Ήταν πριν 3 δεκαετίες που το πρώτο αυτοκίνητο με αερόσακο (στο τιμόνι) περνούσε την γραμμή παραγωγής . Ένα προνόμιο που το είχαν μέχρι τότε μόνο τα ακριβά αυτοκίνητα και ήταν η απαρχή για να αναπτυχθεί μια ολόκληρη τεχνολογία-βιομηχανία γύρω απ την ανάπτυξη του και τον ραγδαίο πολλαπλασιασμό του (ιδίως τα τελευταία χρόνια).


Την διαδικασία για την ανάπτυξη πιο ασφαλών αυτοκινήτων την έκανε μια Μercedes S-Class του 1980, ενώ η έρευνα και η ανάπτυξη του αερόσακου είχε ξεκινήσει πριν από 13 χρόνια κρυφά από τον ανταγωνισμό, από την ίδια την Mercedes-Benz. Χαρακτηριστικό δείγμα της ασφάλειας που προσφέρει ο αερόσακος είναι ότι στη πρώτη κιόλας χρονιά παρουσίασής του κατάφερε να σώσει περίπου 28.000 ζωές μόνο στις ΗΠΑ (σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του αντίστοιχου υπουργείου μεταφορών των ΗΠΑ) ενώ τα στοιχεία αναφέρουν ότι ο οδηγός και κατ’επέκταση οι επιβάτες που φορούν ζώνη ασφαλείας, με την βοήθεια του αερόσακου έχουν 61% λιγότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σε σχέση με αυτούς που δεν φορούν και δεν έχουν αερόσακο.

Στις μέρες μας δεν υπάρχει κανένα αυτοκίνητο που να μην έχει τουλάχιστον 2 αερόσακους (οδηγού-συνοδηγού) ενώ η Daimler-Μercedes Benz μας υπενθυμίζει ότι ο αερόσακος (τουλάχιστον του οδηγού) ήταν στον βασικό εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων της ήδη από το 1992, 7 χρόνια περίπου πριν γίνει υποχρεωτικός (σύμφωνα με ευρωπαϊκή οδηγία) για όλα τα αυτοκίνητα που προορίζονταν για την Ευρωπαϊκή αγορά. Να υπενθυμίσουμε ότι Μercedes-Benz είναι μητέρα όχι μόνο του αερόσακου αλλά και του γνωστού μας συστήματος ABS. Το ABS αναπτύχθηκε από την Bosch με την Mercedes-Benz να είναι η πρώτη που το τοποθετεί σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Χρόνια Πολλά κ.Αερόσακε, Να τα εκατοστήσεις. Σ’ευχαριστούμε πολύ για ότι μας έχεις προσφέρει

[Πηγή: Mercedes-Benz]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

  • johnnyxp64

    παντα η Mercedes S class ειναι το πρωτο οχημα που φορα αυτο που θα φορεσουν τα αμαξια αργοτερα ολα!

    Αεροσακο
    ABS
    Ζωνη 3 σημειων
    ESP
    Traction Control
    etc! γιατι απλα οταν πρωτοβγαινουν αυτα τα συστηματα δεν ειναι affordable to everyone!

    thank you airbag for lots of lifes saving lives so far….

    • johnnyxp64

      μαγκες ξεχαστε το φορθμ κτλ, απλα δωστε μας επιλογη edit των comments μπας και διορθώσουμε τα χαζα που κανουμε….αυτο ειναι ποιο συμαντικο :P

    • Η V 3.0 θα τα έχει όλα αυτά που θέλετε και ακόμη περισσότερα… it’s up and running!!!! (more με mail ;) )

  • Panos225

    Νομίζω οτι την ζώνη 3 σημείων την είχε ”ανακαλύψει” η Volvo και οχι η Mercedes.

  • johnnyxp64


    Panos225:

    Νομίζω οτι την ζώνη 3 σημείων την είχε ”ανακαλύψει” η Volvo και οχι η Mercedes.

    δεν ξερω ποιος την “ανακαλυψε” αλλα σιγουρα 110% μπηκε σε αμαξι παραγωγης Mercedes! ;-) το ειχαν πει και στο top gear.

