Έκθεση Γενεύης 2011: Ford Focus Electric

Σχετικά άρθρα

Και το Ford Focus Electric παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη αφού και αυτό είχε παρουσιαστεί στο Detroit.

Από στιλιστικής πλευράς, το ηλεκτρικό Focus έχει βελτιωμένο αεροδυναμικό συντελεστή με την μπροστά μάσκα να θυμίζει κάτι από Aston Martin. Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν νέες ζάντες 15″ έως 17″ που φορούν ελαστικά χαμηλής τριβής με το καπάκι που μπαίνει η πρίζα να περικλείεται από έναν LED δακτύλιο.

Από μηχανικής πλευράς τώρα, το Focus Electric διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 100 kW ο οποίος εφοδιάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 23 kWh της LG Chem. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα ανέρχεται στα 123 άλογα με την μέγιστη ροπή να μπορεί να φτάσει τα 245 Nm. H Ford δηλώνει ότι ότι το Focus EV μπορεί να πιάσει τελική ταχύτητα 135 χλμ/ώρα, με την αυτονομία να μην φημολογείται ότι ανέρχεται στα 160 χλμ όπως ακριβώς και αυτή του Nissan Leaf. Η πλήρης φόρτιση του επιτυγχάνεται μέσα σε 3 ώρες με παροχή 240 Volt μέσω του ειδικού σταθμού φόρτισης που μπορεί να τοποθετήσει ο ιδιοκτήτης στο σπίτι του, ενώ μέσω απλής οικιακής πρίζας 120 Volt μέσα σε 20 ώρες.

Εκτός του σταθμού φόρτισης που ετοίμασε η Ford για όλους τους πιθανούς κατόχους του αυτοκινήτου ο οποίος θα πωλείται μέσω μεγάλων καταστημάτων της Αμερικής, έχει ετοιμάσει και μια Mobile εφαρμογή η οποία συνεργάζεται με το Focus Electric και μπορεί να προβάλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Η Ford επίσης σε συνεργασία με την Microsoft προσφέρει σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει στους πελάτες της Ford να μειώσουν το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας με την αξιοποίηση της χρήσης της σε ώρες μη αιχμής ή άλλων μειωμένων συντελεστών(όπως νυχτερινό ρεύμα κτλ) για να φορτίζουν το αυτοκίνητο τους με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος.

Η παραγωγή του Ford Focus Electric για την Αμερικανική αγορά θα γίνει στο ίδιο εργοστάσιο που κατασκευάζεται και η συμβατική του έκδοση, στο εργοστάσιο του Wayne στο Michigan ενώ για την Ευρωπαϊκή έκδοση ακόμη δεν έχει αποφασιστεί που θα κατασκευάζεται, με την λογική να λέει ότι θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Saarlouis στη Γερμανία όπου κατασκευάζεται και η συμβατική Ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Focus. Οι πωλήσεις του στην Αμερική θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2011 ενώ στην Ευρώπη θα έρθει κάποια στιγμή μέσα στο 2013.

Φωτογραφίες και δελτίο τύπου στα ελληνικά, στη συνέχεια.

[Πηγή: Ford]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Το Νέο Focus Electric –  το Πρώτο Επιβατικό Όχημα Μηδενικών Ρύπων της Ford – στο Σαλόνι της Γενεύης

  • Το νέο Focus Electric είναι το πρώτο επαναφορτιζόμενο και χωρίς απαιτήσεις καυσίμου επιβατικό όχημα της Ford και ένα από τα πέντε νέα ηλεκτρικά οχήματα που θα κυκλοφορήσουν μέχρι το 2013 σε Ευρώπη και Β. Αμερική
  • Ισχυρό σύστημα φόρτισης για επαναφόρτιση του Focus Electric σε τρεις έως τέσσερις ώρες, με σύνδεση σε κατάλληλο δημόσιο σταθμό φόρτισης
  • Όταν συνδέεται σε ειδικό οικιακό σταθμό φόρτισης, ο χρόνος επαναφόρτισης θα είναι πέντε έως έξι ώρες, ενώ σε μία στάνταρ Ευρωπαϊκή ηλεκτρική πρίζα θα κυμαίνεται από οκτώ έως εννέα ώρες
  • Το Focus Electric προσφέρει στους καταναλωτές μία επιλογή μηδενικών ρύπων

1η Μαρτίου 2011 – Το νέο Focus Electric, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό αυτοκίνητο της Ford – που παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι Β. Αμερικής τον Ιανουάριο – κάνει σήμερα το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στο 81ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Η έκδοση μηδενικών ρύπων και απαιτήσεων καυσίμου του δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου της Ford θα είναι η ναυαρχίδα στον αυξανόμενο στόλο υβριδικών, plug-in υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρίας που θα κυκλοφορήσουν σε Ευρώπη και Β. Αμερική μέχρι το 2013.

