Φαίνεται ότι η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι προ των πυλών αφού η κυβέρνηση έχει ήδη αποφασίσει την άρση της απαγόρευσης στα δύο αστικά κέντρα αφού δέχεται ισχυρές πιέσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το θέμα αυτό. Το μέτρο αυτό θα αποτελέσει μέτρο τόνωσης στις πωλήσεις Ι.Χ. και γενικότερα του κλάδου αυτοκινήτου που έχει πληγεί σημαντικά από την οικονομική ύφεση.

H απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης αποτελεί μείζον θέμα στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1990, καθώς τότε η υπερβολική ρύπανση από τους παλιούς κινητήρες diesel επιβάρυνε ιδιαίτερα την ατμόσφαιρα κυρίως στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Ωστόσο ύστερα από 20 χρόνια, οι εκπομπές ρύπων αλλά και μικροσωματιδίων από τους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές Euro5 καταρρίπτουν το επιχείρημα της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.

Ετσι, σύμφωνα με αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, σύντομα η κυβέρνηση αναμένεται να προχωρήσει στην απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Μία ακόμη παράμετρος που αποτελούσε εμπόδιο στην άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης ήταν τα διυλιστήρια, τα οποία έχουν προβεί σε πολύ μεγάλες επενδύσεις για την παραγωγή διαφόρων τύπων αμόλυβδης, ενώ αντίστοιχα στο πετρέλαιο οι σχετικές επενδύσεις ήταν πολύ μικρότερης κλίμακας.