρεψε μέρος του δάσους και θα το μετατρέψει σε ένα απέραντο εργοτάξιο, ταλαιπωρώντας δρομείς και ποδηλάτες”.

Στις 12 Μαΐου διοργανώνουμε αγώνες τρεξίματος στο Σέιχ-Σου, οι οποίοι θα έχουν το χαρακτήρα διαμαρτυρίας. Επίσης, θα κάνουμε και πεζοπορία στην περιοχή που πρόκειται να καταστραφεί. Δε νοιάζονται για το δάσος αλλά μόνο για τα κέρδη τους,

ανέφερε ο κ. Λαμπρινίδης.

5-7 φορές πάνω τα αιωρούμενα σωματίδια

Για τεράστια αύξηση των αιωρούμενων σωματιδίων από τότε που ξεκίνησε το έργο, τα οποία καταγράφονται ως 5-7 φορές περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα έκανε λόγο ο Δρ. Περιβαντολογίας και τέως επισκέπτης καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Κώστας Νικολάου.

Για το λόγο αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη καταδικάσει την Ελλάδα. Χίλιοι Θεσσαλονικείς πεθαίνουν κάθε χρόνο με προφανή λόγο την αέρια ρύπανση. Αυτό είναι δημόσιο συμφέρον; Όταν έχεις έναν μποτιλιαρισμένο δρόμο και κάνεις έναν καινούργιο, για να τον αποσυμφορήσεις, είναι δεδομένο ότι σε λίγο καιρό θα έχεις δύο μποτιλιαρισμένους δρόμους, διότι, όσοι δεν έπαιρναν τα αυτοκίνητά τους, πλέον θα το κάνουν.

Αυτό το κατάλαβαν σε Ευρώπη και ΗΠΑ και προωθούν τις μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς. Ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν συγκριτική αξιολόγηση με άλλες λύσεις αλλά δεν το έκαναν. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πλήρες δίκτυο λεωφορειολωρίδων σε ολόκληρη την πόλη, στις οποίες να μην μπαίνει κανένας και τραμ που να λειτουργεί ενισχυτικά,

ανέφερε ο κ. Νικολάου.

Διακοπή εργασιών τουλάχιστον μέχρι την επόμενη Τετάρτη

Σύμφωνα με πληροφορίες η διακοπή των εργασιών θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι την επόμενη Τετάρτη, στις 17 Απριλίου, όπου είναι προσδιορισμένο να συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας η αίτηση ακύρωσης που έκανε ο Σύνδεσμος Κατοίκων Κωνσταντινουπολιτών.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν προτίθεται προς το παρόν να βγάλει κάποια ανακοίνωση με αφορμή την προσωρινή διακοπή των εργασιών για το flyover της πόλης.

Ταχιάος για Flyover: “Να μην εργαλειοποιείται από τα κόμματα η κατασκευή του Flyover

Έκκληση στα κόμματα να μη στοχοποιήσουν το έργο του Flyover στη Θεσσαλονίκη απηύθυνε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.

Ζητώ από τα κόμματα να αποφύγουν να συνεχιστεί το γνωστό τροπάριο της πόλης, όπου τα έργα αποκτούν ένα πολιτικό πρόσημο και στη συνέχεια βλέπετε ότι στοχοποιούνται και οδηγούνται είτε σε αδιέξοδα είτε σε τεράστιες καθυστερήσεις, όπως το μετρό.

Το να πολιτικοποιείται ένα έργο είναι αυτό που δημιουργεί επιπλέον καθυστερήσεις και πρέπει να το αποφύγουμε.

είπε Νίκος Ταχιάος, μετά την εντολή του ΣτΕ για προσωρινή αναστολή των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα Flyover, μέχρι την εκδίκαση των προσφυγών, η οποία ορίστηκε μία μέρα νωρίτερα, την ερχόμενη Τρίτη 16 Απριλίου.

Ταυτόχρονα, κάλεσε τα κόμματα να αντιμετωπίσουν σοβαρά ένα έργο το οποίο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια και, όπως είπε:

Θα αναστρέψει τα πράγματα και θα δώσει μία διέξοδο σε έναν περιφερειακό ο οποίος έχει φτάσει στα όριά του και σε λίγο θα εμφάνιζε φαινόμενα που δεν θα θέλαμε να ζούμε και σήμερα που τα ζούμε, ως μία προσωρινή ταλαιπωρία της πόλης, καταλαβαίνουμε πόσο πραγματικά απευκταία είναι.

Σε δηλώσεις που έκανε αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του Συντονιστικού Οργάνου για το Flyover, στο υφυπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, ο κ. Ταχιάος τόνισε πως από την αρχή είχε πει ότι το μόνο που τον φοβίζει σε αυτό το έργο είναι οι δικαστικές εμπλοκές.

Αυτή τη στιγμή η κατάσταση στο έργο είναι μη αναστρέψιμη, δηλαδή ο περιφερειακός σε ένα ποσοστό της τάξης του 80% έχει πάρει τη μορφή την εργοταξιακή που θα έχει στη συνέχεια του έργου. Το εργοτάξιο ήταν έτοιμο να παραδοθεί στα τέλη Απριλίου, αλλά τώρα σταματάμε, με την προσωρινή εντολή. Εάν σήμερα σταματούσαμε το έργο, θα έπρεπε να λυθεί μία σύμβαση δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ένα ΣΔΙΤ, που δεν είναι μια εύκολη υπόθεση.

Και στη συνέχεια να επαναπροκηρύξουμε μία νέα εργολαβία για να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο περιφερειακός και να τον αποδώσει στην προτέρα κατάσταση. Που και αυτό δεν είναι εφικτό, είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί υπάρχουν και πάρα πολλά θέματα προδιαγραφών και ζητήματα τα οποία δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν.

Κατά συνέπεια, νομίζω ότι πρέπει η πόλη να το λαμβάνει και αυτό υπόψη της. Έχει ξεκινήσει ένα έργο. Τα έργα δεν ξεκινούν για να γίνονται από βίτσιο. Ξεκινούν για να τελειώνουν και να βελτιώνουν τη ζωή των κατοίκων της πόλης. Όσοι αντιδρούν έχουν το έννομο συμφέρον να αντιδρούν. Όμως η πόλη δεν είναι μόνο όσοι θεωρούν ότι αγγίζονται από τις συνέπειες ενός έργου, όπως το Flyover. Είναι και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες, αλλά είναι κυρίως και όσοι έχουν έναν πολιτικό ρόλο,

πρόσθεσε ο κ. Ταχιάος.

Σημειώνεται ότι στις 3 Ιουνίου θα εκδικαστεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας προσφυγή και από κατοίκους της Πυλαίας εναντίον του Flyover.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Διακοπή της κυκλοφορίας τη Μεγάλη Δευτέρα στα Λιμανάκια

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί της Λ. Βάρκιζας – Σουνίου στη θέση Λιμανάκια ανακοίνωσε η Τροχαία για την Μεγάλη Δευτέρα 29 Απριλίου 2024. Συγκεκριμένα, λόγω εκτέλεσης...

Ξεκινούν και πάλι τα έργα για το Flyover. Απορρίφθηκε η αίτηση αναστολής

Ξεκινούν και πάλι τα έργα κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει...

Με πρόσθετες αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο

Με πρόσθετες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα, οι οποίες προκαλούνται και από τους αργούς χρόνους...