Πόσοι από εσάς γνωρίζετε την Radical; Όσοι ασχολείστε με trackdays και ρεκόρ στην πίστα του Nurburgring θα την ξέρετε αφού με το SR8LM μέχρι πρότινος είχε τον ταχύτερο γύρο αυτοκινήτου παραγωγής προτού τον χάσει από το Pagani Zonda R. Η Radical Sportscars λοιπόν αποφάσισε να βγάλει στην παραγωγή το SR3 SL, μια ειδική έκδοση δρόμου η οποία θα είναι εμφανώς προσανατολισμένη για trackdays. Θα την αποκαλύψει στην έκθεση Autosport International Show που θα γίνει στο Birmingham στις 13 του Γενάρη με τον κινητήρα του να πληροί τις προϋποθέσεις του Euro 5.

Πρόκειται για έναν 2.0λιτρο turbo EcoBoost κινητήρα άμεσου ψεκασμού απόδοσης 300 ίππων προερχόμενος από την αγωνιστική ομάδα της Ford RPE (Radical Performance Engines). Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με paddles όπως αυτά τα μονοθεσίων της F1. Το βάρος του ανέρχεται μόλις στα 675 κιλά και μπορείς να φανταστείς τι θα κάνουν τα 300 άλογα μέσα στις πίστες.

Η Radical θα προσφέρει επίσης ένα αγωνιστικό πακέτο για το SR3 SL το οποίο θα περιλαμβάνει τρεις ρυθμίσεις στον κινητήρα “road”, “wet” και “racetrack”, ντεπόζιτο εγκεκριμένο από την FIA, διπλή πίσω αεροτομή καθώς και αγωνιστικά ελαστικά.

[Πηγή: Radical Sportscars]

Δελτίο Τύπου

Radical Sportscars today announces the SR3 SL, a new trackday and road-focused roadster that spearheads Radical’s 2011 product line-up. The SR3 SL will be formally unveiled at the Autosport International Show on 13 January 2011, held at the NEC, Birmingham.

Optimised for the growing trackday and corporate/race school market, the SR3 SL is Radical’s most advanced sportscar ever, powered by a 2,000cc Ford-RPE (Radical Performance Engines) EcoBoost engine developing 300bhp as standard.

Whilst Euro5 emissions compliant, this brand-new turbocharged unit with Twin-Independent Variable Cam Timing and state-of-the-art, high-pressure Direct Injection transmits its power to the road via a six-speed sequential gearbox. With European Small Series Type Approval, the SR3 SL can be road registered in any EU country, and many more.

Available on the road with a Formula One-style paddleshift gearchange with auto-blipper, fly-by-wire throttle and advanced engine management system, it’s the closest experience to a Le Mans car for the road. At only 675kg, and with full underbody aerodynamics, there’s little that can touch a Radical for performance. For those that want to take the SR3 SL experience even further, Radical will offer a Race Pack, featuring options including an engine calibration map selection (giving ‘road, ‘wet’ and ‘racetrack’ suitable maps), FIA-approved fuel cell, racing bi-plane rear wing and racing tyre options.

Radical will be revealing the SR3 SL on Thursday 13 January at Autosport International, alongside the 2011-model SR3 RS, and the new SR8 RX, featuring RPE’s new 2.7 RPX V8 engine. Media are invited to come and view the 2011 product range, meet the Radical management team, and browse the Radical stand with refreshments.