Η Mazda έχει πάρει πολύ σοβαρά το θέμα της μείωσης του βάρους των αυτοκινήτων της και έτσι η επόμενη γενιά του MX-5, που αναμένεται το 2012, δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από αυτό που φαίνεται να είναι νέα φιλοσοφία της Ιαπωνικής φίρμας. Αυτή τη φορά, ο κατασκευαστής έθεσε τον πήχη αρκετά ψηλά καθώς υποστηρίζει ότι δεν θέλει το βάρος του roadster του να ξεπερνάει τον ένα τόνο – σχεδόν όσο και η πρώτη γενιά MX-5…

Ο στόχος αυτός μπορεί να μην φαντάζει δύσκολος σε κάποιους, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι δεν μιλάμε για κάποιο αμάξι που ζυγίζει δύο τόνους (οπότε ίσως να ήταν εύκολο) αλλά για ένα αμάξι που η τελευταία του γενιά ζύγιζε 1.1 τόνους. Οπότε για να καταλήξει στον 1 τόνο πρέπει να χάσει 9% του βάρους του. Ένα ακόμα σημείο που αξίζει μνεία, είναι ότι το πρωτότυπο MX-5 Superlight που παρουσίασε η Mazda το 2009 και είναι καθαρόαιμο track-car χωρίς οροφή, παρμπρίζ ή παράθυρα ζυγίζει ακριβώς ένα τόνο. Οπότε το πώς θα το κάνει αυτό η Mazda χωρίς προφανώς να θυσιάσει ποιότητα κατασκευής, ασφάλεια επιβατών αλλά και ένα ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού μένει να το δούμε.

Τα οφέλη αυτής της μείωσης βάρους είναι προφανή. Καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά (επιτάχυνση, επιβράδυνση αλλά και πρόσφυση στις στροφές) και μειωμένη αδράνεια που ισοδυναμεί με πολύ καλύτερη συμπεριφορά στις αλλαγές κατεύθυνσης. Επίσης, καθώς το νέο MX-5 θα συνδυαστεί με την νέα γενιά κινητήριων συνόλων της Mazda (την Sky-G), θα έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη, μικρότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, με την Mazda να υποστηρίζει ότι η μέση κατανάλωση θα ανέρχεται μόλις στα 4.7 λίτρα/100 χλμ.

Θεωρητικά μια τέτοια κίνηση θα ικανοποιήσει και το σπορ κοινό,καθώς στα χαρτιά τουλάχιστον θα πρέπει να είναι σαφώς ταχύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, αλλά και τους οικολόγους. Πρακτικά όμως πιστεύω πως όλοι πρέπει να χαιρετήσουμε αυτή την κίνηση της Mazda που προσπαθεί να πάει αντίθετα στο ρεύμα των συνεχώς βαρύτερων αυτοκινήτων και προσπαθεί να αποδείξει ότι σπορ οδήγηση και σεβασμός στο περιβάλλον δεν χρειάζεται να είναι δύο αντίθετες κατευθύνσεις. Ελπίζω μόνο να ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές.

[Πηγή: Autocar.co.uk]

  • Το Mx-5 είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα πλέον που μπορούν να προσφέρουν συγκινήσεις με τόσο “χαμηλό” κόστος απόκτησης!

  • Αν αυτά που ακούγονται αληθεύουν τότε νομίζω μπορούμε να ελπίζουμε για περισσότερες συγκινήσεις με “χαμηλό” κόστος γιατί κακά τα ψέμματα με την τρίτη γενιά MX-5 η Mazda φαινόταν να έχει χάσει το δρόμο της.

    • Μακάρι! Μόνο αυτό έχω να πω ;)

  • Κωνσταντίνος Γ.

    Μακάρι, πολύ καλά νέα! 
    Έχω το πρώτης γενιάς (ΝΑ), ακόμη και τώρα μετά από 16 χρόνια όταν μπαίνω
    μέσα έχω ένα χαζοχαμογελο…

    Πόσα άλλα  αυτοκίνητα ‘’σε
    παρόμοια τιμή’’  θα το κατάφερναν τόσο απλόχερα
    αυτό!