Τι άλλο θα μπορούσες να ζητήσεις σήμερα; Αφού αυτός ο αγώνας τα είχε όλα! Για να δούμε πρώτα συνοπτικά τι έγινε σήμερα στη Κορέα! O Fernando Alonso απέσπασε τους 25 βαθμούς του τερματισμού κατακτώντας μια από τις πιο σημαντικές νίκες στη μέχρι τώρα πορεία του, τη στιγμή που τα δύο μονοθέσια της Red Bull εγκατέλειψαν τον αγώνα! Τη δεύτερη θέση κατέκτησε ο Lewis Hamilton που δεν μας άφησε παραπονεμένους με τις σημερινές επιδόσεις του, ενώ τη τρίτη θέση του βάθρου απέσπασε ο Felipe Massa για την ομάδα της Ferrari. Στη τέταρτη θέση η Mercedes GP με τον Michael Schumacher να βλέπει από πάνω του την παλιά του αγαπημένη ομάδα ενώ η πρώτη πεντάδα έκλεισε με τον Robert Kubica του οποίο το μονοθέσιο έγραψε επιπλέον 47.7 δευτερόλεπτα στο χρονόμετρο. Ο Mark Webber εγκατέλειψε νωρίς λόγω σύγκρουσης, ενώ ο Sebastian Vettel λίγο αργότερα λόγω προβλημάτων που αντιμετώπισε το μονοθέσιο του.
Ο καιρός δεν μας έκανε τη χάρη και έτσι οι Κορεάτες έστησαν τα μονοθέσια στο ήδη βρεγμένο grid ενώ η βροχή συνέχιζε να πέφτει ασταμάτητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια μικρή καθυστέρηση στην εκκίνηση του αγώνα, ενδιαφέρουσες αλλαγές ελαστικών για κάποιους οδηγούς, αλλά και σε πολλά προβλήματα κατά τη διάρκεια του, αφού από το τρίτο κιόλας γύρω έκανε την εμφάνισή της η κόκκινη σημαία και ο αγώνας διακόπηκε για σχεδόν μια ώρα. Την δεύτερη φορά, μετά από δεκατρείς γύρους που οδήγησε το αυτοκίνητο ασφαλείας, τα μονοθέσιο ξεκίνησαν κανονικά, με τον Vettel μπροστά και πίσω του τους Webber και Alonso που δεν έκαναν εντυπωσιακά περάσματα τη στιγμή που μια θέση λίγο πιο πίσω ο Rosberg προσπερνούσε θεαματικά τον Hamilton. Τα προβλήματα όμως δεν άργησαν να έρθουν και πάλι στη πίστα της Κορέας, αφού οι Senna Liuzzi και Trulli βρέθηκαν εκτός πίστας για λίγο, αλλά χωρίς κάποιο ανησυχητικό πρόβλημα.
Η ένταση του αγώνα όμως δεν μας άφησε να τον απολαύσουμε για πολύ, αφού ο Webber βλέποντας τον Vettel να κερδίζει διαφορά τριών δευτερολέπτων, αποφάσισε να πιέσει, χάνοντας τον έλεγχο του μονοθεσίου του το οποίο αφού προσέκρουσε στο τοίχωμα, στη συνέχεια συγκρούστηκε με το μονοθέσιο του Rosberg. Για μια ακόμη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του στη πίστα και οι δύο οδηγοί αναγκάστηκαν δυστυχώς να εγκαταλείψουν από τόσο νωρίς τον αγώνα. Στην επανεκκίνηση, η εμπειρία απέτρεψε όσους βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις από το να πάρουν ρίσκα, δυστυχώς όμως μια μια ακόμη φορά το πρόβλημα δημιουργήθηκε πίσω. Τα μονοθέσια των Trulli και Senna είχαν μια στενή επαφή τρίτου τύπου και βρέθηκαν και οι δύο στα pit, με τον Trulli να εγκαταλείπει τελικά τον αγώνα, ενώ ο Senna βρέθηκε ξανά στη πίστα μετά απο λίγο με μια νέα εμπρός πτέρυγα. Όμως και πάλι, δεν αργήσαμε να δούμε ατύχημα, αφού ο Lucas di Grassi έριξε το μονοθέσιο της Virgin στη μπαριέρα και εγκατέλειψε. Άλλο ένα ατύχημα είχαμε στο 32ο γύρω με τον Burmi να συγκρούεται με τον Glock, με τα μονοθέσια να γυρνάνε στα pit και να εκμεταλλεύονται την ευκαιρία για να δοκιμάσουν ενδιάμεσα ελαστικά, αφού οι περισσότεροι είχαν μείνει με τα βρόχινα, με το φόβο ότι η βροχή θα συνεχιστεί. Εκεί ο Alonso έχασε μια θέση όταν οι μηχανικοί της Ferrari καθυστέρησαν να επανατοποθετήσουν τον εμπρός δεξιά τροχό, στέλνοντας την αγωνία στα ύψη για μερικά δευτερόλεπτα.
