Δεν ήταν μόνο ο Hamilton που παρατήρησε ότι κάτι συμβαίνει με την μπροστά αεροτομή της Red Bull στην Αυστραλία. Ο Βρετανός όμως είναι ο πρώτος από τους πιλότους που μιλά για το θέμα και αναφέρει ότι η εμπρός πτέρυγα της Red Bull RB7 “λυγίζει” κατά την διάρκεια του γύρου. Συγκεκριμένα ο Hamilton αναφερόμενος σε δημοσιογράφο της Bild ανέφερε:

Έχεις δει την εμπρός πτέρυγα του Vettel; Είτε θα κλείσει το κενό στους κανονισμούς είτε θα την αντιγράψουμε όλοι.

Η FIA πέρυσι είχε κάνει νέο τεστ ελαστικότητας της μπροστά αεροτομής διπλασιάζοντας το φορτίο στα άκρα. Ο Helmut Marko της Red Bull ερωτώμενος σχετικά με την μπροστά αεροτομή δήλωσε:

Συμβαίνει ότι συνέβαινε και πέρυσι. Εμείς και η FIA το έχουμε δοκιμάσει ξανά και ξανά, και κάθε φορά η μπροστά αεροτομή περνά το τεστ.

Τώρα τι θα γίνει δεν μένει παρά να δούμε στο μέλλον. Το ότι η Red Bull έχει κάποια καινοτομία είναι δεδομένο αλλά το τι ακριβώς ακόμη είναι μυστικό.

[Πηγή: GMM | Photo Copyright: McLaren/HOCH ZWEI]

  • F1 FANATIC..82

    οτι και να λενε οι 2 red bull εχουν περασει εξονυχιστικα τεστ apo th FIA..KAI EINAI 100% NOMIMOI…ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΑΜΦΙΒΑΛΕΙ ΓΙ ΑΥΤΟ….

  • johnnyxp64

    μαγκες μαλλον υπαρχουν υλικα που καμπτουν απο την ΡΟΗ του αερα! δεν ειναι το ιδιο να βαζεις απλα βαρος πανω στην αεροτομη! μπορει να ειναι λογικο τεστ, αλαλ καποια πουστια εχουν βρει η μαγκες και ναι μεν περναει τα τεστ οταν καθετα ασκητε βαρος αλλα οτα “ρεει” αερος πανω του πρεπει να συμπεριφερεται διαφορετικα!

    δεν ειναι της φαντασιας μας! το βλεπουμε! εκτος κι αν χαμηλωνει με απατεωνια το αμαξι (αμορτισερ??) διαφερετικα….τι να πω!

    οπως και να χεις ας δοκιμαζουν τα αμαξια σε αεροσήραγγα!

  • Mclarenmaniac

    Όλοι το έχουμε δεί , το θέμα είναι αν το αποδείξεις ότι δεν είναι νόμιμο και απο την στιγμή που πέρσυ έγιναν διάφορα test και η πτέρυγα πέρασε με επιτυχία ( ακόμα και όταν ασκήθηκαν βάρυ μεγαλύτερα του ορίου που έχει θέσει η FIA ) , τοτέ θα είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει κάτι , ακόμα πιο δύσκολη φαίνεται να είναι η υλοποιήση παρόμοιου συστήματος απο τις άλλες ομάδες και αυτό είναι που δημιουργεί ολη αυτή την αναστάτωση , διότι αν και οι υπόλοιποι μπορούσαν να το κατασκευάσουν και να το κάνουν λειτουργικό σαν αυτό της Red Bull , τότε το θέμα περι νομιμότητας θα είχε ξεχαστεί εδώ και καιρό ,όπως έγινε και πέρσυ με το F-duct της McLaren , όλοι σχεδόν παρουσίασαν μια παρόμοια λύση και όλοι ήταν ευχαριστημένοι .

  • Giorgos

    File kai sinipostirixti tis Macca Mclarenmaniak h Ferrari persi eixe ena paromio sistima an thimaste kala alla fetos to skartaran, Mallon to blepo piso ston proto europaiko agona sti Tourkia tora an ta kataferi kai h omada mas na to antiograpsi oso pio grigora toso kalitera. Kai mallon i pio logiki eksigisi gia to pos douleuei to poustiko auto sistima tin exei dosei o Johnny pio pano den einai to baros apo pano oso i roi tou aera pou ti sproxnei pros ta kato apla o kanonismos prepei na orizei tin apostasi tis aerotomis apo to edafos kai en ora agona kai oxi mono se stasi tora an thelei i FIA na to metrisi en ora agona exei apirous tropous ela omos pou afti i poustia opos ti leei o Johnny einai ORAIA kai boithaei to autokinito na megaloni ti katothisi (katheti dinami – downforce) kai na einai les kai to autokinito kinite se rages fiteuete sti pista kai den kouniete xiliosto otan pernei tis strofes. Tora ante na to Antigrapsoun oloi kai na stamatisoun na klegonte (kai emeis mazei) O MAGOS ekene magika kai tou bgazo to kapelo. Kai otan leo magos enoite oti milao gia ton Adrian Newey.

