Σε παλαιότερο άρθρο σας είχαμε παρουσιάσει το Solaris Urbino 18 Hybrid, το πρώτο υβριδικό λεωφορείο ευρείας παραγωγής που πωλείται κανονικά και στην Ελλάδα η ΕΘΕΛ έχει πάρει ένα για δοκιμή. Στην Seoul όμως δεν έμειναν μόνο στα υβριδικά λεωφορεία αλλά πήγαν ένα βήμα παρακάτω,στα πλήρη ηλεκτρικά.Θα μου πείτε,ηλεκτρικά είναι και τα τρόλεϊ.Μόνο που τα τρόλεϊ παίρνουν ρεύμα από το δίκτυο της ΔΕΗ ενώ εκείνα της Seoul είναι απόλυτα αυτόνομα.

Στην πόλη της Seoul λοιπόν, από τις 21 Δεκέμβρη 2010 να κυκλοφορούν τα πρώτα 5 πλήρως ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία είναι κατασκευής της Hyundai Heavy Industries και της Hankuk Fiber.Η κατασκευής τους ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη του 2009 ενώ στην διαδικασία ήταν παρόν και το πανεπιστήμιο της Seoul.

Το μήκος τους είναι 11.05 μέτρα και είναι ικανά να αναπτύξουν ταχύτητα μέχρι 100 χλμ/ώρα και η μέγιστη απόσταση που μπορούν να διανύσουν με μία μόνο φόρτιση είναι 83 χιλιόμετρα (τεράστιο ποσό για τα δεδομένα). Η πλήρης φόρτιση τους (όχι ταχυφόρτιση) διαρκεί μόνο 30 λεπτά και προς το παρόν υπάρχουν μόνο 2 σταθμοί φόρτισης εκτός αμαξοστασίου ενώ σύντομα θα γίνουν και άλλοι 2 (μέχρι τον Μάρτη του 2011) .Η αποδιδόμενη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι ίση με 322 άλογα.Οι μπαταρίες τους είναι ιόντων λιθίου ενώ έχουν και εκείνα το διαδεδομένο πλέον σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Το αμάξωμά τους δεν είναι κατασκευασμένο όπως σε όλα σχεδόν τα λεωφορεία από αλουμίνιο ή χυτοσίδηρο, αλλά από ίνες άνθρακα, κοινώς carbon, για μεγαλύτερη εξοικονόμηση βάρους.

Η πόλη της Seoul έχει παραγγείλει άλλα 9 ολόιδια λεωφορεία στις κατασκευάστριες εταιρίες για το 2011 ενώ μέχρι το 2014 θέλει να έχει συνολικά 380 ηλεκτρικά λεωφορεία κάνοντάς την την πρώτη στον κόσμο πόλη με αυτό τον στόλο δημόσιων οχημάτων. Η μεγάλη της όμως φιλοδοξία είναι μέχρι την ίδια χρονιά να κυκλοφορούν 120.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μέχρι το 2020 να είναι η πρώτη πράσινη πόλη στον κόσμο από πλευράς χρήσης αυτοκινήτων. Να σας πω την αλήθεια,δεν μου φαίνεται δύσκολο,θα το καταφέρουν.

[Πηγή: Pure Green Cars]