Ήταν σημαντικό για όλους -κυρίως όμως για όσους ήταν στις πρώτες θέσεις- να ολοκληρωθεί το 42ος γύρος, αφού μετά από αυτόν θα δίνονταν ολόκληρη η βαθμολογία στους οδηγούς (75% του αγώνα). Στον 46ο γύρω όμως ο Vettel που μέχρι εκείνη τη στιγμή οδηγούσε τον αγώνα, έχασε τη πρώτη θέση μετά από ένα εντυπωσιακό πέρασμα του Alonso, κάτι που έκανε τον Vettel να… βγάζει καπνούς κυριολεκτικά, με το μονοθέσιο του να παραδίδει το πνεύμα και τον οδηγό να γυρνάει στα pit. Οι μηχανικοί και οι οδηγοί της Red Bull, είχαν μακράν τη πιο απογοητευτική τους μέρα, αφού για πρώτη φορά είδαν και τα δύο τους μονοθέσια εκτός αγώνα! Απογοητευμένοι ήταν όμως και οι Ινδοί που είδαν τον Sutil να συγκρούεται με τον Kobayashi και να εγκαταλείπει τον αγώνα.
Ένας άκρος εντυπωσιακός αγώνας που πραγματικά φαινόταν ότι δε θα τελειώσει ποτέ, συνεχίστηκε μέχρι αργά, με το φως της ημέρας να είναι πλέον λιγοστό και τους οδηγούς να κάνουν θεαματικές επιδόσεις μέχρι το τέλος. Εντύπωση ίσως σου κάνει το αποτέλεσμα του Petrov, ο οποίος παρόλο που τερμάτισε 15ος, έλαβε τη ποινή που βλέπεις στο πίνακα, λόγο της σύγκρουσης στο τελευταίο γύρω των δοκιμαστικών! Κοιτώντας προς τα πάνω, βλέπω αυτή τη φορά ότι έγραψα πολλά, αλλά δε μπορείς να γράψεις κάτι λιγότερο για έναν αγώνα σαν και αυτόν! Ελπίζω να μη σε κούρασα! Ακολουθεί στη συνέχεια ο πίνακας με τα αποτελέσματα αυτού του Σαββατοκύριακου και είμαι σίγουρος ότι τώρα ανυπομονείς να δεις τα μονοθέσια να στήνονται στη Βραζιλία…
2010 FORMULA 1 KOREAN GRAND PRIX
Provisional Results
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 55 | 2:48:20.810 | 3 | 25 |
2 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 55 | +14.9 secs | 4 | 18 |
3 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 55 | +30.8 secs | 6 | 15 |
4 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 55 | +39.6 secs | 9 | 12 |
5 | 11 | Robert Kubica | Renault | 55 | +47.7 secs | 8 | 10 |
6 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 55 | +53.5 secs | 17 | 8 |
7 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 55 | +69.2 secs | 10 | 6 |
8 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 55 | +77.8 secs | 12 | 4 |
9 | 22 | Nick Heidfeld | BMW Sauber-Ferrari | 55 | +80.1 secs | 13 | 2 |
10 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 55 | +80.8 secs | 11 | 1 |
11 | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 55 | +84.1 secs | 15 | |
12 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 55 | +89.9 secs | 7 | |
13 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 54 | +1 Lap | 21 | |
14 | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 53 | +2 Laps | 24 | |
15 | 20 | Sakon Yamamoto | HRT-Cosworth | 53 | +2 Laps | 23 | |