  • Panos225

    Αν την ανακάλυψε η Volvo γιατί να την χρησιμοποιήσει πρώτα η Mercedes????? Θα το ψάξω και θα σου πω

  • Σάκης

    Δεν μπορείτε να λέτε τον κόσμο ότι ήτανε η Mercedes μητέρα του Abs, εφόσον ξέρουμε ότι είναι εφεύρεση και εξέλιξη της Bosch, όπως καλά επισημάνθηκε πιο πάνω η ζώνη ασφαλείας 3 σημεία είναι της Volvo. Να εξηγείτε τον κόσμο ότι άλλο είναι να εφεύρει κάποια εταιρία κάτι και άλλο εάν κάποια άλλη πληρώσει και τις επιτρέπει να το χρησιμοποιήσει.

    • Κανείς δεν είπε ότι τα ξέρουμε ;) Γι’αυτο είναι τα blogs ώστε να διορθώνει ο ένας τον άλλον και να μεταφέρεται η γνώση. Διορθώνω και το κείμενο μέσα στο ποστ :)

  • Panos225

    Παιδες ηρεμια!!! Αν κοιταξετε το δελτιο τυπου της Mercedes δεν αναφερει ΤΙΠΟΤΑ για την Bosch. Δεν τα βγαλαμε απ το μυαλο μας, αλλα μεταφρασαμε το δελτιο τυπου που εστειλε η Mercedes. To ABS & ESP μπορει να φορεθηκαν απο την Mercedes αλλα τα εχει εξελιξει και εφευρει η Bosch. Και να ρωτησω και κατι; Και που γνωριζουμε εμεις αν δεν εξελιχθηκαν απο κοινου τα εν λογω συστηματα ή οτι την ιδεα την ειχε η Mercedes και την υλοποιησε η Bosch. Αλλωστε, το πρωτο ας το πουμε ABS το ειχε βγαλει η Mercedes και μαλιστα ηταν μηχανικο και λειτουργουσε με ημαντες (σαν αυτους που αλλαζουμε στα αυτοκινητα μας και δινουν κινηση στο A/C κτλ κτλ).Που ξερουμε λοιπον εν κατακλιδι αν την ιδεα δεν την ειχε η Mercedes και δεν την εξελιξε (με την αδεια της Mercedes)η Bosch. Ηταν κανεις παρον απο εμας εκει; Ηρεμιστε σας παρακαλω.Απλα μεταφερουμε την ειδηση και τιποτα παραπανω.
    Ευχαριστω
    Panos225

  • grayfox

    απο wikipedia…

    The German firms Bosch and Daimler-Benz had been co-developing anti-lock braking technology since the early 1970s, and introduced the first completely electronic 4-wheel multi-channel ABS system in trucks and the Mercedes-Benz S-Class in 1978.

    και επισης:
    Similar to the lap and sash belts, but has one single continuous length of belt. Both three-point and lap-and-sash belts help spread out the energy of the moving body in a collision over the chest, pelvis, and shoulders. Volvo introduced the first production three-point belt in 1959.

    The BIS is a three-point where the shoulder belt attachment is to the backrest, not to the b pillar.[5] The first car using this system in the United States was the 1990 Mercedes-Benz SL

    Η διαφορά δλδ ειναι οτι της Volvo ξεκινουσε απο τη κεντρικη κολονα ενω της Μercedes απο το προσκεφαλο. Στην ουσια ειναι δημιουργια της Volvo…

  • Σάκης

    Επιδη τυχαίνει να βρίσκομαι στη Γερμανία και να έχω τελειώσει mechatronika και μας διδάχθηκε εδώ στο σχολείο ότι είναι εφεύρεση και εξέλιξη τις bosch απλά έπειτα η Bosch χρειάστηκε κάποια εταιρία για να μπορέσει να κάνει με την γνωστή εμπειρία τις Mercedes αξιόπιστες δοκιμες.
    Και μιας και ήμαστε στο Abs, ποιος εξελιξε το Corner Barke control και τι είναι ακριβώς ;