Αυτό το σοφό αρχαίο ρητό είναι ικανό να περιγράψει την κατάσταση του φετινού βαθμολογικού πίνακα των οδηγών (και λιγότερο των κατασκευαστών). Πίστευα, πιστεύω και θα συνεχίσω να πιστεύω, ότι πρωταθλητή χρίζουν μόνο τα μαθηματικά και όχι οι δικές μας προβλέψεις και προσωπικές εκτιμήσεις. Ποιος περίμενε τέτοια εξέλιξη στο GP της Κορέας; Ελάχιστοι, μπορεί και κανένας. Καλύτερα όμως, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και θα επιστρέψουμε στη συνέχεια στο θέμα της ανακατάταξης (για μία ακόμα φορά)…

Η πίστα της Κορέας ήταν κάτι άγνωστο για όλες τις ομάδες και όλους τους οδηγούς. Θεωρητικά περιμέναμε να υπάρχει μάχη μεταξύ των 3 κορυφαίων ομάδων, αλλά η Red Bull με το πολύ καλό κρυφτούλι, και με το σύστημα που έχει βρει, για να εκμεταλλεύεται την ροή των καυσαερίων, ακόμα και όταν ο οδηγός δεν πατά τέρμα γκάζι, κατάφερε να σημειώσει για μία ακόμα φορά το 1-2 στις κατατακτήριες. Με τη βροχή να κάνει την εμφάνισή της, άρχισαν οι ανησυχίες στο στρατόπεδο της RBR. Ο Horner ζητούσε κόκκινη σημαία και μόλις αυτή βγήκε γελούσαν μέχρι και τα μουστάκια του. Ήξερε τι θα γινόταν; Ανησυχούσε για τις -συνήθως- καλές επιδόσεις των Alonso-Hamilton στη βροχή; Δεν έχει εμπιστοσύνη στους οδηγούς του και κυρίως στον Webber, όταν η φύση αποφασίζει να μας χαρίσει περισσότερο θέαμα; Μήπως όλα τα παραπάνω;…

Επειδή νικητής είναι ο Alonso, ας αρχίσουμε να αναλύουμε τα γεγονότα από τον Ισπανό. Στην Κορέα πήρε την 5η του φετινή νίκη. Την πιο σημαντική από όλες γιατί τέθηκε επικεφαλής στην βαθμολογία έπειτα από 7 μήνες. Η απόδοσή του ήταν πολύ καλή σε όλο τον αγώνα. Βέβαια και η F10 ήταν πολύ ανταγωνιστική. Μετά το λάθος του Webber και το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Ferni ήταν συνεχώς κοντά στον Vettel, αρκετά μπροστά από τον Hamilton. Όταν ξαναμπήκε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 32ο γύρο, ο Alonso (όπως και ο Vettel) δεν πρόλαβε να μπει για αλλαγή ελαστικών με αποτέλεσμα να μείνει ακόμα έναν γύρο έξω. Σαν να μην έφτανε αυτό οι μηχανικοί του καθυστέρησαν περίπου 4 sec με αποτέλεσμα να χάσει την 2η θέση από τον Lewis. Το λάθος όμως του Βρετανού στην επανεκκίνηση του αγώνα τον ξαναέφερε στην 2η θέση πίσω από τον Vettel. Και φυσικά η εγκατάλειψη του Γερμανού τον ανέβασε στην πολυπόθητη πρώτη θέση. Από κει και πέρα δεν είχε πρόβλημα να κρατηθεί μπροστά από τον Hamilton, αφού και τα ελαστικά του ήταν σε καλύτερη κατάσταση και ο Βρετανός είχε πρόβλημα με την MP4-25 στις γρήγορες στροφές.

Για τους 2 επόμενους αγώνες ο πρωτοπόρος, πλέον, δεν είναι καθόλου σίγουρος. Λέει πως πήρε την πρωτοπορία και όχι το πρωτάθλημα. Και έχει απόλυτο δίκιο. Στην Βραζιλία, θεωρητικά, η F10 αναμένεται να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, αλλά μόνο «θεωρητικά». Στο Interlagos η Ferrari έχει μια πολλή καλή παράδοση ίσως να τη συνεχίσει και φέτος. Θα έχει το νέο F-Duct και θα δούμε κατά πόσο αυτό θα είναι αρωγός στην προσπάθεια του «El Nano» για ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Επίσης ο Ισπανός περιμένει και την βοήθεια του Massa. Ο λόγος; Μα φυσικά γιατί είναι εντός έδρα αγώνας για τον Βραζιλιάνο και τα πάει πολύ καλά εκεί. Α, και όταν λέω «βοήθεια» δεν εννοώ να κάτσει να του δείξει καλύτερες αγωνιστικές γραμμές και άλλα τέτοια. Εννοώ να κόψει βαθμούς από τους άλλους 4 οδηγούς. Γιατί ο κάθε βαθμός μετράει… Πολλοί φανατικοί οπαδοί του Felipe πιστεύουν ότι θα βρεθεί μπροστά και από τον Alonso! Προσωπικά, θα διαφωνήσω μαζί τους…

"Μαζί μπορούμε να το... πάρω!"