«Το Focus Electric είναι η ναυαρχίδα της νέας μας οικογένειας ηλεκτρικών οχημάτων που επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε στους πελάτες μας επιλογές στον τομέα της αποδοτικής ή της μηδενικής χρήσης καυσίμου» δήλωσε ο Derrick Kuzak, Ford group vice president, Global Product Development. «Το προηγμένο σύστημα κίνησης θα προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα ενεργειακής απόδοσης και μηδενικές εκπομπές CO2 χωρίς θυσίες στην οδηγική απόλαυση. Επίσης οι έξυπνες τεχνολογίες πληροφόρησης οδηγού θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι πελάτες τη χρήση ενέργειας και τις ανάγκες μετακινήσεών τους».

Το Focus Electric θα λανσαριστεί στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2012 και η αυτονομία του είναι μελετημένη για να καλύπτει την πλειονότητα των καθημερινών διαδρομών των οδηγών. Το αεροδυναμικό και κομψό πεντάθυρο μοντέλο βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα C της Ford την οποία μοιράζεται με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα Focus που σύντομα θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη.

Το Focus Electric θα λανσάρει νέα χαρακτηριστικά και τεχνολογίες – μεταξύ των οποίων μία έκδοση της διεπαφής MyFord Touch αποκλειστική για ηλεκτρικά οχήματα που βοηθά τον οδηγό να απολαμβάνει την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης με τον πιο αποδοτικό τρόπο.

Το Focus Electric είναι ένα από τα πέντε νέα ηλεκτρικά οχήματα που εντάσσονται στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Ford. Οι πρώτες παραδόσεις του Transit Connect Electric – του πρώτου ηλεκτρικού οχήματος μπαταρίας της Ford – ξεκίνησαν στη Β. Αμερική στα τέλη της περσινής χρονιάς, ενώ στην Ευρώπη θα λανσαριστεί μέσα στο 2011.

Ένα πραγματικό αυτοκίνητο

Το Focus Electric σχεδιάστηκε για να προσφέρει εξαιρετική ενεργειακή απόδοση και αξιόπιστη λειτουργία, αλλά και γνήσια οδηγική απόλαυση. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και το κιβώτιο μιας σχέσης παρέχουν άμεση απόκριση και ομαλή επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού μέχρι την τελική ταχύτητα των 136 χλμ./ώρα.

Η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης, η οδική συμπεριφορά και το φρενάρισμα του Focus Electric δεν διαφέρουν ιδιαίτερα από τα αντίστοιχα των ευέλικτων, σπορ βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα Focus στα οποία βασίζεται, ενώ αναμένεται να προσελκύσει τους δυναμικούς οδηγούς. Επίσης, η απουσία βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα και η εξαιρετική αεροδυναμική διαμορφώνουν μία αθόρυβη εμπειρία μέσα στην καμπίνα όπου οι επιβάτες απολαμβάνουν υψηλά επίπεδα άνεσης.

«Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό όχημα της αγοράς, το Focus Electric δεν υστερεί καθόλου σε δυναμική και ποιότητα οδήγησης σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο» δήλωσε ο Sherif Marakby, διευθυντής προγραμμάτων ηλεκτροκίνησης και μηχανολογίας της Ford. «Μοιράζεται πολλά κορυφαία συστήματα και χαρακτηριστικά με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο, επιτυγχάνοντας εξαιρετική απόδοση και μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία».

Το Focus Electric διαθέτει ολοκληρωμένο στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας και προστασίας, με έξι αερόσακους και ηλεκτρικό έλεγχο πρόσφυσης καθώς και συνδεσιμότητα τηλεφώνου hands-free SYNC®.

‘Plug & play’

Οι μελλοντικοί κάτοχοι του Focus Electric θα μπορούν να επαναφορτίζουν την προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου της Ford καθημερινά στο σπίτι τους, χρησιμοποιώντας το καλώδιο 230 volt που συνοδεύει το αυτοκίνητο. Όταν συνδέεται σε μία στάνταρ πρίζα τοίχου, ο ενσωματωμένος φορτιστής του Focus Electric μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) του ηλεκτρικού κυκλώματος σε συνεχές DC για τη φόρτιση της υγρόψυκτης/θερμαινόμενης μπαταρίας μέσα σε 8-9 ώρες. Όταν συνδέεται σε ειδικό σταθμό φόρτισης ο χρόνος αυτός μειώνεται στις 5-6 ώρες. Επιπλέον, ο ισχυρός εξοπλισμός φόρτισης του οχήματος μπορεί να επαναφορτίσει το Focus Electric σε 3- 4 ώρες όταν συνδέεται σε κατάλληλο δημόσιο σταθμό φόρτισης.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι με τις δυνατότητες του Focus Electric στην αγορά. Καθώς ο περισσότερος κόσμος είναι εξοικειωμένος με την επαναφόρτιση των φορητών ηλεκτρονικών συσκευών σαν μία καθημερινή δραστηριότητα, πιστεύουμε ότι οι πελάτες μας θα μπορούν το ίδιο εύκολα να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους» δήλωσε η Nancy Gioia, Ford director, Global Electrification. «Καταφέραμε να απλουστεύσουμε τη μέθοδο φόρτισης μέσα από απλές και σαφείς διαδικασίες, και συνεργαζόμαστε με κορυφαίες εταιρίες τεχνολογίας και τη βιομηχανία κοινής ωφέλειας ώστε να κάνουμε την εμπειρία ενός EV απολαυστική και συμφέρουσα».

