Πίστα Formula 1 στην Ελλάδα

Σχετικά άρθρα

Greece Formula 1

Πίστα Formula 1 στη Δραπετσώνα… Όσο φανταστικό, καλό, κακό, αστείο ή γελοίο κι αν ακούγεται, έρχεται και πάλι στο προσκήνιο η δημιουργία πίστας προδιαγραφών Formula 1 στην Ελλάδα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, γιατί είναι χρόνια που ακούγεται αυτή η καραμέλα και πρέπει να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη.

Πριν το 2010 ο Δήμαρχος Κερατσινίου, Λουκάς Τζανής, θέλησε να χρησιμοποιήσει μια πίστα προδιαγραφών Formula 1 για να αναπλάσει την περιοχή στη Δραπετσώνα και το Κερατσίνι. “Formula 1”, σκέφτηκε, “δημοσιότητα, χρήματα, δόξα… ας δούμε αν γίνεται” –και πολύ καλά έκανε κατά την άποψή μου-. Αναθέτει λοιπόν στον αρχιτέκτονα Θανάση Παπαθεοδώρου να σχεδιάσει μια πίστα στην παραλιακή περιοχή της Δραπετσώνας, όπου βρισκόταν παλαιότερα η Βιομηχανία Λιπασμάτων καθώς και το εργοστάσιο τσιμέντων της ΑΓΕΤ-Ηρακλής. Ολοκληρώνοντας το σχέδιο ο κ. Παπαθεοδώρου, γίνεται πρόταση για κατασκευή της πίστας με 50% χρηματοδότηση από το κράτος, έτσι ώστε να δημιουργηθούν και 3.500 νέες θέσεις εργασίας.

Κάπου εκεί λοιπόν έπρεπε να τελειώσει το αστείο της πίστας, να βγούνε κάποιοι άνθρωποι που ξέρουν τα νούμερα που παίζουν στη Formula 1 και να πούνε στον κ. Τζανή “καλή η ιδέα σας… αλλά στην Ελλάδα της κρίσης αυτό δεν γίνεται”.

Drapetsona

Αντ’ αυτού λοιπόν, στον δρόμο που χάραξε η Γιάννα Αγγελοπούλου με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, έτσι και ο κ. Τζανής πηγαίνει το θέμα της πίστας ένα βήμα παραπάνω. Συναντήσεις με τον Bernie Ecclestone, ο οποίος δεν λέει ποτέ όχι αν υπάρχει περίπτωση να βγάλει χρήματα ή από τη μύγα ξύγκι, επιστολές στον Πρωθυπουργό, συναντήσεις με επενδυτές και συνεντεύξεις για τον εντυπωσιασμό του κόσμου. Μόλις χθες στην πρωινή εκπομπή Newsroom ανέφερε:

Μιλάμε για 6.500 θέσεις εργασίας για τα 2,5 χρόνια που θα κατασκευάζεται η πίστα, άλλες 4.650 θέσεις μόνιμων υπαλλήλων και άλλες 2.700 θέσεις εργασίας, όταν θα φιλοξενούνται αγώνες στη πίστα.

Οι θέσεις εργασίας, αναλόγως με το δελτίο ειδήσεων ανεβαίνουν μέχρι τις 8.500 για τα 2,5 χρόνια κατασκευής, αλλά ας μην κολλάμε σε λεπτομέρειες.

Abu Dhabi Grand Prix Circuit Construction

Συνεχίζοντας ο κ. Τζανής αναφέρει το υπουργείο ανάπτυξης το οποίο θα έπρεπε “να πιάσει τον ταύρο από τα κέρατα” καθώς “τόσες χώρες του κόσμου πιέζουν τον Ecclestone και του δίνουν του κόσμου τα χρήματα για να αναλάβουν την διοργάνωση αγώνα Formula 1 και εδώ ο Ecclestone δίνει τον αγώνα στο Κερατσίνι, αρκεί να βρεθούν τα λεφτά βέβαια”.

Ο κ. Τζανής προφανώς αναφέρεται στις πρόσφατες δηλώσεις του αυτοκράτορα της F1 στο BBC, οι οποίες κάθε άλλο παρά δεσμευτικές ήταν, αφού ο Bernie απλά είπε:

Οι Έλληνες είναι πρόθυμοι. Θέλουν να συναντήσω τον Πρωθυπουργό ή τον Δήμαρχο. Πρέπει να μάθουμε αν έχουν τα χρήματα.

Συνεχίζοντας την συνέντευξή του, ο κ. Τζανής αναφέρθηκε στην Κίνα, το Ιράν και την Πολωνία που βρήκαν τα προαπαιτούμενα χρήματα και παρότι θα έπρεπε να επενδύσει και το Ελληνικό κράτος σε ένα τέτοιο εγχείρημα, οι επενδυτές είναι ήδη πολλοί, καθώς είναι χιλιάδες στον αριθμό και σχηματίζουν ουρά από το γραφείο του κ. Χατζηδάκη μέχρι το σύνταγμα.