Ένας ακόμα που δέχθηκε με ανακούφιση την είδηση της διπλής εγκατάλειψης των Red Bull ήταν φυσικά ο Lewis Hamilton. Ο Βρετανός βαρέθηκε να κάνει βόλτες μέσα στην πίστα πίσω από το SC και είπε αρκετές φορές πως θέλει να τρέξει σε καθαρό αγώνα. Το είχε ανάγκη γιατί ήθελε πολλούς βαθμούς, και επίσης ήθελε και κάποιο στραβοπάτημα της RBR. Μόλις ξεκίνησε ο κανονικός αγώνας δέχθηκε το προσπέρασμα του Rosberg. Σίγουρα δεν ήταν στα σχέδια του Βρετανού. Η MP4-25 δεν πατούσε καλά στην πίστα, αφού και ο Button δέχθηκε το προσπέρασμα του Schumacher. Το ατύχημα όμως του Webber και η σύγκρουση του Rosberg με τον Αυστραλό ανέβασαν τον Βρετανό στην 3η θέση. Δεν μπορούσε, όμως, να πλησιάσει τον Alonso. Ο Hamilton βρέθηκε για λίγα αγωνιστικά μέτρα στην 2η θέση μετά το λάθος των μηχανικών της Ferrari, αφού έχασε τα φρένα στην πρώτη στροφή και παραλίγο να χάσει ακόμα μία θέση. Πως έγινε αυτό όμως; Ο Hamilton είναι ένας από τους καλύτερους «brake lated» οδηγούς. Η απάντηση είναι απλή. Μπλόκαρε συνεχώς ο εμπρός του άξονας. Οι πιέσεις στα ελαστικά του (εμπρός κυρίως) ήταν λάθος με αποτέλεσμα να φθείρονται γρήγορα ακόμα και πίσω από το SC! Ο Βρετανός άλλαζε συνεχώς την κατανομή της πέδησης προς τον πίσω άξονα φυσικά, αλλά και πάλι οι εμπρός τροχοί μπλόκαραν. Έτσι ενώ ήταν κατά πολύ ταχύτερος στο sector 1 από τον Alonso, έχανε ακόμα περισσότερο στο S2 (sector 2) και κυρίως στο S3, που θέλουν καλή πρόσφυση με αποτέλεσμα να μπορεί να απειλήσει τον Ισπανό.

Οι 2 τελευταίοι αγώνες είναι πάρα πολύ κρίσιμοι για τον πρωταθλητή του 2008. Δεν εξαρτάται μόνο από τον ίδιο, αλλά και από την απόδοση της MP4-25. Φυσικά θα χρειαστεί και τη βοήθεια του Button, αφού δεν αρκούν μόνο οι νίκες. Χρειάζεται και συνδυασμούς αποτελεσμάτων. Μια βοήθεια την οποία λογικά θα δώσει ο Button, αφού μετά την κακή εμφάνιση στην Κορέα έχει μείνει 42 βαθμούς μακριά από την πρώτη θέση. Βέβαια είναι ακόμα μέσα στο όμορφο αυτό παιχνιδάκι, αλλά σίγουρα η κατάκτηση του τίτλου θα μοιάζει με θαύμα ακόμα για τον ίδιο τον πρωταθλητή. Η MP4-25 ήταν το 3ο -σε απόδοση- μονοθέσιο του grid. Και έτσι δεν πάνε πουθενά. Πρέπει να φέρουν ακόμα περισσότερες βελτιώσεις. Πέρυσι ο Hamilton στην Βραζιλία έκανε φοβερό αγώνα, όταν από 17ος τερμάτισε 3ος. Φυσικά θέλει και φέτος ανάλογη απόδοση, αλλά πρέπει να έχει και μια δυνατή MP4-25 για σύμμαχο. Δεν έχει τελειώσει τίποτα γι’ αυτόν, αφού βλέπει τι μπορεί να συμβεί ξαφνικά. Η τύχη του έχει παίξει άσχημα παιχνίδια και ίσως τώρα να προτιμήσει το ασημί και όχι το μπλε μονοθέσιο του Webber, το οποίο ίσως να έχει βαρεθεί.

Συνεχίζουμε να ατενίζουμε την Yeongam από το βάθρο των νικητών και ας πούμε λίγα λόγια για τον… βοηθό Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος ήταν ευχαριστημένος με την απόδοσή του, αφού πήρε 15 πολύτιμους βαθμούς για την Ferrari, στην προσπάθειά της ιταλικής ομάδας να φτάσει στο 17ο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Στην αρχή είχε πρόβλημα με την φθορά των ελαστικών του πίσω άξονα και έτσι δεν μπόρεσε να μείνει κοντά στου πρώτους. Στη συνέχεια ήταν σταθερός, αργότερος όμως από τους Alonso-Hamilton, τους οποίους δεν μπόρεσε ποτέ να απειλήσει. Θα πρέπει όμως να γίνει απειλητικός. Του το ζήτησε ο ομάδα του. Κάτι μου λέει πως στη Βραζιλία θα δούμε τον καλύτερο φετινό Massa. Πρέπει να το κάνει, γιατί πρέπει να κόψει βαθμούς από τους υπόλοιπους διεκδικητές. Το μεγάλο ερώτημα δεν είναι άλλο από μία μόνο λέξη: Μπορεί; Η απάντηση από τον ίδιο σε 12 ημέρες…

Δεν μπορώ να μην αναφερθώ στον δυνατό και ανταγωνιστικό Schumacher. Ο Γερμανός, 7ακις πρωταθλητής, έκανε ίσως τον καλύτερό του αγώνα για το 2010. Στην βροχή ξέραμε ότι είναι πολύ καλός. Και εδώ μας το έδειξε. Αρχικά έδειξε τα δόντια του και τις επιθετικές του διαθέσεις στους Button-Kubica, τους οποίος και προσπέρασε. Αργότερα κράτησε τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση και δεν είχε πρόβλημα να ισοφαρίσει την φετινή καλύτερη επίδοσή του.