Μία απολαυστική εμπειρία

Οι κάτοχοι του Focus Electric θα έχουν στη διάθεσή τους μία σειρά συστημάτων πληροφόρησης οδηγού – εκτός και εκτός του αυτοκινήτου – που θα τους βοηθούν στη διαχείριση της διαδικασίας επαναφόρτισης, στην επιλογή της πιο οικολογικής διαδρομής, στην παρακολούθηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας και στη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης για βέλτιστη αυτονομία. Αυτό το μελετημένο σετ εργαλείων χαρίζει στο Focus Electric το πλεονέκτημα σε σχέση με τα προϊόντα του ανταγωνισμού, παρέχοντας στους οδηγούς των ηλεκτρικών οχημάτων τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να απολαύσουν την εμπειρία σε όλη της τη διάσταση.

Ανάμεσα στα εργαλεία είναι μία μοναδική έκδοση της διεπαφής MyFord Touch που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων. Το σύστημα προσφέρει μία πρωτοποριακή απεικόνιση πληροφοριών του οχήματος, όπως η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, ο αντίστοιχος ‘προϋπολογισμός αυτονομίας’ και το αναμενόμενο περιθώριο αυτονομίας. Η λειτουργία MyView επιτρέπει στους οδηγούς την πρόσβαση σε ακόμα περισσότερα δεδομένα όπως οι ενεργειακές απαιτήσεις των περιφερειακών μονάδων, π.χ. κλιματισμός, που μπορεί να επηρεάσουν την αυτονομία.

Όπως ακριβώς το φυτό με τα φύλλα της πρώτης γενιάς SmartGauge™ με EcoGuide που αναπαριστά την απόδοση καυσίμου στο Ford Fusion Hybrid, έτσι και η οθόνη στο ταμπλό του Focus Electric χρησιμοποιεί μπλε πεταλούδες οι οποίες αναπαριστούν το πλεόνασμα αυτονομίας, πέραν του αρχικά προγραμματισμένου σημείου φόρτισης – όσο περισσότερες πεταλούδες υπάρχουν, τόσο μεγαλύτερη η αυτονομία.

Οι σχεδιαστές της Ford εμπνεύστηκαν από το λεγόμενο ‘φαινόμενο της πεταλούδας’ σύμφωνα με το οποίο μικρές, φαινομενικά ασήμαντες αλλαγές μπορεί να προκαλέσουν τεράστιες αποκλίσεις στην εξέλιξη των πραγμάτων: στην περίπτωσή μας, μία μικρή αλλαγή, όπως η χρήση ενός EV, μπορεί να έχει τεράστια περιβαλλοντική επίδραση.  Ενισχύοντας αυτό το μήνυμα, στο τέλος κάθε ταξιδιού εμφανίζεται στην οθόνη η απόσταση που έχει διανύσει το όχημα, το χιλιομετρικό όφελος λόγω αναγεννητικής πέδησης, η ενέργεια που έχει καταναλωθεί και, σε αντιστοιχία, το καύσιμο που έχει εξοικονομηθεί χάρη στην ηλεκτροκίνηση.

Οικονομική φόρτιση

Το νέο Focus Electric προσφέρει μία μοναδική λειτουργία οικονομικής φόρτισης της Microsoft για να μπορούν οι Αμερικανοί οδηγοί να φορτίζουν τα οχήματά τους με τα φθηνότερα τιμολόγια, μειώνοντας το κόστος χρήσης.

Το εργαλείο είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τους πελάτες να αποφεύγουν τις περιττές δαπάνες, παρέχοντας βελτιστοποιημένη φόρτιση. Στο μέλλον, αυτές οι έξυπνες συνήθειες φόρτισης θα βοηθούν τις εταιρίες κοινής ωφέλειας να αντιλαμβάνονται και να διαχειρίζονται καλύτερα τις απαιτήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων από το δίκτυο ηλεκτρισμού.

