Οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κοιτούν έξω από την Ευρώπη για αύξηση της παραγωγής τους.

Σχετικά άρθρα

632684553

Έχει αναρωτηθεί κανείς πώς γίνεται η συνολική παραγωγή των «μεγάλων Γερμανών» να αυξάνεται για πέμπτη σερί χρονιά ενώ η παγκόσμια οικονομία είναι στον υπόνομο, οι πωλήσεις εντός της Γερμανίας σημειώνουν πτώση της τάξης του 5% οδηγώντας τη Γερμανική αγορά στη δεύτερη χειρότερη κατάσταση από την επανένωση του 1990, η Ευρωπαϊκή και η Ρωσική αγορά δεν δείχνουν σημάδια ανάκαμψης κτλ κτλ;

Είναι απλό. Πουλάνε αλλού! Που; Προφανώς στην Κίνα αλλά δεν είναι μόνο αυτή. Η Βραζιλία, η Ινδία, ακόμα και το Μεξικό είναι αναπτυσσόμενες αγορές. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, στην Κίνα για το 2014, αν επαληθευτούν οι προβλέψεις, θα πουληθούν 17,1 εκατομμύρια οχήματα, διπλάσια από όσα είχαν πωληθεί το 2009. Επαναλαμβάνω, αν επαληθευτούν οι προβλέψεις, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα το 2014 θα ξεπεράσουν αυτές  στις Η.Π.Α. κατά 1,2 εκατομμύρια οχήματα!

Το ερώτημα που εγείρεται είναι: Υπάρχει όντως αυτή η ζήτηση και οι κατασκευαστές απλά την ικανοποιούν ή μήπως χρησιμοποιώντας επιθετικές στρατηγικές, marketing και έξυπνες επενδύσεις την προκαλούν; Δεν ξέρω καν αν έχει σημασία με δεδομένο πως το μόνο που μετράει στην βιομηχανία είναι η ανάπτυξη και η μεγέθυνση. Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Δείτε την VW πχ. Έχει ανακοινώσει πως θα χτίσει 7 νέα εργοστάσια στην Κίνα. Θα σας προκαλέσει οποιαδήποτε έκπληξη αν σε 10-20 χρόνια το Group (οποιοδήποτε Group, δεν στοχοποιώ τους Γερμανούς) ανακοινώσει πως κλείνει τη συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών εργοστασίων και μετακομίζει στην Ασία επειδή εκεί είναι η κύρια αγορά της; Προσέξτε! Δεν βάζω καν στην εξίσωση τους σημαντικά μικρότερους μισθούς, την χαμηλότερη φορολογία κτλ. Το δόγμα είναι «παράγεις εκεί που πουλάς» και αν είμαστε ψυχροί ρεαλιστές, δεν συμφέρει καμία βιομηχανία να παράγει στην Ε.Ε.

Άρα; Που οδηγούμαστε; Σίγουρα οι Ευρωπαϊκές αγορές θα ανακάμψουν. Δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Ήδη υπάρχουν σημάδια τόσο για την Γερμανία, όσο και για την Γαλλία και την Ισπανία. Δεν ξέρω αν θα έχει σημασία. Οι περισσότερες επενδύσεις γίνονται στην Κίνα και σε άλλες αγορές σαν κι αυτήν. Εκεί χτίζονται εργοστάσια, εκεί γίνονται κοινοπραξίες, εκεί δημιουργούνται υποδομές. Δεν είμαι μάντης για να γνωρίζω που θα βρισκόμαστε σε 20 χρόνια αλλά τα πράγματα δεν δείχνουν ευοίωνα. Ίσως πάμε σε ένα μοντέλο «φθηνά αυτοκίνητα στην Κίνα, Premium στην Ευρώπη». Ίσως αποδειχθώ εντελώς λάθος και τελικά οι κατασκευαστές αποφασίσουν να επενδύσουν στις χώρες τους. Ίσως η Κίνα αποδειχθεί μία φούσκα. Ίσως να γίνει κάτι άλλο που ούτε μπορώ να φανταστώ μιας που δεν βάλαμε στο παιχνίδι ούτε τους Ιάπωνες ούτε τους Αμερικάνους. Αυτό που ξέρω είναι πως τα πράγματα αλλάζουν και αλλάζουν γρήγορα. 

[Πηγή: Reuters]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Διαδηλωτές προσπάθησαν να εισβάλουν στο εργοστάσιο της Tesla στη Γερμανία

Συγκρούσεις ανάμεσα στην αστυνομία και σε διαδηλωτές σημειώθηκαν σήμερα στη Γερμανία, καθώς πραγματοποίησαν διαμαρτυρία ενάντια στην επέκταση του εργοστασίου της Tesla στο Γκρουνχάιντε, κοντά...

Μετά την Ευρώπη, νέους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετοιμάζουν και οι ΗΠΑ

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν αναμένεται να ανακοινώσει νέους δασμούς για κινεζικά προϊόντα μέσα στην επόμενη εβδομάδα στοχεύοντας στρατηγικούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών...

Οι ΗΠΑ ίσως απαγορεύσουν τα κινεζικά αυτοκίνητα για λόγους κατασκοπίας

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ εξετάζει το ενδεχόμενο να απαγορεύσει ή να περιορίσει τα κινεζικά συνδεδεμένα αυτοκίνητα, με την υπουργό Εμπορίου Gina Raimondo να λέει...

Ο Τραμπ υπόσχεται να καταργήσει νόμους για το κλίμα αν οι πετρελαϊκές του δώσουν 1 δισ. δολάρια

Ο Ντόναλντ Τραμπ υποσχέθηκε να ανατρέψει δεκάδες περιβαλλοντικούς κανονισμούς και νομοθετήματα της κυβέρνησης Μπάιντεν σε συνάντηση με κορυφαία στελέχη των αμερικανικών πετρελαϊκών εταιρειών, κατά...