Το πρώτο Mini των 34 ίππων και των 850 cc βγήκε στη παραγωγή τον Αύγουστο του 1959. Ο μικρασιατικής καταγωγής Άλεξ Ισσιγόνης είχε την εντολή να σχεδιάσει ένα οικονομικό  και ασφαλές μικρό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να μεταφέρει 4 ενήλικους.


..

1959-1969:

Η δεκαετία του 1960 είναι αυτή που καθιέρωσε μια για πάντα το Mini! Αυτά τα δέκα χρόνια το Mini χρησιμοποιήθηκε από οικογενειάρχες, ως αξεσουάρ μόδας, ως αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Ο αυτόνομος κατασκευαστής αυτοκινήτων, John Cooper το 1961 έβγαλε στη παραγωγή το πρώτο Mini, με μια 997cc μηχανή που παρήγε 55 άλογα, ακολούθησε μια γκάμα κινητήρων για το Cooper από τα σπάνια 970cc Cooper S, για να φτάσει στο τελικό σε εξέλιξη των 76 ίππων της 1275 cc S., το αυτοκίνητο δηλαδή το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για το αυτοκίνητο Rally.

Το Cooper S αναγνωρίζεται παγκοσμίως όταν ο 91bhp  spec κινητήρας κέρδισε το rally του Μόντε Κάρλο  για 4 συναπτά έτη από το 1964 ως το 1967.

1970-1979:

Η μαύρη δεκαετία για το Mini. Ήδη έχει ξεκινήσει το νέο μοντέλο να παράγεται (Metro) με σκοπό σιγά σιγά να αποσυρθεί από την αγορά το Mini. Και όμως οι πωλήσεις του συνεχίζουν να είναι αρκετές ώστε να το κρατήσουν στη παραγωγή. Ξεκινά σε αυτή τη δεκαετία και η παραγωγή του clubman.

1980-1989:

Η Rover έχει αγοράσει τη MINI και συνεχίζει να το παράγει ασταμάτητα. Πιο χαρακτηριστικές είναι οι anniversary editions.

1990-2000:

Συνεχίζει να παράγεται με 63 ίππους και 1275cc. Ίσως η μεγαλύτερη αλλαγή στο Mini ήρθε περίπου το 1997 με την εισαγωγή των δύο σημείων ψεκασμού με ένα νέο ψυγείο. Ο κινητήρας αυτός εισήχθη ως πρότυπο και στα δύο μοντέλα Mini και Cooper.  Επίσης τοποθετήθηκε  αερόσακος και μπάρες πλευρικής πρόσκρουσης στις πόρτες. Μαζί με αυτό τον εκσυγχρονισμό ήρθε και η επιλογή “Sportspack” η οποία περιελάμβανε 13in ζάντες αλουμινίου και μεγαλύτερους θόλους τροχών. Το τελικό Mini πέρασε από τη γραμμή παραγωγής την 6η Οκτωβρίου 2000.

2001-2006

Η φίρμα mini αγοράζεται από τη BMW και ξεκινά η παραγωγή του νέου mini. Όταν βγήκε στην αγορά σίγουρα έκανε μεγάλη εντύπωση και πολλούς να το αγαπήσουν!

Εμφανισιακά ήταν κούκλα! Όσον αφορά τον κινητήρα όμως όλοι γνωρίζουν τα σχόλια των ανθρώπων της BMW για τους απαράδεκτους κινητήρες που τους προμήθευσε η Chrysler.

Τα φίλτρα αέρα έβγαιναν από τη θέση τους στα καλά καθούμενα, οι άνθρωποι της BMW αρνούνταν καν να σχολιάσουν το οτιδήποτε για τον κινητήρα. Μαύρα σύννεφα βρίσκονταν μονίμως πάνω από το εργοστάσιο του Mini.

To μοντέλο παραγόταν σε κλειστό τρίπορτο και cabrio με 3 κινητήρες (1.4-90 ίππων , 1.4-110 ίππων και 1.6 compressor 160 ίππων. Προς το τέλος είχε και μια μικρή αναβάθμιση στην ιπποδύναμή του).

Εμφανισιακά η κορυφαία έκδοση του Mini ήταν η checkmate.

2007-σήμερα

Πλέον, η BMW φρόντισε σε συνεργασία με τη Peugeot- Citroen να παράξει ένα κινητήρα αξιόπιστο. Έτσι εφοδιάζει τη γρήγορη έκδοσή του με τον κοινό για πολλά μοντέλα (Citroen ds3, Peugeot 207 rallye κλπ) 1.6 λίτρων τούρμπο κινητήρα. Στη παραγωγή βρίσκονται πλέον, τρίθυρες , κάμπριο εκδόσεις  καθώς και οι clubman, john cooper works, και το electric mini που κινείται μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα και βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο στη Καλιφόρνια.

Το αν έχασε τον πρωταρχικό του σκοπό το Mini μέσα στο πέρασμα των χρόνων, και από ένα αμάξι που κατασκευάστηκε για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των χαμηλών οικονομικά στρωμάτων ίσως είναι προφανές.

Πέρα από αυτά όμως, είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα ( ίσως μαζί με το VW Beetle) που παράχθηκε για 40 συνεχόμενα χρόνια και αμέσως συνεχίστηκαν ως σήμερα 2 νέες εκδόσεις του, που καλώς ή κακώς, παραπέμπουν ευθέως στο αρχικό Mini.

[Πηγή: Wikipedia]

Saab 9-3 facelift

  • BMWm3

    Ο κυπριακής καταγωγής Άλεξ Ισιγόνης  …STHN PRAGMATIKOTHTA Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis, Ellhnas apo thn Smurnh gia thn akribeia

    • οκ! to  διορθώνω αμέσως..

  • kostas

    Πολύ καλή ανάλυση! Μπράβο! :D

  • θοδωρης (theo xydias)

    sofokles: οκ! to  διορθώνω αμέσως..  

    ετοιμαζω αθρο και αυτο ιδιοκτητης δυο εξ αυτων…και οσοι θελετε historic-mini.gr ……

    kαι τα 997 βγαζαν 45 αλογα ο Α και ο Α+ 47

    • θα ενδιαφερόμουν να αποκτησω ένα, αλλά είναι πολύ ακριβά απ όσο έχω δεί. για αγορά μόνο θες 4000 ευρω και βάλε συντήρηση…

  • θοδωρης (theo xydias)

    βαλε και τα σαπια π θα χουν γνωμη παιρνεις ενα με 500 ευρω και το ξεκινας απο το μηδεν να ξερεις τι κανεις…εμεις τα χαμε απο το 75 και το ενα μ πηρε 4 χρονια να περπατησει…. οσο για το κοστος ιστορικες πινακιδες και 40 ευρω το χρονο με πινακιδες ελπα….. για οτι αλλο θες σου λεω…. αλλα σαν χομπι ειναι ακριβο το μινακι και παντα κατι θα βγαζει

  • πάντα ήθελα να πάρω ένα παλιό mini και να το κάνω όπως ήθελα αλλά όσες προσπάθησα να ξεκινήσω όλο κάτι τύχαινε και το άφηνα. Θέλω να πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα το κάνω :)

    Πολύ καλό άρθρο Γαβριήλ! :)