Εξάλλου, η Ford είναι αυτή τη στιγμή σε διαπραγματεύσεις με αρκετούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη, προκειμένου η αγορά να είναι έτοιμη για την εισαγωγή ενός ευφυούς συστήματος φόρτισης που θα βελτιστοποιεί το χρόνο και το κόστος φόρτισης για τους μελλοντικούς Ευρωπαίους πελάτες.

Διαδικασία φόρτισης

Οι ιδιοκτήτες του Focus Electric πιθανότατα θα φορτίζουν το όχημά τους μέσω του ειδικού καλωδίου δύο ή περισσότερες φορές την ημέρα. Γι’ αυτό η Ford σε συνεργασία με την προμηθεύτρια Yazaki δημιούργησε μία τυποποιημένη πρίζα 5 επαφών που είναι εργονομική, ανθεκτική και ελκυστική.

Η πρίζα κατασκευάζεται από ματ μαύρο λάστιχο για άνετο κράτημα χωρίς να γλιστρά. Η κεφαλή προστατεύεται από γυαλιστερό λευκό πλαστικό.

Συνδέοντας το καλώδιο στην πρίζα φόρτισης του οχήματος που βρίσκεται σε ανάμεσα στην πόρτα του οδηγού και τον εμπρός θόλο του τροχού, ενεργοποιείται ένας φωτεινός δακτύλιο που ανάβει κυκλικά δύο φορές ως ένδειξη ενεργοποίησης. Στη συνέχεια, ο φωτεινός δακτύλιος ανάβει σε τεταρτημόρια καθώς το όχημα φορτίζεται. Όταν τα τεταρτημόρια αναβοσβήνουν, η διαδικασία φόρτισης είναι σε εξέλιξη, ενώ όταν είναι σταθερά αναμμένα, τα στάδια φόρτισης έχουν ολοκληρωθεί. Στην απίθανη περίπτωση βλάβης, ολόκληρος ο δακτύλιος αναβοσβήνει. Όταν ολόκληρος ο δακτύλιος είναι σταθερά αναμμένος, το όχημα είναι πλήρως φορτισμένο.

Οι μπαταρίες συμπεριλαμβάνονται

Το Focus Electric τροφοδοτείται από ένα προηγμένο σύστημα μπαταριών ιόντων λιθίου που σχεδίασε η Ford σε συνεργασία με την προμηθεύτρια LG Chem. Το σύστημα της μπαταρίας χρησιμοποιεί υγρόψυξη και θέρμανση, συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση της ζωής της μπαταρίας και της αυτονομίας, πάντα χωρίς χρήση καυσίμου.

Η θερμική διαχείριση των συστημάτων μπαταριών ιόντων λιθίου είναι κρίσιμη για την επιτυχία των πλήρως ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το Focus Electric χρησιμοποιεί ένα προηγμένο σύστημα ενεργούς υγρόψυξης και θέρμανσης για να ρυθμίζει τη θερμοκρασία στο μεγάλο και περίπλοκο σύστημα μπαταριών ιόντων λιθίου.

Το ενεργό σύστημα θερμαίνει ή ψύχει ένα ψυκτικό πριν το αντλήσει μέσω του συστήματος ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας. Αυτό το κύκλωμα ρυθμίζει τη θερμοκρασία έναντι των εξωτερικών συνθηκών. Τις θερμές ημέρες, το κρύο υγρό απορροφά θερμότητα από τις μπαταρίες διαχέοντάς τη μέσω ενός ψυγείου, πριν συνεχίσει τον κύκλο του. Τις κρύες ημέρες, το θερμαινόμενο υγρό ζεσταίνει σταδιακά τις μπαταρίες σε επίπεδο που να τους επιτρέπει τόσο την αποδοτική φόρτιση όσο και την παροχή επαρκούς ισχύος σύμφωνα με τις επιδόσεις του οχήματος.

«Το Focus Electric είναι το αποκορύφωμα πολλών ετών έρευνας & εξέλιξης» δήλωσε ο Kuzak. «Το σημαντικότερο, είναι το ξεκίνημα μιας συναρπαστικής νέας εποχής για τη Ford και τους πελάτες μας».

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Volkswagen ID.Code Concept

Η Volkswagen στην έκθεση του Πεκίνου παρουσίασε το ID.Code Concept, ένα νέο πρωτότυπο SUV που μας δείχνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που θα έχουν...

Επίσημο: Mini Aceman

Η Mini παρουσίασε επίσημα το Aceman, το νέο της μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό crossover που μοιράζεται μεγάλο μέρος των μηχανικών του μερών με το νέο...

Ανακαλούνται 7.458 Porsche Taycan λόγω κινδύνου πυρκαγιάς

Η Porsche προχωρά στην ανάκληση 7.458 Taycan, παραγωγής μεταξύ 2018 και 2024 εξαιτίας πιθανού προβλήματος στις μπαταρίες τους που θα μπορούσε να οδηγήσει σε...