Το ατύχημα του Webber

httpv://www.youtube.com/watch?v=on96GJ5O-nY&feature=related

Ας πάμε στην ανακατάταξη του πίνακα των οδηγών. Θα αρχίσω με μερικές λέξεις από το προηγούμενο “Ανάλυσέ το”.”…Ξαναλέω μην βιάζεστε να τον βγάλετε πρωταθλητή! Και γω σας λέω και κάτι άλλο. Ο Webber μέχρι τώρα είχε για συνοδηγό την τύχη.”, “…Δεν μπορώ να γνωρίζω αν στους επόμενους αγώνες θα έχει και πάλι την τύχη με το μέρος του ή αν αυτή θα τον βαρεθεί και θα ψάξει για νέο σύντροφο, αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι θα πρέπει να βάλει τα δυνατά του…” Είχα δίκιο; Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται. Περίμενε κανείς το λάθος του Webber και την εγκατάλειψη του Vettel; Άλλο αν το ήθελε και άλλο αν το πίστευε. Τεράστια η διαφορά. Στόχος του Webber από αυτό τον αγώνα δεν ήταν απαραίτητα η νίκη. Και η 2η θέση δεν ήταν τόσο άσχημη για τον Αυστραλό. Τότε τί πήγε στραβά; Γιατί έκανε αυτό το λάθος; Γιατί οδηγούσε με τέτοια πίεση; Γιατί, γιατί, γιατί… Δεν είναι δύσκολη η απάντηση και δεν χρειάζεται ιδιαίτερα ανεπτυγμένο δείκτη ευφυΐας για να απαντήσει κανείς. Θα ξεκινήσω να γράφω την απάντηση με μία ερώτηση. Γιατί ο Webber είχε την πρωτοπορία εδώ και 3 αγώνες; Απάντηση: Γιατί ήταν πολύ σταθερός στην απόδοσή του. Δεν έκανε λάθη και σε συνδυασμό με την τύχη κοιτούσε το χωριό των 3,5 τρισεκατομμυρίων ευρώ (!) από ψηλά. Για την Formula 1 λέω… Σε Monza, Singapore και Suzuka είδε τον Vettel να βάζει περισσότερους βαθμούς στο τσουβάλι του. Και αυτό άρχισε να ανησυχεί τον 34χρονο καθώς έβλεπε ότι επέστρεψε, ο καλός και αλάνθαστος Vettel, που σίγουρα είναι καλύτερος από τον Webber.

Η διαφορά του από τους Vettel-Alonso πριν από τον αγώνα ήταν στους 14 βαθμούς. Αν ο Vettel νικούσε και ο Webber τερμάτιζε πίσω του η διαφορά θα πήγαινε στους 7 βαθμούς. Διαφορά που θα μπορούσε να καλυφθεί με μία νίκη. Δεν ήθελε και πολύ. Τα πράγματα όμως ήταν χειρότερα για τον Αυστραλό. Είχε πίσω του τον Alonso. Τον διψασμένο Alonso. Τον εξαιρετικό στη βροχή Alonso. Τον Alonso που δεν μασάει να κάνει επιθέσεις. Και τέλος τον Alonso που ξέρει τι θα πει… «Fernando Alonso»! Και σίγουρα θα δεχόταν πίεση από τον Ισπανό. Εγώ πιστεύω πως θα βλέπαμε και μάχη μεταξύ τους. Γιατί όχι και προσπέρασμα. Και αν γινόταν το τελευταίο η διαφορά από τον Vettel θα πήγαινε στους 4 βαθμούς και από τον Ferni στους 11 βαθμούς. Και οι 4 βαθμοί για τον καλό Vettel είναι ψίχουλα. Θα γινόταν φαβορί για τον τίτλο. Το ίδιο πίστευε και ο Button πριν από την Κορέα φυσικά. Ότι δηλαδή φαβορί είναι (ήταν) ο Vettel. Έτσι, κατάλαβε ότι τα πράγματα δεν είναι αστεία και πως έπρεπε να πιέσει ακόμα και τον Vettel για να πάρει τη νίκη. Το θέμα όμως είναι πως η πίεση πρέπει να έχει και κάποια όρια. Φυσικά όλοι οι οδηγοί όλων των εποχών έκαναν λάθη. Η πίεση τον οδήγησε στο να πατήσει άτσαλα στο kerb της 12ης στροφής με αποτέλεσμα να πέσει πάνω στον τοίχο. Το τελειωτικό χτύπημα το δέχθηκε από τον Nico Rosberg, ο οποίος δεν πρόλαβε να τον αποφύγει. Αλλά, αυτό το λάθος ήταν ήταν πολύ κρίσιμο και ίσως καταστροφικό για όλες τις προσπάθειες του για τον τίτλο. Φυσικά ανέλαβε την ευθύνη, αφού δήλωσε πως 100% φταίει ο ίδιος.

"Εγώ φταίω 100%"

Και τώρα τι; Τέλος ο τίτλος για τον Webber; Το νέο φαβορί είναι ο Alonso; Πριτς! Για καλή τύχη του Αυστραλού (για ακόμα μία φορά!) ο Vettel εγκατέλειψε εντελώς ξαφνικά, αφού ο RS 27 έγινε ολοκαύτωμα στην πλάτη της RB6. Έτσι, τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο περίπλοκα. Δεν είναι φαβορί ο Alonso. Κανένας δεν είναι φαβορί. Η RB6 είναι το ταχύτερο μονοθέσιο αυτή τη στιγμή. Ο Webber θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να πιάσει από τα μαλλιά την μοναδική του ευκαιρία για πρωτάθλημα. Οι 11 βαθμοί από τον Alonso δεν είναι πολλοί. Και μην ξεχνάτε πως ο Ισπανός δεν έχει κινητήρες στη διάθεσή του. Ίσα-ίσα θα βγεί. Αν βγει. Γιατί να μην σκάσει και σε αυτόν ένα κινητήρας; Είναι δύσκολο; Όχι φυσικά. Δεν το λέω μόνο εγώ. Το βλέπουμε όλοι μας. Ή γιατί να μην κόβει ο Hamilton βαθμούς από τον Alonso στην προσπάθειά του να πάρει όσους περισσότερους βαθμούς γίνεται. Ο Alonso θεωρεί πως η RBR είναι φαβορί. Σύμφωνα με τον Ισπανό η RB6 είναι ταχύτερη από την F10. Κάτι θα ξέρει παραπάνω από εμάς.

Επαναλαμβάνω: Μην θεωρείτε τίποτα δεδομένο. Όλα κρέμονται από μία πολλή λεπτή κλωστή. Κανένας οδηγός και καμία ομάδα δεν είναι σίγουροι για τίποτα. Μην βιάζεστε να βγάλετε πρωταθλητή. Όποιος και αν είναι στην πρώτη θέση της βαθμολογίας. Απολαύστε το θέαμα (λίγο ή πολύ) και αφήστε τα πράγματα να έρθουν από μόνα τους. Καλώς ή κακώς δεν μπορούμε να δούμε τι θα γίνει στο μέλλον ή να κάνουμε κάτι για να πάρει το πρωτάθλημα ο οδηγός που υποστηρίζουμε. Άρχισα το άρθρο με ένα σοφό αρχαίο ρητό. Και θα κλείσω με ακόμα ένα εξίσου σοφό. “Τα πάντα ρει”…

[Photos Copyright: Ker Robertson/Getty Images, Paul Gilham/Getty Images, REUTERS/Lee Jae-won, Mark Thompson/Getty Images]

  • Mika

    Ontws etsi einai panw,katw,opws ta les..O Webber einai akoma mia fora kai tyxeros afou egkateleipse out of the blue o Vettel…
    Pisteyw pws tha paixtei metaksy Alo kai Web,kai tha exei fash na isobathisoun (h sxedon) sth Brazilia wste na paiktoun ola sto teleytaio agwna..Ki o Ham den einai poly makrya,alla to blepw dyskolo..Tha prepei na ginei kana poly koulo apotelesma pali, gia na wfelhthei shmantika..
    Krima,giati an kerdize,ki o Alo htan 2os, tha htan nomizw molis 7 bathmous pisw tou anti gia 21 pou einai twra..
    Ta pragmata omws allazoun synexws..
    O Vettel tha kanei san trellos gia na einai mprosta,na diekdikhsei oti mporei,ki an hmoun odhgos ths F1, den tha hthela pouthena na ton exw konta mou sthn ekkinhsh..O nown noeitw..
    Alo kai Web exoun pio polla na xasoun se kathe periptwsh,opote tha einai pio prosektikoi…
    Stay out of trouble,opws lene sthn Agglia..
    O Ham einai kapws to outsider,mia kai h MP4 25, fainetai na exei meinei ligo pisw kai na einai to 3o monothesio sto grid..
    Makari na exoun ena kalo apotelesma sth Brazilia wste na doume 3 na ta paiksoun ola gia ola sto teleytaio agwna..

    O Massa,tou ypsous kai tou bathous,mporei na einai pshla ston agwna ths patridas tou,alla tha kanei sthn akrh kai ayto tha einai oti xeirotero gi ayton!Den thelei na ginei allo rompa stous Brazilianous mprosta..Tha thelei na einai akribws pisw apo ton Alonso..Giati an brethei mprosta,kai anagkastei na kanei pera (pou tha kanei), den ton kseplenei olos o Atlantikos apo th kseftyla..
    :-)

  • polh swstos bravo giwrgo katatopistikotas elpizoume gia ta kalutera….

  • maria

    ……..μπράβο Γιώργο για το ωραίο σου άρθρο;-)…..κ επίσης autoblog για την ωραία βελτιωμένη σελίδα σου που βλέπω έχει περισσσότερα απο πρίν ατού!;-)………αλλά, παιδιά ζορίζομαι πραγματικά με τα μή ελληνικά γράμματα στα σχόλια!:-PPPPP…..τουλάχιστον εσύ autoblog με καταλαβαίνεις????

    • Το έχω γράψει πολλές φορές Μαρία για τα greeklish ότι κουράζουν πάρα πολύ στην ανάγνωση. Κάτι περισσότερο δεν μπορώ να κάνω!

  • Sound_Of_Madness (Χρήστος)

    Συνοπτικά:
     
    1. Οι αγωνοδίκες κ η επιλογή τους να κρατήσουν το SC όσο πήγαινε. Τα μέτρα ασφαλείας τον τελευταίο καιρό έχουν γίνει πολύ αυστηρά, ίσως υπέρ του δέοντος. Κ ενώ σίγουρα δε θέλουμε να ζήσουμε στιγμές όπως τον θάνατο του Senna (δεν τον έζησα ως fan), ίσως η κατάσταση πηγαίνει στο άλλο άκρο… ίσως μία λύση που θα μπορούσε να σκεφτεί η FIA θα ήταν η επαναφορά των Monsoon tyres… αυτό πάντως που θεωρώ ανόητο είναι οι θεωρίες συνωμοσίας που θέλουν την FIA να κρατάει SC μέσα για να ευνοήσει τα Red Bulls…

    2. Εκεί που ακούγονται πολλές θεωρίες συνωμοσίας είναι το περιστατικό Webber-Rosberg. Πολλοί λένε πως ο Webber θα έπρεπε απλά να κάνει στην άκρη κ να επανέλθει στην πίστα όταν περάσει το τελευταίο φορτηγό μονοθέσιο. Έμεινε στην άσφαλτο κ στούκαρε με… τον Rosberg. O Αυστριακός (άντε πάλι) Gerhard Berger (BTW αυτός ασχολείται ακόμα με την STR?) δήλωσε πως ο Webber… αστόχησε. Πραγματικά, πόσο βολικό θα του ήταν αν αντί του Rosberg χτυπούσε με έναν από τους Hamilton/Alonso? (προσωπική άπψη ότι ρίσκαρε προσπαθώντας να το επαναφέρει στην πίστα γρήγορα κ πλήρωσε)

    3. Έχει διαπιστωθεί πως όταν βρέχει, βλέπουμε αγώνα. Επίσης, όταν βρέχει, γίνονται λάθη. Πολλοί στάθηκαν στα λάθη των Webber/Hamilton. Ε, αυτός που το παράκανε ήταν ο Adrian Sutil. Βγήκε σχεδόν σε κάθε στροφή της πίστας, μέχρι που εγκατέλειψε κ ο ίδιος… Τα πρώτα δείγματα του ανέτοιμου αγώνα ήταν ενθαρρυντικά πάντως, κ το άγνωστο της πίστας συνετέλεσε στα πολλά λάθη.

    4. Τρεις οδηγοί βγήκαν κερδισμένοι από τον αγώνα. Οι δύο είναι οι προφανείς Alonso κ Hamilton, καθώς είναι ξανά στο κόλπο, ιδιαίτερα με τις δύο επόμενες πίστες να μη θεωρούνται Red Bull territories. Ο τρίτος ήταν ο… Webber! Για σκεφτείτε λίγο τη βαθμολογία μεταξύ των δύο, αν ο κινητήρας του Vettel άντεχε ένα 20λεπτο ακόμη… κ αμφιβάλλω πως με τον Vettel μπροστά, ο Horner θα έδειχνε την ίδια προθυμία να ευαγγελιστεί ενδοομαδικές ισότητες…

    5. Πριν ένα δίμηνο, είχα ρισκάρει την πρόβλεψη πως η Renault είχε την 4η θέση. Τελικά, η Mercedes την κρατάει σφιχτά, παρότι έχει σταματήσει την εξέλιξη του μονοθεσίου! Περιέργως, οι δύο καλύτερες εμφανίσεις της Γερμανικής ομάδας ήταν σε μικτές συνθήκες (Spa/Yeongnam)… ή ίσως είναι απλά πως η Mercedes έχει 2 οδηγούς, ενώ η Renault έναν οδηγό κ ένα project που έχει ταλέντο στην οδήγηση αλλά κ στο λάθος. Κατά τα άλλα, η 6η θέση του Liuzzi όχι μόνο κρατάει την Force India μπροστά από την Williams, αλλά του δίνει πόντους στο εσωτερικό της Force, με τον di Resta κ τον Heidfeld να καραδοκούν…

  • nikos

    απιθανο αρθρο και φοβερη αναλυση!!!!!!!!
    μπραβο PascaL!!!!!
    ειδικα οι 4 τελευταιοι παραγραφοι ειναι ολα τα λεφτα!!!!!!
    φαινεται οτι το κατεχεις το αθλημα!!ελπιζω να συνεχισεις να γραφεις αρθρα για πολυ καιρο ακομα…
    autoblog θα πρεπει να ειστε πολυ περηφανοι για τον PascaL!!!
    κανει φοβερη δουλεια!!!!
    μαθαινω συνεχως παρα πολλα απο αυτον!!!!
    ασχετο: PascaL εχεις σπουδασει κατι για την f1??????

    • ;) Οι αναλύσεις του Γιώργου είναι πάντα πολύ καλές!

  • maria

    ……πιστεύω ακόμη ότι το πρωτάθλημα θα το πάρει ο Webber!

    • Εγώ γιατί δεν ξέρω ποιος θα το πάρει; Το πρωτάθλημα θα κριθεί στο Abu Dhabi!

  • nikos: απιθανο αρθρο και φοβερη αναλυση!!!!!!!!
    μπραβο PascaL!!!!!
    ειδικα οι 4 τελευταιοι παραγραφοι ειναι ολα τα λεφτα!!!!!!
    φαινεται οτι το κατεχεις το αθλημα!!ελπιζω να συνεχισεις να γραφεις αρθρα για πολυ καιρο ακομα…
    autoblog θα πρεπει να ειστε πολυ περηφανοι για τον PascaL!!!
    κανει φοβερη δουλεια!!!!
    μαθαινω συνεχως παρα πολλα απο αυτον!!!!
    ασχετο: PascaL εχεις σπουδασει κατι για την f1??????  

    Όχι φίλε Νίκο δεν έχω σπουδάσει κάτι για την Formula 1. Απλά το πάθος μου και η αγάπη μου είναι που οδηγούν τα δάχτυλά μου να πατούν πλήκτρα. Θα συνεχίζω να γράφω για όσο μπορώ. Και πίστεψέ με μπορώ για πολύ ακόμα, γιατί η αγάπη μου για τον αυτοκράτορα του μηχανοκίνητου αθλητισμόυ είναι τεράστια!