Να ενημερώσω για όποιον έχει την απορία, πως όχι δεν γίνονται αγώνες Formula 1 στην Πολωνία και στο Ιράν και πως όχι δεν θα ήταν καλή επένδυση μια πίστα Formula 1 στην Ελλάδα. Γιατί; Γιατί πολύ απλά δεν έχουμε παιδεία στα μηχανοκίνητα αθλήματα. Είναι σαν να θέλεις το παιδί σου να τρέχει μαραθώνιους πριν ακόμα μπουσουλήσει. Εδώ δρόμους δεν ξέρουμε να κατασκευάσουμε… θα κάνουμε πίστα Formula 1;

Abandoned Race Track

Δεν είναι μόνο η πίστα φυσικά. Η επένδυση ύψους 800 εκατομ. ευρώ θα περιλαμβάνει ξενοδοχεία, λιμάνι, εμπορικό κέντρο, πάρκα, μουσείο, καζίνο… Αλλά από πού θα γίνει η απόσβεση των χρημάτων; Από την πίστα των 130.000 θέσεων -ή αναλόγως και πάλι με τα διάφορα δελτία ειδήσεων των 38.000 θέσεων- που θα λειτουργεί 3 μέρες τον χρόνο ή από την δευτερεύουσα πίστα, μήκους 1,7 km; Γιατί δεν νομίζω πως υπάρχουν αρκετοί σύλλογοι ή αγώνες στην Ελλάδα για να απασχολούν την πίστα 365 μέρες τον χρόνο και η πίστα για να είναι επικερδής, πρέπει να είναι ενεργή. Αν είναι να μην χρησιμοποιείται -που δεν θα χρησιμοποιείται-, ας μην γίνει καθόλου αφού δεν θα αποφέρει κέρδη. Η απόσβεση πάντως των κεφαλαίων υπολογίζεται στα 9 χρόνια ή σύμφωνα με τα νέα, σούπερ ελπιδοφόρα, χθεσινά νούμερα του κ. Τζανή στα 6.5 χρόνια!!!

Abu Dhabi Race Track

Ναι, είμαστε όλοι μας φαν της Formula 1. Εμένα προσωπικά θα με συνέφερε -για να μην πω βόλευε- μια πίστα Formula 1 στη χώρα μου, αλλά αντί να ενθουσιαζόμαστε με την δημιουργία μιας πίστας F1 στην Ελλάδα, θα έπρεπε να μαθαίνουμε από τα λάθη των υπολοίπων χωρών. Δεν θα αναφέρω ούτε την Πολωνία, ούτε το Ιράν (απορώ και γιατί το έκανε ο κ. Τζανής) θα αναφέρω την γειτονική μας Τουρκία.

Πριν γίνει το πρώτο GP στην Κωνσταντινούπολη, οι υπεύθυνοι τύπου της πίστας έκαναν λόγο για 2 εκατομ. επιπλέον τουρίστες στην ήδη πυκνοκατοικημένη Κωνσταντινούπολη των 17 εκατομ. κατοίκων. Τρελά έσοδα, γρήγορες αποσβέσεις και τεράστια επιτυχία για μια πίστα που γινόταν σε μια χώρα δίχως μηχανοκίνητη κουλτούρα. Μετά από 7 αγώνες και συνεχώς μειωμένα νούμερα θεατών, η πίστα αφαιρέθηκε από το πρόγραμμα αγώνων όσο εύκολα και γρήγορα μπήκε… και μιλάμε για μια πίστα που χαρακτηρίστηκε από τον Ecclestone ως “η καλύτερη πίστα του κόσμου” και με υπόσχεση για 15ετές συμβόλαιο.

Εμείς δηλαδή είμαστε πιο έξυπνοι από όλους; Οι υπεύθυνοι των αγώνων στην Ινδία και τη Βαλένθια ήταν χαζοί; Οι δυσκολίες που ακόμη και σήμερα αντιμετωπίζουν πίστες όπως της Monza και του Silverstone; Η πίστα στο New Jersey που πάει από παράταση σε παράταση; Δηλαδή οι επενδυτές εκεί ήταν χαζοί ή οι χιλιάδες επενδυτές της πίστας Formula 1 στη Δραπετσώνα, απλά βασίζονται στο “OK” ενός 83-χρονου ανθρώπου που έχει νέο δικαστήριο κάθε πρώτη του μηνός ή μήπως παίζουν άλλα συμφέροντα που δεν γνωρίζουμε;

Bernie Ecclestone

Ο καθένας δικαιούται να έχει την άποψή του επί του θέματος. Εγώ το μόνο που θέλω είναι ούτε ένα ευρώ από τα χρήματα που πληρώνει ο Έλληνας εργαζόμενος -και ο Έλληνας άνεργος- να μην πάνε στην δημιουργία πίστας προδιαγραφών Formula 1, ούτε στη συντήρησή της, ούτε στη προώθησή της, ούτε στη προστασία της και την επάνδρωσή της. Αν ακόμα αναρωτιέσαι το γιατί, μπορείς να ανατρέξεις στο διαδίκτυο και να αναζητήσεις φωτογραφίες των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων μετά την επιτυχία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Είμαστε πολλοί μικροί για motorsports του επιπέδου Formula 1… άσε που η εταιρία του Ecclestone μόλις κατοχύρωσε την ονομασία “Formula 1 Mediterranean GP”. Γιατί να το κάνει αυτό, αν σκοπεύει να γίνει αγώνας στη Δραπετσώνα και να παραμείνει στην Ελλάδα, μήπως γιατί έτσι το GP μεταφέρεται ευκολότερα; Άλλα όχι, ο Bernie είπε θα μας δώσει αγώνα για 10 χρόνια, οπότε καλύτερα να τον ακούσουμε. Πότε να επενδύσεις; Μα τώρα φυσικά που το κόστος διοργάνωσης αγώνα Formula 1 είναι πιο μεγάλο από ποτέ και η τηλεθέαση συνεχώς μειώνεται. Τρέξε έξυπνε Έλληνα, πιάσε τον ταύρο από τα κέρατα και επένδυσε όσο προλαβαίνεις.

[Πηγές: CNN, BBC, Newsroom | Schematics Copyright: Dielpis Formula 1]

ΠηγήCNN

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr