Ρεκόρ Γκίνες για το Mazda MX-5, 900.000 πωλήσεις

Σχετικά άρθρα

900.000 Mazda MX-5, δεν είναι και λίγα. Το Mazda MX-5 μπαίνει ξανά στα ρεκόρ γκίνες αφού έγινε το σπορ διθέσιο αυτοκίνητο στο κόσμο με τις περισσότερες πωλήσεις. Το 900.000στο αυτοκίνητο βγήκε από την γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Hiroshima στο Τόκιο, και πρόκειται για ένα 2.0 λίτρων MX-5 με μαλακή οροφή σε μπορντό χρώμα το οποίο προορίζεται για κάποιον Γερμανό.

Το πρώτο MX-5 βγήκε από το εργοστάσιο της Mazda 22 χρόνια πριν, το 1989, και για πρώτη φορά είχε μπει στο ρεκόρ γκίνες για πωλήσεις 531.890 μονάδες το 2000. Στην συνέχεια το ρεκόρ αυτό έσπασε και αυξήθηκε από τις 700.000, στις 800.000 και σήμερα στις 900.000 μονάδες. Η Mazda ευελπιστεί να να πουλήσει 1.000.000 MX-5 στα επόμενα χρόνια, ώστε να συμπέσει με τον εορτασμό των 100 χρόνων της Mazda.

Λίγα πράγματα για την ιστορία του MX-5, η πρώτη γενικά παρουσιάστηκε το 1989 και οι πωλήσεις του ξεκίνησαν το 1990 και διήρκεσαν ως το 1997. Φορούσε έναν 1600αρη τετρακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 116 ίππων με 135 Nm ροπής. Το hardtop βρισκόταν στον έξτρα εξοπλισμό και ήταν διαθέσιμο σε κόκκινο λευκό και μπλε χρώμα.

Η δεύτερη γενιά του, αποκαλύφθηκε στην έκθεση του Τόκιο το 1997 και η εμπορική του καριέρα διήρκησε από το 1999 έως το 2008. Η τρίτη γενιά παρουσιάστηκε στη Γενεύη το 2005, οι πωλήσεις του ξεκίνησαν το 2006 και η παραγωγή του συνεχίζεται έως και σήμερα. Περισσότερες λεπτομέρειες στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Μazda]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

900,000th Mazda MX-5 to Set New Guinness World Record

– MX-5 reaffirms its position as the world’s favorite lightweight, open-top, two-seat sports car –

HIROSHIMA, Japan—Total production of Mazda Motor Corporation’s MX-5 sports car (known as the Mazda Roadster in Japan) reached 900,000 units on February 4, 2011. This significant milestone was achieved 21 years and 10 months after mass production of the first-generation MX-5 commenced in April 1989. The MX-5 was initially certified by Guinness World Records as the world’s “Best selling two-seat sports car” when production reached 531,890 units in May 2000. Guinness updated the record when production passed 700,000 and, later, 800,000 units. Currently, Mazda is reapplying to Guinness World Records to have the record updated to 900,000 units.

During the 1960s and 1970s, numerous lightweight and fun-to-drive sports cars offered nimble handling and free-spirited open-air motoring. In the 1980s, Mazda decided to resurrect this spirit with a new roadster for the modern age. Using the latest engineering techniques, Mazda developed the MX-5 and announced it in February 1989 as a reminder that driving could still be fun despite ever-stricter safety and quality standards. To this day, the MX-5 remains the longest enduring nameplate in Mazda’s global lineup.

Nobuhiro Yamamoto, program manager of the current MX-5, said, “Since Mazda launched the original MX-5, it has undergone two complete product redesigns and a series of upgrades. Its enduring success is due to the strong support it enjoys from MX-5 fans around the world. Going forward, I will strive to keep the MX-5’s spirit alive while evolving it into a car that will be loved by even more people.”

Mazda’s senior managing executive officer in charge of development, Seita Kanai, said, “More than 20 years have passed since the first-generation Mazda MX-5 was born. During this time, society and vehicles themselves have changed significantly. Responding to environmental issues and the depletion of the Earth’s natural resources has become increasingly important for all automakers. As part of its environmental efforts, Mazda announced its new SKYACTIV technologies last year. Currently, we are pushing forward with development of future products that will incorporate these technologies. Many of the elements that go into our SKYACTIV technologies, such as comprehensive weight reduction, grew from the long years of development work that have gone into the MX-5. Indeed, the guiding principle behind the SKYACTIV technologies – to build cars that are fun to drive – is perfectly embodied by the MX-5.”

“As we head toward the next production milestone of one million units,” Kanai continued, “Mazda is committed to further evolving the MX-5. We will refine its fun-to-drive character and further enhance its environmental and safety capabilities. As Mazda passes its 91st birthday, we are turning our sights toward our 100th anniversary. In the years ahead, we will continue to cherish the MX-5, alongside its loyal fan base, as the symbol of the Mazda brand.”

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ανάκληση για 145.034 Mazda CX-60 και CX-90

Η Mazda ανακαλεί 145.034 CX-60 και CX-90 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 15 Μαρτίου 2022 και 11 Δεκεμβρίου 2023 επειδή μπορεί να γίνει αισθητή μια ξαφνική...

H Mazda κατοχύρωσε το όνομα 6e, ετοιμάζει ηλεκτρικό sedan;

Η παραγωγή του Mazda6 αναμένεται να ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, κλείνοντας έναν κύκλο 12 ετών εμπορικής πορείας. Παρότι, δεν γνωρίζουμε ακριβώς τι σχεδιάζει η...

Οι τιμές του Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV με τον περιστροφικό κινητήρα

Η Mazda ανακοίνωσε τις τιμές πώλησης του MX-30 e-Skyactiv R-EV, το οποίο σηματοδοτεί την επιστροφή του διάσημου περιστροφικό κινητήρα στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρίας...

Η Mazda ετοιμάζει το πρώτο carbon πλαίσιο της

Η Mazda κατέθεσε πατέντα για ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα, αλλά δεν θα το χρησιμοποιήσει σε κάποιο σπορ μοντέλο. Τα σκίτσα δείχνουν ένα τετράπορτο αυτοκίνητο,...