    • johnnyxp64

      η ο μαγος οπως λες εκανε το κολπο του ή οι αλλοι δεν το καναν σωστα και εχουμε τετοια διαφορα!
      παντος η mclaren πιστευω θα παει ακομα καλητερα τα κομματια παιδι απου ειχαν στην αυστραλια δεν ειχαν χρονο να τα κανουν απο ανθρακονηματα και ηταν απο αλουμινιο! τωρα που ειδαν οτι παει καλα και το πατωμα ειναι οκ, αμα τα κανουν απο τα σωστα υλικα θα ειναι και αξιοποιστα και θα ειναι και γρηγοροι!

      οπως ξαναπα δεν ειμαι υπερ 100% καμιας ομαδας, γουσταρω το αθλημα! ισως να ειμαι υπερ καποιον οδηγων ωστοσο, παρ ολα αυτα αν εχουμε τουλαχιστον 3-4 ομαδες να μαχοντε θα εχουμε και καλητερο θεαμα! για αυτο θελω να ειναι ολες κοντα!

      ελπιζω και η Φερραρι να κανει κατι, διοτι αξιοποιστια χωρις ταχύτητα ειναι δωρο αδωρο!

  • Πιθανόν να ξέρετε το συγκεκριμμένο blog: http://scarbsf1.wordpress.com/2010/07/30/aero-elasticity-%E2%80%93-red-bulls-front-wing/
    Ο άνθρωπός είναι guru σε τεχνικά θέματα της F1, όντως είναι αυτό που ανέφερε πιο πάνω ο johny δεν είναι το βάρος που προσδίδει ευκαμψία αλλά η ροή του αέρα, το αερδουναμικό φορτίο που δέχονται οι πτέρυγες κατά την διάρκεια του αγώνα. Περύσι το είχε πρωτοαναφέρει ή ο Haug ή ο Brawn(μάλλον ο 2ος), αν θυμάμαι καλά το είχε περιγράψει λέγοντας πως λόγω του αεροδυναμικού φορτίου η πτέρυγα πιέζεται προς τα πίσω και χαμηλώνει αυτά τα χιλιοστά. Κατά την άποψη μου η FIA δύσκολα θα προβεί σε νέα τέστ, τουλάχιστον άμεσα (ίσως είμαι λάθος, δεν είμαι ο άνθρωπος που θα το ξέρει αυτό :lol: ) το πιο πιθανό είναι να προσπαθήσουν οι υπόλοιποι να το αντιγράψουν με την Ferrari να έχει θεωρητικά προβάδισμα. Για να δούμε! :D

  • Monder

    eixa diavasei se 1 forum oti dn kamptonte ta pterigia deksia k aristera alla olh h muth 8umaste se 1 agwna perish pou h muth tou vetter epese kato k espase k tote peire thn pteriga tou webber auto ginete akrivos ekei vazoun ta flexy ulika k oxi sta akra

  • Monder

    oriste k 1 video apo thn rb7 fetos koitaxte apo to 1.40 valte ton kersora sto pano shmeio ths pterigas k otan kinhte pou dn paei terma patiste paush valte to sto kato shmeio k meta travate sto 1,40 na deite poso pano einai

    • Mika

      Einai apisteyto to poso katebainei,kai sta frenarismata,otan kobei poly taxythta,epanerxetai…
      ;-)
      Exoun kanei th poustia kai magkia tous…Thema xronou na to antigrapsoun ki oi alloi.Pisteyw pws hdh ergazontai pyretwdws gi ayto..

  • Mclarenmaniac

    Το θέμα είναι οτι έχουν βρεί τον τρόπο και παιρνάνε τα test , μέχρι να βρουν και οι υπόλοιπες ομάδες κάτι αντίστοιχο δεν θα περάσει στα ψηλά η όλη κατάσταση και καλό θα ήταν να αναθεώρησει η FIA την μέθοδο ελέγχου που έχει εως τώρα , αφού είναι οθλαμοφανές ότι κάτι δεν πάει καλά , ας κάνει test με συνθήκες αγώνα σε αεροδυναμική σήραγγα να ελέγξει το πόσο λιγίζουν οι αεροτομές . Πάντως μέχρι στιγμής είναι νομημότατες σύμφωνα με τις προδιαγραφές της FIA , όσο και αν μας φαίνεται παράξενο .

  • Monder

    nai k gia auto emeis sta test eixame ekeinh thn fouska exoume k emeis flexy wing alla oxi toso oso ths red bull perish o whitmarsh san proedros twn omadwn ekane oles tis nomimes kinhseis k eixe pei dn xeiristikame swsta to kanonismo tis empros pterigas twra h pteriga otan to petixoun 8a glyfei dapedo ;)

  • mika83

    Εγω εχω την αισθηση οτι η Red Bull εχει κ ευκαμπτο ρυγχος. Δεν ειναι μονο η αεροτομη ευκαμπτη αλλα καμπτεται και ολη η μυτη γι αυτο και περναει τα τεστ τοσο ευκολα, γιατι η δυναμη ασκειται μονο στην αεροτομη.