    Τώρα αν αποφασίσει το AutoBlog ξαφνικά να με… απολύσει δεν θα μπορώ να γράφω… Οικονομική κρίση είναι αυτή, ποτέ δεν ξέρεις!!!

    Φυσικά και κάνω πλάκα!! Τα παιδιά είναι απίστευτοι τύποι και δεν έχω το παραμικρό παράπονο από αυτούς. Ελπίζω το ίδιοι και αυτοί από εμένα!!

    Η δουλειά και η αγάπη που έχουν μέσα τους αντικατοπτρίζεται στο site και τα άρθρα του!!

    • Δεν μας συμφέρει να σε απολύσουμε, θα πρέπει να πληρώσουμε αποζημίωση ! :P :P :P :P

  • maria: ……πιστεύω ακόμη ότι το πρωτάθλημα θα το πάρει ο Webber!  

    Α εσύ Μαρία δεν βάζεις μυαλό!!! :D
    Τα πάντα ρει… Και γω πιστεύω πως όλα θα κριθούν στο Abu Dhabi. Τα πράγματα δεν ειναι τόσο απλά!!! Και αυτό είναι το ωραίο!!!! :P :P

  • Mika

    Etsi..Me proxeirous ypologismous, an h Reb Bull afhsei ton Vettel na kerdisei kai ta 2 grand prix, me ton Webber pisw tou kai sta 2, tote an o Alonso erthei 3os kai sta 2 ayta grand prix, kerdizei to prwta8lima ekeinos se baros ths RB!!!!
    :-)
    Ki egw pisteyw pws tha krithei sto A D, alla apo th Brazilia,tha exoume mia pio safh endeiksh, poios tha to diekdikhsei pio ka8ara..
    Sth Mclaren ta pragmata einai pio apla…Prepei o Button na sigontarei ton Hamilton, alliws den ginetai tipota..Akoma ki etsi,einai poly dyskolo..

    • Ναι, έχεις δίκιο σε αυτή την περίπτωση η τελική βαθμολογία θα ειναι:

      1. Alonso = 261 (5 νίκες)
      2. Vettel = 256 (5 νίκες)
      3. Webber = 256 (4 νίκες)

      Το θέμα είναι άλλο όμως. Γιατί ο Hamilton να μην κόψει βαθμούς από τους άλλους 3;;;; Θα κάνει τα πάντα για να πάρει όσους περισσότερους βαθμούς γίνεται. Αν η MP4-25 είναι το 2ο μονοθέσιο, τότε για τον Alonso θα είναι δύσκολο, γιατί λογικά θα τερματίζει μπροστά του. Επίσης, γιατί να μην συμβεί κάποιο στραβοπάτημα στους 3 αυτούς οδηγούς;;;; Γιατί, ας πούμε, να μην σπάσει στην ώρα του αγώνα κάποιος 056 του Alonso, ή κάποιος RS 27 του Vettel;;;;;

      Για τον Button που λες, νομίζω πως ο πρωταθλητής δεν μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα τον Hamilton. Θα πρέπει να είναι πολύ δυνατός. Όπως ήταν σε Αυστραλία, Κίνα, Τουρκία, Καναδά, και Ιταλία. Αλλιώς δεν θα μπορέσει να κάνει κάτι. Επίσης θα πρέπει η MP4-25 να γίνει 2ο μονοθέσιο. Αλλιώς δεν υπάρχει ελπίδα για την βρετανική ομάδα…

  • autoblogger: Δεν μας συμφέρει να σε απολύσουμε, θα πρέπει να πληρώσουμε αποζημίωση !
      

    Καλά τότε μην με απολύσετε, δεν με χαλάει!!!!! :lol: :lol: :lol:
    Αλλά να ξέρετε όσο περισσότερα γράφω εδώ τόσο περισσότερο θα αυξάνεται η αποζημίωση σε περίπτωση απόλυσης!!!!!!! :lol: :lol: :lol:

  • Mika

    Makari na ginei opws to les, allwste egw Mclaren yposthrizw!!!!
    Prepei omws na allaksoun polla mesa se 2 weeks,giati twra h MP4 25 fainetai na einai to 3o monothesio sto grid..Makari oi anabathmiseis toys na piasoun topo, o Hamilton eimai sigouros tha piesei san trellos afou exei ta ligotera na xasei apo Alo kai Web..
    O Button ontws exei meinei pisw se forma, se sxesh me tous allous kai to Hamilton..Polla tha paixtoun sto qualifying ths Brazilias..An meinei pisw, px 5os h 6os,ki o Ham einai as poume 3os,tha tou poun na ta dwsei ola, na perasei kapoious mpas kai tous kopsei ba8mous..
    An omws einai ki aytos pshla (me th forma tou dyskolo pantws to blepw) tha koitaksei na parei oti pio poly mporei kai sto telos tou agwna kanei tameio kai blepei pws tha kinhthei sto AD..
    Analogws ti tha kanoun panta ki oi alloi,an tha meinei kapoios klp..
    Pantws, epeidh exoume poly drama fetos, pisteyw opws ki esy pws kapoios apo tous prwtoporous tha stoukarei apo thn piesh h tha egkateleipsei apo kana kinhthra..Tha exei endiaferon na doume pou tha katsei h mpilia telika..!

