diodia

“Αύξηση διοδίων στη γειτονιά της Αθήνας (μικρές χιλιομετρικές αποστάσεις) κατά 73% (!!) και όχι μόνο. Ή το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου για τους κατοίκους της Βορειοανατολικής Αττικής

Η ΝΕΑ ΟΔΟΣ – προφανώς σε συνεργασία με το ΥΠΕΧΩΔΕ – ισχυρίζεται ότι το νέο σύστημα διοδίων θα είναι δικαιότερο καθώς μειώνει το κόστος στις μικρές χιλιομετρικές αποστάσεις, δηλαδή επιβαρύνει τους οδηγούς κατ’ αναλογίαν με τις χιλιομετρικές αποστάσεις που διανύουν. Για να στηρίξει τον ισχυρισμό αυτόν δίνει και το κόστος ανά χιλιόμετρο (€0,031). Όμως δυστυχώς, όπως προκύπτει από απλούς υπολογισμούς, αυτοί είναι απλώς λογιστικοί ακροβατισμοί για την καταλήστευση των ταλαιπώρων οδηγών που κάνουν όχι μόνο μακρινές διαδρομές στις εθνικές οδούς, αλλά και για τους πλησίον των Αθηνών.

Ας δούμε λοιπόν τι πλήρωνε και τι πληρώνει π.χ. ένας οδηγός που μένει στην Βορειοανατολική Αττική και εργάζεται στο λεκανοπέδιο (οι υπολογισμοί αφορούν μόνο τις μετακινήσεις μέσω εθνικής οδού, χωρίς τυχόν χρήση της Αττικής οδού). Ας θυμηθούμε επίσης ότι παλαιότερα είχε διπλασιαστεί το κόστος των διοδίων με την λογική της μη τοποθετήσεως διοδίων στο ρεύμα προς Αθήνα. Έως τώρα λοιπόν ένας οδηγός που ξεκινούσε π.χ. από το Καπανδρίτι (ή την ευρύτερη περιοχή του Ωρωπού), δεν χρειαζόταν να πληρώσει προς Αθήνα και είχε και την δυνατότητα να επιστρέψει από τον παράδρομο (υπομένοντας αρκετά μεγάλη ταλαιπωρία και καθυστέρηση) χωρίς να καταβάλει διόδια. Αν χρησιμοποιούσε την εθνική οδό, το κόστος του θα ήταν απλώς €2,75 για το σύνολο της διαδρομής (μετάβαση και επιστροφή). Με το νέο σύστημα, θα πρέπει να καταβάλει €1,85 προς κάθε κατεύθυνση, δηλαδή συνολικά €3,70 = αύξηση 34,55% και μάλιστα έχοντας να υπομείνει τις ουρές των διοδίων δύο φορές!!!

Τελειώσαμε; Όχι, βέβαια (η ΝΕΑ ΟΔΟΣ μαζί με το ΥΠΕΧΩΔΕ) έχουν σκεφτεί και άλλα bonus (για πάρτη τους βέβαια): Για τους φίλους κατοίκους του Καπανδριτίου, αυτοί που βγαίνουν προς Αθήνα θα πληρώνουν και άλλο €1,05 δηλαδή συνολικά €4,75 έναντι των €2,75 = αύξηση 72,73%. Αντίστοιχα, οι κάτοικοι περιοχής Ωρωπού (διόδια Μαλακάσας που ακόμη δεν είναι έτοιμα) θα πληρώνουν €0,80 ακόμη, δηλαδή συνολικά €4,50 (αύξηση 63,64%).

Εύχομαι να κάνω λάθος στους παραπάνω υπολογισμούς στην οποία περίπτωση ας με διορθώσει κάποιος.

Πού είναι το δίκαιο τίμημα με βάση την χιλιομετρική απόσταση; Αν κάποιος διανύσει το κομμάτι Μαλακάσα – Διόδια Αφιδνών, η απόσταση είναι 12 χλμ. Άρα θα έπρεπε να πληρώσει 12 x 0,031 (με βάση την τιμή βάσης που λέγεται ότι έχει χρησιμοποιηθεί) = 37 λεπτά. Ενώ καλείται να πληρώσει €0,80. (Πάνω από 100% υπέρβαση.) Χάνω κάτι;

Πώς εφαρμόζεται το δίκαιο τίμημα, εφ’ όσον το ίδιο πληρώνει κανείς στα Διόδια Αφιδνών είτε βγαίνει στο Καπανδρίτι (2 χλμ. μετά τα Διόδια), είτε στην Μαλακάσα (12 χλμ. μετά) είτε στα Οινόφυτα (~ 30 χλμ. μετά);

Για να αφήσουμε το κάπως αστείο ύφος, η αύξηση αυτή είναι μοιραία για τους κατοίκους της Βορειοανατολικής Αττικής. Θα οδηγήσει σε απότομη αύξηση της κίνησης στους παράδρομους (οι οποίοι παρεμπιπτόντως είναι σε άθλια κατάσταση και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ από κάθε άποψη – θα μαζέψω στοιχεία για το θέμα) που είναι ανεπαρκείς για τέτοια χρήση, και σε απίστευτη ταλαιπωρία.

Μόνη λύση – όπως σε άλλες περιπτώσεις – η έκδοση ειδικής κάρτας για τους κατοίκους της ΒΑ Αττικής (και άλλων περιοχών) ή η επανεξέταση της πολιτικής χρεώσεων.

ΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ Η ΝΕΑ ΟΔΟΣ!”

[via: akriba-diodia]

  • αυτοί είναι ικανοί τότε να βάλουν διόδια και στα ποδήλατα! δίκυκλα και αυτα! σιγά μην γλυτώσουν!