Το νέο supercar της Lamborghini, η Aventador LP700-4 παρουσιάστηκε στη Γενεύη την περασμένη εβδομάδα και έχει κάνει ήδη sold out για το πρώτο έτος κατασκευής του (γύρω στα 500 με 600 αυτοκίνητα) με της παραδώσεις να ξεκινούν από το δεύτερο εξάμηνο του 2011. Φαίνεται όμως ότι η Lamborghini δεν θέλει να κατασκευάσει πολλές από δαύτες αφού θέλει να “περιορίσει” την παραγωγή της σε παρόμοια επίπεδα με αυτά της Murcielago (4.099 μονάδες κατασκευάστηκαν).


Το Autocar επικαλείται πηγές μέσα από εργοστάσιο της Sant’Agata Bolognese και αναφέρει ότι τα carbon καλούπια που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του monocoque σασί της, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για 500 φορές περίπου και μετά πρέπει να αντικατασταθούν. Αν αναλογιστούμε ότι μόλις 8 τέτοια καλούπια είναι διαθέσιμα, τότε εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι η παραγωγή της Aventador θα περιοριστεί σε 4.000 μονάδες .

Να θυμίσω ότι όλη η καμπίνα της Aventador (μπανιέρα και οροφή) είναι στην ουσία ένα κομμάτι και είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από ενισχυμένο άνθρακα πολυμερούς πλαστικού, το λεγόμενο CFRP (carbon fiber-reinforced polymer). Έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να έχει την απαραίτητη δομική ακαμψία αλλά να προσφέρει παράλληλα και την μέγιστη ασφάλεια στους επιβάτες του. Ζυγίζει μόλις 145.5 κιλά και μαζί με το σώμα της (που ζυγίζει 229.5 κιλά) έχουν ακαμψία 35.000 Nm, ανά βαθμό παραμόρφωσης.

Το monocoque είναι κατασκευασμένο με τρεις διαφορετικές τεχνικές παραγωγής, μεταφορά καλουπιού με ρητίνη, προ-εμπότισμα και πλέξιμο (Resin Transfer Moulding, Prepreg, and Braiding) και έχει ενσωματωθεί μέσα του εποξικός αφρός ο οποίος αυξάνει την ακαμψία του σασί, καθώς και αλουμίνιο ώστε να διευκολυνθεί η σύνδεση με τα εμπρός και πίσω υπό-πλαίσια. Η Lamborghini στην γραμμή παραγωγής του σασί, έχει προ-συναρμολογήσει μέρη του μέσα στο καλούπι ώστε η κατασκευή τους να γίνεται γρηγορότερα. Τα στάνταρ των Ιταλών είναι πολύ ψηλά και έτσι έχουνε θέσει ανοχές μόλις 0.1mm που μπορεί να έχει η κάθε πτυχή του σασί ώστε να θεωρηθεί μη ελαττωματικό.

[Πηγή: Autocar]