    • Σωστά, η McLaren πρέπει να κάνει αρκετά πράγματα για να ανέβει σε απόδοση η MP4-25. Ξέρω πως στο Abu Dhabi θα υπάρχουν κάμποσες βελτιώσεις, αλλά το θέμα είναι αν τότε θα έχει μείνει πολύ πίσω. Επίσης, το θέμα είναι αν η MP4-25 θα βολεύεται στις 2 τελευταίες πίστες. Πέρυσι στην Βραζιλία ο Hamilton έκανε πολύ καλό αγώνα, και στο Abu Dhabi, αν δεν είχε το πρόβλημα με το πίσω δεξί φρένο θα έπαιρνε τη νίκη. Γενικά όσοι δουλεύουν για την McLaren θα πρέπει να δώσουν περισσότερο από το 100% αν θέλουν να έχουν ρεαλιστικές ελπίδες, καθώς και οι άλλες ομάδες θα κάνουν το ίδιο. Θα είναι πολύ δύσκολο γι’ αυτούς… Αν έστω καταφέρουν να κάνουν την MP4-25 2ο μονοθέσιο του grid θα πολύ καλύτερα για τους Βρετανούς. Ερώτημα: Μπορούν;;;;

    • Sound_Of_Madness (Χρήστος)

      Μην ξεχνάμε πως η περσινή McLaren στα χέρια του Hamilton ήταν ταχύτατη στο περσινό Abu Dhabi. Δε θεωρώ πως ο Lewis θα έχει πολύ ρεαλιστικές πιθανότητες κατάκτησης τίτλου, αλλά i) λόγω του ότι το έχει το circuit κ ii) του ότι είναι ο Hamilton κ όχι ο Button, με ότι αυτό συνεπάγεται, θα μπορούσε να παίξει ρυθμιστικό ρόλο…

    • Φυσικά και δεν το ξεχνάμε Χρήστο! Αλλά θεωρώ πως και η F10 θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική στο Abu Dhabi, γιατί είναι μια πίστα που θέλει να έχει ένα μονοθέσιο που να είναι καλό σε 4 πράγματα:
      1. Να παράγει πολλή κάθετη δύναμη.
      2. Να έχει δυνατό κινητήρα.
      3. Να είναι σταθερό στο φρενάρισμα.
      4. Να έχει γρήγορα και σταθερά περάσματα από τα kerbs.

      Και η F10 τα έχει αυτά. Μπορεί να μην είναι το καλύτερο αυτοκίνητο σε όλα τα παραπάνω, αλλά στο φρενάρισμα νομίζω πως είναι το κορυφαίο και επίσης είναι πολύ καλό και στα περάσματα από τα kerbs.

      H MP4-25 έχει τον δυνατότερο κινητήρα και είναι αρκετά σταθερή στο φρενάρισμα (αλλά όχι καλύτερη από την F10). Στα kerbs δεν τα πάει και τόσο καλά, ενώ το θέμα είναι αν θα μπορέσουν να αυξήσουν τα επίπεδα κάθετης δύναμης. Έχει και το αποδοτικότερο σύστημα stalling (F-Duct), και αυτό λογικά θα τους δώσει περισσότερη κάθετη δύναμη. Το θέμα είναι πόσο. Σίγουρα όχι περισσότερο από την RB6, αλλά θα μπορέσουν να πλησιάσουν την F10 σε αυτόν το τομέα;;;;

  • VanPerse(Βαγγέλης)

    Γεια σου Γιωργαρα!!!Απολαυστικος…να καθεται και να γουσταρει να διαβαζει καποιος τα αρθρα σου!
    Τωρα να σου πω την αληθεια μου και εγω πιστευω οτι δεν εχει κριθει ακομα τιποτα αλλα δυσκολα θα το χασει ο Ισπανος,εχει κανει εκπληκτικο δευτερο μισο πρωταθλημα και δε θα το αφησει να φυγει απο τα χερια του τοσο ευκολα.Το μονο που πρεπει να φοβαται ειναι η κακη του τυχη γιατι απο τα μεσα του πρωταθληματος τον εχει ξεχασει σε αντιθεση με ολους τους αλλους διεκδικητες και ειδικοτερα τον Lewis που του εχει κανει αρμενικη βιζιτα!Και κατι τελευταιο οτι η RBR πρεπει να σπρωξει τον Webber αν θελει να δει πρωταθλημα γιατι εχουν στενεψει παρα πολυ τα περιθωρια και πολυ περισσοτερο για τον Vettel…

    • Να είσαι καλά Βαγγέλη!!

      Σίγουρα ο Ισπανός κάνει πολύ καλό 2ο μισό. Η F10 είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένη και ο Ferni ξέρει να παίρνει τα πάντα από ένα αυτοκίνητο.

      Για τη Red Bull που λες, καλό (γι’ αυτούς) θα είναι να δώσουν βάρος στον Webber. Αλλά δεν νομίζω να το κάνουν. Θα τους αφήσουν να παλέψουν μόνοι τους. Ο Vettel είναι το καμάρι τους και δεν θα τον αφήσουν έτσι. Είμαι βέβαιος ότι θα κόψει βαθμούς από τον Webber. Αλλά θέλω να φτάσουμε στο Abu Dhabi και ο Webber να θέλει νίκη για τον τίτλο και να είναι πίσω από τον Seb… Εκεί να δω τον… όχι πλέον χαμογελαστό κύριο Horner…

