Το ανανεωμένο Phaeton έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση του Πεκίνου τον περασμένο Απρίλιο αλλά η VW σήμερα έδωσε στην δημοσιότητα περισσότερες φωτογραφίες και λεπτομέρειες για την νέα της λιμουζίνα. Το αυτοκίνητο έχει μήκος 5.06 μέτρα ενώ η «extended long version» θα είναι κατά 12 εκατ. μεγαλύτερη. Από στιλιστικής πλευράς το αυτοκίνητο διαθέτει πλέον ενεργά φωτιστικά σώματα Bi-Xenon τεχνολογίας LED, σκουρόχρωμα LED πίσω φωτιστικά σώματα καθώς και αρκετές χρωμιομένες λεπτομέρειες.

Στο εσωτερικό υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθούν είτε 3 πίσω καθίσματα είτε 2 ξεχωριστά. Φυσικά το δέρμα τύπου Alcantara και οι ξύλινες επενδύσεις έχουν την τιμητική τους, ενώ τα μπροστά καθίσματα μπορούν να ρυθμιστούν σε 18 σημεία προσφέροντας την μέγιστη οδηγική άνεση στους επιβαίνοντες.

Μηχανικά το αυτοκίνητο θα εφοδιάζεται με τέσσερα κινητήρια σύνολα, 3 βενζίνης και 1 πετρελαίου. Οι βενζινοκινητήρες αποτελούνται από έναν V6 απόδοσης 280 ίππων, έναν V8 335 ίππων και τον κορυφαίο W12 450 ίππων. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι ένας V6 TDI απόδοσης 240 ίππων με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 8.6 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση του ανέρχεται στα 8.5 λίτρα/100 χλμ ενώ εκπέμπει 224 γρ/χλμ CO2.

Το αυτοκίνητο αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα αρχικά στην Ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του μήνα, ενώ στην Κίνα οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν τον προσεχή Αύγουστο. Φωτογραφίες και ένα λεπτομερέστατο δελτίο τύπου στη συνέχεια όπου μπορείτε να βρείτε όλες τις λεπτομέρειες του νέου Phaeton.

[Πηγή: Volkswagen]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

Six weeks after its official announcement at the Beijing auto show, full details are finally being released about the 2011 Volkswagen Phaeton facelift. The Dresden-produced Volkswagen flagship saloon is available with either two individual rear seats or a bench, and can be purchased with a long wheelbase.

Changes to the car include a completely remodeled front end that incorporates LED cornering lights, and bi-xenon headlights that touch either side of the chrome grille. The rear light cluster is also comprised of LEDs behind smoked lenses. In keeping with Volkswagen’s current design language, “horizontal lines dominate the geometry,” according to a press release.

Inside, the driver can get the benefit of items from the Volkswagen Exclusive line, including Alcantara, leather and wood. 18-way seating is also featured on the front seats, while the optional individual rear seats are electronically adjustable. Four-zone climate control can also be found to keep things comfortable, while the driver has access to a new braking system, Dynamic Light Assist, sat-nav and an infotainment unit. Conveniently, the infotainment system can update itself through a mobile UMTS connection when connnected to a mobile phone.

The facelifted Phaeton has one turbodiesel and three petrol engines available. The V6 TDI kicks out 237 bhp (174 kW / 240 PS) with a 5.6 percent improvement in fuel consumption. It now uses 8.5 liters of diesel per 100 kilometers, or 27.7 mpg, while producing 224 grams of CO2 per km. A direct-injection petrol V6 that produces 276 hp (206 kW / 280 PS) is new to the Phaeton. Still available are the four-year-old 330 bhp (246 kW / 335 PS) V8, and the range-leading W12 engine generating 444 bhp (331 kW / 450 PS). Both could probably be tuned to be both more robust and more fuel efficient.

Pricing on the 2011 Volkswagen Phaeton was not yet revealed, even though the car will hit the European market later this month. The car will be sold in China beginning in August.

You can read more about the Phaeton in the press release below.