Η BMW ανακοίνωσε επίσημα ότι θα συνεργαστεί με την PSA Peugeot Citroen ώστε να δημιουργήσουν από κοινού υβριδικό εξαρτήματα. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεργαστούν ώστε να αναπτύξουν σχεδόν τα πάντα, από μπαταρίες και γεννήτριες, έως λογισμικό και φορτιστές. Βασικός στόχος της BMW και της PSA είναι η δημιουργία μιας “ανοικτής” υβριδικής ευρωπαϊκής πλατφόρμας, μέσω της οποίας θα πουλούν εξαρτήματα σε άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η συνεργασία θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2011, με τα πρώτα προϊόντα της συνεργασίας αυτής να βγαίνουνε στη παραγωγή από το 2014 και αργότερα. Περισσότερες λεπτομέρειες στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: BMW]

Δελτίο Τύπου

BMW Group and PSA Peugeot Citroën Create Joint Venture to Enhance Cooperation on Hybrid Technologies

The joint venture will focus on developing and producing hybrid components, a fast-growing sector

Cooperation will leverage significant economies of scale

Munich/Paris. The BMW Group and PSA Peugeot Citroën have decided to enter into a new phase of their collaboration, by signing an agreement to set up a 50-50 equity joint venture named BMW Peugeot Citroën Electrification. The agreement was signed on February 1st by Norbert Reithofer, Chairman of the Board of Management of BMW AG, and Philippe Varin, Chairman of the Managing Board of PSA Peugeot Citroën. In October 2010, the two companies had signed a Memorandum of Understanding designed to expand their existing cooperation to hybrid systems.

BMW Peugeot Citroën Electrification will focus on developing and producing hybrid components, including battery packs, E-machines, generators, power electronics and chargers, while also developing software for hybrid systems. Joint research and development, production and component purchasing will leverage significant economies of scale for both companies.

First and foremost, this initiative of BMW Group and PSA Peugeot Citroën aims to develop standard hybrid components for the electrification of their vehicle ranges. Its goal is also to create an open European platform on those technologies that will help the European industry to structure itself in the field of hybridization. To that extent, the joint venture will both integrate suppliers by outsourcing development work and could sell hybrid components to other companies beside its two shareholders.

Subject to approval by the relevant competition authorities, the joint venture is expected to launch its operations in the second quarter of 2011. The new hybrid components will equip both partners’ vehicles from 2014 onwards.

The joint venture’s management, as well as the rest of its workforce, will be drawn from employees of both companies. Additional external staff will also be hired. The key management positions will be equally shared among the two companies. Wolfgang Güllich, currently responsible for BMW Group’s Purchasing Strategy, will be appointed Chief Executive Officer of BMW Peugeot Citroën Electrification, and Jean Leflour, currently Director Customer Satisfaction and Quality Planning at PSA Peugeot Citroën, will be appointed Managing Director.

“This cooperative venture will enable us to achieve significant economies of scale in the field of electrification. It also represents an important step on the road to sustainable mobility,” said Norbert Reithofer. “With this joint venture, we are sure to develop and expand our expertise and to build a European leader in the field of automotive hybrid innovation,” noted Philippe Varin.

The BMW Group and PSA Peugeot Citroën have been successfully cooperating on engines for several years, building together more than 1.8 million units from 2006 to 2010. In February 2010, the two companies agreed to develop the next generation of their jointly designed 4-cylinder petrol engine, which will also meet EU 6 requirements. The joint engine is currently built into a number of MINI, Peugeot and Citroën brand models.

  • johnnyxp64

    πραγματικα μισω τα σημερηνα “υβριδικα” και την ολη βλακει αγυρω απο την εκμεταλαυση για το καλο και καλα του πλανήτη! σκασιλα των βιομηχανων για τον πλανήτη χεσμενο τον εχουν! την τσεπη κοιτανε και τωρα κανουν τις μοδας την πρασσινη ανάπτυξη! ΕΛΕΟΣ!
     
    αυτοκινητα που πρει να τα φορτιζεις ωρες ατελειωτες για να εχεις το 50% της αυτονομιας ενως βενζινοκηνητου! αμαξια που δουλευουν με ρευμα οταν πασ μεχρι 50-60 χιλιομετρα ειναι δυνατον να πας ταξιδι με 60 χιλιομετρα? ακομα και στο κεντρο με κινηση για να κουμπωσει η ηλεκτρογενητρια αλλα θελουν να πιασεις μια αλφα ταχητητα παραδειγμα 15χιλ κτλ! αμαξια που κοστιζουν μια περιουσια να τα αγορασεις ειναι σχεδον παντα ΚΑΚΑΣΧΗΜΑ και το κοστος συντηρησεις για τιε μπαταριες εκτος απο τρελο ειναι κερκινογονω οταν τις πετανε!
    θες να εισαι οικολογως! αλλαξε τον τροπο οδηγησης σου μην αλλαζεις το αμαξι σου με καποιο ΔΗΘΕΝ υκολογικο υβριδικο!
    αυτα! αντε για τι τοσο καιρο εχω βαρεθει να διαβαζω πως κοροιδευουν τον κοσμακι!
    οταν το πρωτο ηλεκτρικο αμαξι βγηκε πριν απο 50χρονια απο τον Μερσεντες!!!! (αν θυμαμαι καλα) αλλα το πνιξαν για τα συμφεροντα αν τοτε το εξελισανε σημερα θα ειχαμε αυτο που εχουμε με τα βενζινοκινητα σχεδον ανεξαρτησια!
     
    το μελλον ειναι καθαρα στο υδρογωνο (βλεπε honda FX) αλλα το πνιγουν οι βιομηχανιες αφου δεν ανοιγουν πρατηρια! και νην ακουσω για κοστος παραγωγης και μετατρωπης του υδρογονου σε μορφη για τετοια αμαξια! περισσοτερο κοπο και χρημα ηθελα καποτε το πετραιλιο να γινει βενζινει και μονο το ατιμο το 40% ειναι εγεργεια! το αλλο ειναι πεταμενη θερμοτητα!!!!
     
    ουφ… αντε καληνυχτα :P

    • να πω ότι έχεις άδικο;;; δεν έχεις! :D :D οι αυτοκινητοβιομηχανίες επέλεξαν τα ηλεκτροκίνητα, το γιατί δεν μπορούμε να το καταλάβουμε