  • giannhs-scuderia

    η αληθεια ειναι οτι ο αλονσο εκανε ενα καταπληκτικο 2ο μισο πρωταθλημα συγκεντρωνοντας στους τελευταιους 7αγωνες 133 βαθμους περισσοτερους απο οποιονδηποτε αλλο οδηγο.βεβαια ατυχιες δεν ειχαν μονο οι αλλοι αλλα και ο αλονσο.1)στην αυστραλια που ενω ειχε εκκινησει απο την 3η θεση μια επαφη με τον μπατον ειχε ως αποτελεσμα να γινει τελευταιος και τελικα μπορεσε να μπει στην βαθμολογουμενη δεκαδα.2)στην βαλεντσια ενω ηταν 3ος δεν προλαβε να περασει το sc και αυτο ειχε σαν αποτελεσμα να χασει αλλους 15 βαθμους.3)στο silverstone που ελαβε ποινη για το προσπερασμα στον κουμπιτσα η ποινη ηρθε τη στιγμη που βγηκε το sc στον αγωνα και αυτο ειχε σαν αποτελεσμα να παει ακομα πιο πισω στην καταταξη ο αλονσο.

    θελω να πω οτι ολοι οι διεκδικητες του τιτλου ειχαν ατυχιες απλα ο αλονσο τις ειχε ολες μαζεμενες στη μεση της σεζον.ο χαμιλτον για μενα ειχε 2 ατυχιες. το κιβωτιο στην ουγγαρια και το σκασμενο λαστιχο στην ισπανια.στην μονζα και σιγκπουρη εγω δεν τα λεω ατυχιες αλλα λαθος επιλογες .

    τελος να πω κατι που εμαθα πριν απο λιγο. μεσω μιας ιταλικης εφημεριδας μπορεσα να μαθω οτι η φερραρι θα φερει την τελευταια σημαντικη αναβαθμιση στην φ10 για φετος η οποια θα περιλαμβανει εναν νεο διαχυτη.να θυμισω οτι στην κορεα εφερε παλι νεο διαχυτη που ειναι εντελως διαφορετικος στο κεντρικο του καναλι.ενω φημολογειται οτι θα φερει και νεο συτημα f-duct πιο αποδοτικο απο το υπαρχον ομοιο με εκεινο της renault που ειναι απο τα πιο αποδοτικα του γκριντ το οποιο θα βοηθησει αρκετα στην πιστα της βραζιλιας.επιπλεον λογω του υψομετρου που βρισκεται η πιστα του interlagos οι κινητηρες θα εχουν μειωμενη ιπποδυναμη κατα 7%. 

  • Thanosf

    Μπραβο Γιωργο για αλλη μια φορα ενα καταπληκτικο και πληρως ενημερωτικο αρθρο!
    Ολα τα παιδια πριν με καλυψαν και το μονο που μενει σε εμενα ειναι η προσωπικη μου επιθυμια!
    Θαθελα να ξαναδουμε επιτελους τον Hamilton να παλευει για τη νικη με ενα μονοθεσιο ανταγωνιστικο
    και απροβληματιστο, δεν θα ειναι αρκετο βεβαια για το πρωταθλημα το οποιο πιστευω οτι θα κερδισει
    ο Alonso (παρ ολα τα προβληματα με τον τελευταιο του κινητηρα)αλλα θα ειναι μια ηθικη ανταμοιβη
    στον πολυ καλο αυτον οδηγο!
    Συμφωνω με ολους οτι το τελειωμα του πρωταθληματος θα ειναι ενα θρυλερ αλλα τελικα αυτο δεν θελαμε?
     
    ΥΓ:μπραβο και σε εσενα Χρηστο ( Sound_Of_Madness ) πολυ καλο ειδικα το πρωτο σου σχολιο και συμφωνω απολυτα μαζι σου!Μου αρεσει ιδιαιτερα οτι τοποθετεισαι και για αλλους οδηγους εκτος τους
    διεκδηκητες αλλα επισης και για τη διοργανωση του καθε αγωνα γενικα!
     
    Πολυ καλη η καινουργια  μορφη του site παιδια!!!! autoblogger!!!

    • Όλοι μας θέλουμε να δούμε τον Hamilton με ένα μονοθέσιο νικητή, γιατί είναι ένας κορυφαίος οδηγός που έχει δείξει ότι ξέρει να κερδίζει και με κατώτερα μονοθέσια και έτσι του αξίζει να έχει ένα άκρως ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Σίγουρα είναι δύσκολος ο τίτλος για τον Βρετανό, αλλά δεν είναι απίθανος. Τα πάντα μπορούν να συμβούν τόσο στον ίδιο, όσο και στους άλλους 3 αντιπάλους του…

      Εγώ δεν είμαι τόσο σίγουρος για τον Alonso.Θεωρώ πως τουλάχιστον σε 1 από τους 2 τελευταίους αγώνες, ο Lewis θα του κόψει βαθμούς. Είναι κορυφαίος οδηγός (μαζί με τον Hamilton είναι οι καλύτεροι του πλανήτη), αλλά στη σημερινή εποχή πολύ μεγάλο ρόλο παίζει το μονοθέσιο…

      Φυσικά και θέλουμε να έχουμε θρίλερ!! Γίνεται σαν το 2008????? Μάλλον όχι…

    • Sound_Of_Madness (Χρήστος)

      Nα’σαι καλά ρε Θάνο!

  • Thanosf

    PascaL 309 Hawk (Γιώργος)
    ΟΚ Γιωργο το επιασα το υπονοουμενο!
    Τι ειδους (θρυλερ)θριλερ επιζητω αν δεν ξερω να το γραψω σωστα????
    :lol: :lol: !!