Εκτός από τις αλλαγές που ήδη έχει ανακοινώσει η FIA σχετικά με τους κανονισμούς της Formula 1 από το 2013 και μετά, φαίνεται ότι οι άνθρωποι της δεν σταματάνε να σκέφτονται νέους τρόπους ώστε να ανεβάσουν το πολυπόθητο θέαμα στο sport που παρακολουθούν εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη. Ανώνυμες πηγές μέσα από το περιβάλλον της FIA μας ανέφεραν αποκλειστικά ότι κατά 90% από το 2013 και μετά θα απαγορευθούν όλα τα κινητά μέρη στα μοτέρ. Θα μου πεις τι είναι αυτό; Θα σου απαντήσω, ξεχάστε εσείς οι μηχανικοί τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας!

Η πηγή έχει κάνει ήδη επαφές με όλες τις μεγάλες ομάδες έτσι ώστε να τους πει, ενημερώσει σχετικά το πως μπορούν να κάνουν έναν αποδοτικό κινητήρα turbo. Williams, McLaren, Mercedes GP ήταν μερικές από τις ομάδες που ενημέρωσε. Μάλιστα κατά την διάρκεια της επίσκεψης του στην Mercedes GP τόνισε στον υπεύθυνο κινητήρων της Mercedes ότι αν τελικά υλοποιήσουν τις δικές τους ιδέες τότε θα κάνουν ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο.

Μέχρι σήμερα έχει βγει η έκδοση 8 των κανονισμών του 2013. Πέρα από αυτά που έχουνε ήδη δει το φως της δημοσιότητας οι κανονισμοί αναφέρουν ότι:

  • Απαγορεύονται τα κινητά μέρη στα μοτέρ (συμπεριλαμβανομένων και των τουρμπίνων μεταβλητής γεωμετρίας).
  • Απαγορεύεται σε ένα μοτέρ να έχει παραπάνω από 10 εξόδους καυσαερίων στην πολλαπλή εξαγωγής.
  • Απαγορεύεται να υπάρχουν 2 turbo ή compressor που να δουλεύουν παράλληλα. Επιτρέπεται μόνο η λειτουργία τους εν σειρά με την χρήση του compressor να έχει ως σκοπό την αξιοποίηση των καυσαερίων για επαναφόρτιση του KERS.
  • Επιτρέπεται στις πτέρυγες να έχουνε “γωνίες” ώστε να αυξάνεται η αεροδυναμική αλλά όχι παραπάνω από 2.

Αυτές οι γωνίες ή τριγωνάκια όπως μας ανέφερε η πηγή τι κάνουν; Για παράδειγμα αν μια πτέρυγα έχει στον σχεδιασμό της τριγωνικά μέρη, κάτι σαν “δόντια” σκέψου, αυτά αυξάνουν κατά πολύ την αεροδυναμική. Αυτά λοιπόν τα τρίγωνα δεν επιτρέπεται να είναι παραπάνω από 2 σε κάθε πτέρυγα.

Θα μου πεις αν απαγορεύονται οι τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας τι turbo θα χρησιμοποιήσουν; Ήδη τα κεφάλια των εταιριών τρέχουν να κατασκευάσουν ένα “ηλεκτρικό” turbo χωρίς μεταβλητή γεωμετρία. Πως ακριβώς δουλεύει αυτό θα μου πεις. Λοιπόν:

Μεταξύ των δύο φτερωτών που έχει ένα turbo ανάμεσα τους έχει τοποθετηθεί ένα μοτεράκι που όταν ο κινητήρας αποδίδει τα μέγιστα (στις ευθείες πχ) το μοτεράκι αυτό, από την δύναμη που παράγει η πρώτη φτερωτή του turbo, μαζεύει – αποθηκεύει ενέργεια έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να την χρησιμοποιήσει την ενέργεια αυτή στις χαμηλές στροφές του κινητήρα αργότερα. Τι προσφέρει αυτή η τεχνολογία με απλά λόγια; Καταργεί στην ουσία στο lag του turbo αφού αντί να περιμένει να “γεμίσει” η τουρμπίνα με αρκετό αέρα = πολλές σ.α.λ = πολλά καυσαέρια, το μοτεράκι αυτό βγάζει όλη την ενέργεια που αποθήκευσε προηγουμένως ώστε να γυρίσει στο τέρμα την 2η φτερωτή. Το σύστημα αυτό δεν έχει delay και όπως καταλαβαίνεις δίνει ένα πολύ μεγάλο + στην απόδοση του κινητήρα. Αν τελικά το “ηλεκτρικό” turbo περάσει στους κανονισμούς δεν είναι γνωστό αφού η FIA θα αποφασίσει αργότερα αν θα το επιτρέπει ή όχι.

* Ένα τεράστιο ευχαριστώ στον Johnny ;) ;)

[Photo Copyright: JOHN THYS/AFP/Getty Images]

  • david17

    mia anonimi pigi :D
     
    to filaraki tou john mou mas elege e? :D

  • Αυτό ναι, όνομα φυσικά δεν αναφέρουμε για ευνόητους λόγους! Η ουσία είναι ότι οι πληροφορίες είναι τσεκαρισμένες 100% και όχι απλά φήμες! :D :D :D

    • johnnyxp64

      Μια μικρη αλλα συμαντικη διορθωση μαλλον εγω το εδωσα λαθος, η Merchedes GP και ισος και αλλες εταιρειες δεν εχουν εμπειρεια απο τουρμο στην Φ1, και αυτο που τους πρωτεινε τελικα η πηγη μαζι και με ενας ακομα ατομα (Ελληνας και αυτος αλλα αεροδυναμιστης) αυτα αν εφαρμωστουν (αγοραστουν ως τεχνολογιες-ιδεες) τοτε το μονοθεσιο της Μερσεντες θα περνα τα αλλα “σαν σταματημενα!”. οχι τα αλλα αυτο ;-)
      το ηλεκτροκο τουρμπο ειναι σχεδον 90%+ οτι θα περασει παντος ;-)
      αν υπαρχουν νεες σοβαρες αλλαγες ο AB θα τις ανεβασει ;-) τα πλοκαμια του autoblogwikileaks.gr φτανουν πολυ μακρια :P

    • οκ, το διορθώνω!

    • johnnyxp64

      και κατι ακομα τα τριγονα αφορουν ολες τις πτερυγες! οχι μονο την μπροστα…συγνωμη αλλα αυτα παθαινεις αμα γραφει grieeklish ο αλλος τα πιανεις λαθος :P

      χίλια συγνώμη :(

    • Don’t worry!! ;) το άλλαξα ξανά! :)

  • Όπως είπε και ο ΑΒ, οι πληροφορίες έχουν εξακριβωθεί πριν τις γράψουμε

  • Kostas

    Μπράβο παιδιά! Ωραία πράγματα μας δίνεται! Πολύ καλή η ιδέα με τα ηλεκτρικά turbo!

  • an0nymouS

    “θα απαγορευθούν όλα τα κινητά μέρη στα μοτέρ”


    τα πιστόνια θα κουνιούνται; ..οι βαλβίδες; θα ανοιγοκλείνουν; ..απ το 2013 θα σταματήσω μάλλον να κοιτάω f1.