Όπως όλοι γνωρίζετε, το CR-Z είναι η πρώτη ουσιαστική προσπάθεια της Honda να προσφέρει στον καταναλωτή ένα υβριδικό αμάξι με πολύ χαμηλούς ρύπους, χαμηλή κατανάλωση και παρουσιαστικό που παραπέμπει σε σπορ μοντέλο. Και βασίζει πολλά πάνω στην εμπορική πορεία που θα καταφέρει. Κάποιοι, έσπευσαν να χαρακτηρίσουν το CR-Z ως το νέο CRX –στιλιστικά τουλάχιστον κανείς δεν μπορεί να τους κατηγορήσει, οι ομοιότητες είναι κραυγαλέες.

Δυστυχώς όμως για τους petrol heads ανά τον κόσμο αυτή η σύγκριση είναι αβάσιμη. Ούτε η ιπποδύναμη, ούτε τα δυναμικά χαρακτηριστικά συνηγορούν για μία τέτοια σύγκριση οπότε πολύς κόσμος έμεινε απογοητευμένος. Όλα αυτά μέχρι και την SEMA φέτος. Εκεί είδαμε αρκετές διαφορετικές προτάσεις για το υβριδικό της Honda τόσο από την ίδια την Honda, όσο και από διάφορους βελτιωτικούς οίκους. Αλλαγές στο στήσιμο, μείωση βάρους, βελτίωση της εμφάνισης αλλά και πάλι τα παράπονα από κάποιους ήταν ότι είναι “all show and no go”! Αυτό ήρθε να το αλλάξει η Bisimoto με το πιο ολοκληρωτικά βελτιωμένο CR-Z που έχουμε δει έως τώρα.

Από πού να αρχίσουμε και που να τελειώσουμε με αυτό το CR-Z. Πρώτα απ’ όλα αξίζει να αναφέρουμε, επειδή παρακολουθώ online το build, ότι η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι φοβερή. Η Bisimoto ξεκίνησε με ένα πλάνο και λύνοντας ότι πρόβλημα παρουσιάστηκε στην πορεία κατέληξε σε αυτό το αποτέλεσμα. Άξιο αναφοράς είναι ότι διατηρήθηκε και βελτιώθηκε ως ένα βαθμό ο υβριδικός χαρακτήρας. Αλλά περισσότερα γι’ αυτό αργότερα.

Ας ξεκινήσουμε από τον κινητήρα. Το μηχανικό σύνολο που κινεί το συγκεκριμένο CR-Z είναι το ίδιο που βρίσκουμε σε οποιοδήποτε νορμάλ CR-Z. Ο 1500άρης τετρακύλινδρος με κωδική ονομασία LEA όμως υπέστη σημαντικές αλλαγές για να φτάσει να αποδίδει την ιπποδύναμη που αποδίδει. Καταρχάς, είναι ο πρώτος LEA με χιτώνια, αναγκαίο μέτρο για να αυξηθεί η αντοχή του μπλοκ και να αντέξει τις πιέσεις που είχε στο νου της η Bisimoto. Φυσικά, πιστόνια και μπιέλες είναι σφυρήλατα στις προδιαγραφές της Bisimoto και πρακτικά ότι μπορείτε να φανταστείτε έχει αλλαχθεί ή βελτιωθεί. Εκκεντροφόροι, βαλβίδες, ελατήρια βαλβίδων, αντλία βενζίνης, μπουζί, η κυλινδροκεφαλή έχει υποστεί σημαντικές μηχανουργικές διεργασίες και η λίστα συνεχίζεται για πολύ ακόμα.

Την παράσταση κλέβει αναμφισβήτητα η τεραστίων διαστάσεων Turbonetics αλλά και το επίσης τεράστιο intercooler που καταλαμβάνει την περισσότερη επιφάνεια στη μάσκα.  Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τα 545 άλογα στις 8.300 σ.α.λ. και τα 45 κιλά ροπής στις 7.400 σ.α.λ. !!! H “μαγκιά” στην όλη υπόθεση είναι ότι όπως προείπα έχει διατηρηθεί το IMA, το υβριδικό σύστημα της Honda και η Bisimoto έπειτα από ψάξιμο και πειραματισμούς με τους χάρτες τροφοδοσίας ισχυρίζεται ότι έχει βελτιώσει ελαφρώς την οικονομία όταν ο οδηγός δεν πιέζει (δηλαδή σε Normal και Eco mode) !!

Φυσικά επειδή η αύξηση της ιπποδύναμης είναι τέτοια, όλοι οι υπόλοιποι τομείς έχουν υποστεί βελτιώσεις. Ανάρτηση, μεγάλα φρένα, μετάδοση, είναι όλα καινούρια και διαλεγμένα από τα καλύτερα aftermarket που κυκλοφορούν στην αγορά χωρίς ωστόσο να διαθέτουμε περισσότερες πληροφορίες.

Μην ξεχάσω να αναφέρω το αλεξίπτωτο που βρίσκεται στο πίσω μέρος του CR-Z και θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου μετά το 400άρι! Μήπως τελικά το μέλλον θα είναι κάπως έτσι; Υβριδικά σπορ αυτοκίνητα με διττούς χαρακτήρες; Έναν για μέσα στην πόλη για χαμηλή κατανάλωση και ρύπους και έναν άγριο για να κάνουμε το κέφι μας όποτε θέλουμε ,φυσικά σε ελεγχόμενο περιβάλλον!. Εμένα πάντως δεν με χαλάει!

[Πηγή: crzforum]