Οι συνεχείς αυξήσεις στη φορολογία στην αγορά και χρήση του αυτοκινήτου και η συνεχιζόμενη μείωση εισοδημάτων και κατανάλωσης έχουν οδηγήσει την αγορά αυτοκινήτου σε εκτεταμένη ύφεση, αφού οι πωλήσεις έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ.

Τον περασμένο Απρίλιο ταξινομήθηκαν μόλις 12.448 καινούρια οχήματα, όταν κατά μέσο όρο τους αντίστοιχους μήνες της περιόδου 2004-2009 ταξινομούνταν 23.971 νέα αυτοκίνητα, με συνέπεια κάμψη κατά 48,1%. Σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2009, μήνα κατά τον οποίο είχε διαπιστωθεί η μεγαλύτερη πτώση (-48,7%) σε σχέση με το 2008, οι ταξινομήσεις του περασμένου μήνα παρουσιάζουν μείωση κατά 13,4%.

Τα νέα φορολογικά μέτρα, ήτοι η περαιτέρω αύξηση του ΦΠΑ και η προς τα κάτω διεύρυνση της κλίμακας του Φόρου Πολυτελείας, θα επιδεινώσουν την κακή πορεία της αγοράς αυτοκινήτου. Σημειώνεται ότι ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε πολλά αυτοκίνητα που δεν είναι πολυτελή και υπερφορολογεί αυτά της μεγαλύτερης αξίας, τα οποία ήδη δέχονταν σημαντική φορολογία και αποτελούσαν τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων για το κράτος.

Συγχρόνως, συνεχίζει να απουσιάζει κάθε αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό μέτρο στήριξης της αγοράς, ενώ οι σχετικές προτάσεις του ΣΕΑΑ προς την Πολιτεία δεν προϋποθέτουν κρατική εκταμίευση, αντιθέτως προφέρουν αυξημένα δημοσιονομικά έσοδα.

Η πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, που δεν αφορά μόνο τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, αλλά όλες τις κατηγορίες (μικρά, μεσαία κλπ.), οδηγεί σε ανάλογη συρρίκνωση ένα χώρο στον οποίο ευρύτερα δραστηριοποιούνται περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι ανά την επικράτεια, συνεισφέροντας κατά 2,6% στο ΑΕΠ.

Οδηγεί επίσης, σε πολύ μεγάλη απώλεια εσόδων από τη φορολογία των πωλήσεων αυτοκινήτων, πλέον των πεντακοσίων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, σε μια περίοδο που τα δημοσιονομικά έσοδα έχουν τη μεγίστη σημασία. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι μόνο τον περασμένο Απρίλιο, διαπιστώθηκε υστέρηση στα έσοδα Τέλους Ταξινόμησης και ΦΠΑ κατά 90 και πλέον εκατομμύρια ευρώ, αφού αυτά ανήλθαν σε 70 εκατ. ευρώ, όταν τον ίδιο μήνα το 2008 είχαν φθάσει τα 160 εκατ. ευρώ.

[Πηγή: ΣΕΑΑ]

  • funster

    Ειναι ομως τοσο ηλιθιοι…
    Ειναι τοσο ευκολο και προφανες να αντιληφθεις οτι αυτο θα συνεβαινε απο τις κινησεις που κανουν, και οχι αυξηση των εσοδων του κρατους οπως προφασιζονται, που σε κανει να πιστευεις οτι ειναι επιτηδευενο ολο αυτο για να κατασραφει οποιαδηποτε μορφη της ελληνικης οικονομιας!

  • Darth Phaethon

    Καλά τα λες funster

    είτε είναι ηλίθιοι είτε το κάνουν επίτηδες…..
    κάθε νοήμων άνθρωπος θα καταλάβαινε ότι τα έσοδα του κράτους θα μειωθούν.

    τα ίδια κάναν και με το ΦΠΑ…..

  • Mika

    Kai pou eiste akoma….

  • Τα ποσοστά θα πέσουν ακόμη περισσότερο τους επόμενους μήνες που τα οικονομικά στην Ελλάδα θα πέσουν ακόμη περισσότερο.

    Αν συνυπολογίσεις ότι οι τράπεζες πλέον δεν δίνουν δάνεια (γνωστός μου που δουλεύει σε αντιπροσωπεία VW-Audi μου είπε ότι σχεδόν οι 8 από τις 10 αιτήσεις που γίνονται για δάνεια κόβονται από τις τράπεζες