Ret | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 46 | Accident | 14 | |
Ret | 5 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 45 | Engine | 1 | |
Ret | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 39 | Accident | 20 | |
Ret | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 31 | Accident | 19 | |
Ret | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 30 | Accident | 16 | |
Ret | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 25 | Accident | 22 | |
Ret | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 25 | Hydraulics | 18 | |
Ret | 6 | Mark Webber | RBR-Renault | 18 | Accident | 2 | |
Ret | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 18 | Accident | 5 |
Βαθμολογία Οδηγών
Pos | Driver | Nationality | Team | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 231 |
2 | Mark Webber | Australian | RBR-Renault | 220 |
3 | Lewis Hamilton | British | McLaren-Mercedes | 210 |
4 | Sebastian Vettel | German | RBR-Renault | 206 |
5 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 189 |
6 | Felipe Massa | Brazilian | Ferrari | 143 |
7 | Robert Kubica | Polish | Renault | 124 |
8 | Nico Rosberg | German | Mercedes GP | 122 |
9 | Michael Schumacher | German | Mercedes GP | 66 |
10 | Rubens Barrichello | Brazilian | Williams-Cosworth | 47 |
11 | Adrian Sutil | German | Force India-Mercedes | 47 |
12 | Kamui Kobayashi | Japanese | BMW Sauber-Ferrari | 31 |
13 | Vitantonio Liuzzi | Italian | Force India-Mercedes | 21 |
14 | Vitaly Petrov | Russian | Renault | 19 |
15 | Nico Hulkenberg | German | Williams-Cosworth | 18 |
16 | Sebastien Buemi | Swiss | STR-Ferrari | 8 |
17 | Pedro de la Rosa | Spanish | BMW Sauber-Ferrari | 6 |
18 | Nick Heidfeld | German | BMW Sauber-Ferrari | 6 |
19 | Jaime Alguersuari | Spanish | STR-Ferrari | 3 |
20 | Heikki Kovalainen | Finnish | Lotus-Cosworth | 0 |
21 | Jarno Trulli | Italian | Lotus-Cosworth | 0 |
22 | Karun Chandhok | Indian | HRT-Cosworth | 0 |
23 | Bruno Senna | Brazilian | HRT-Cosworth | 0 |
24 | Lucas di Grassi | Brazilian | Virgin-Cosworth | 0 |
25 | Timo Glock | German | Virgin-Cosworth | 0 |
26 | Sakon Yamamoto | Japanese | HRT-Cosworth | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Pos | Team | Points |
---|---|---|
1 | RBR-Renault | 426 |
2 | McLaren-Mercedes | 399 |
3 | Ferrari | 374 |
4 | Mercedes GP | 188 |
5 | Renault | 143 |
6 | Force India-Mercedes | 68 |
7 | Williams-Cosworth | 65 |
8 | BMW Sauber-Ferrari | 43 |
9 | STR-Ferrari | 11 |
10 | Lotus-Cosworth | 0 |
11 | HRT-Cosworth | 0 |
12 | Virgin-Cosworth | 0 |
[Πηγή: Formula 1 | Photos Copyright: YEONGAM GUN-JE/AFP/Getty Images, Ker Robertson/Getty Images, REUTERS/Toru Hanai, Mark Thompson/Getty Images,Clive Mason/Getty Images]