Η Genaral Motors ανακοίνωσε σήμερα ότι θα μεγαλώσει την παραγωγή του Chevrolet Volt/Opel Ampera μέσα στο 2012 μιας και μέχρι στιγμής η παραγωγή του ήταν περιορισμένη. Μέσα στο 2011 θα κατασκευάσει 16.000 μονάδες ενώ το 2012 θα κατασκευάσει συνολικά 60.000 Chevrolet Volt/Opel Ampera.


Μέχρι σήμερα το Chevrolet Volt πωλείται μόνο στην Αμερική και συγκεκριμένα στις πόλεις: Καλιφόρνια, Νέα Υόρκη, Κονέκτικατ, Μέριλαντ, Μίσιγκαν, New Jersey, Νέα Υόρκη, Τέξας, Βιρτζίνια και Ουάσιγκτον. Η GM υπόσχεται ότι το Volt θα είναι διαθέσιμο μέσα στο 2011 σε όλη την Αμερική καθώς και σε Ευρώπη, Κίνα και Καναδά.

[Πηγή: GM]

Δελτίο Τύπου

Chevrolet Volt Plant Prepares for Production Boost, Exports

Planned Four-week shutdown to prepare for 2012 Volt and Opel Ampera 2012 production rate to increase significantly for additional U.S. and global markets Exports of Volt and Ampera to Canada, China and Europe begin later this year

DETROIT – General Motors’ Detroit-Hamtramck Assembly plant, home of the Chevrolet Volt, will close for four weeks beginning in June for planned upgrades to prepare for a significant increase in the rate of Volt production, along with assembly of the 2013 Chevrolet Malibu midsize sedan.

Already in tight supply, the number of Volts available for delivery to retail customers will be further restricted over the next three months before production resumes and the Volt and the Opel Ampera begin being exported to Europe and China.

“The Volt will be available to customers nationwide by the end of 2011,” said Cristi Landy, director of Chevrolet Volt Marketing. “By taking the time to reconfigure the plant, we will be better able to meet the tremendous consumer demand.”

The 2011 Volt was launched in California, New York, Connecticut, Maryland, Michigan, New Jersey, New York, Texas, Virginia and Washington, D.C. The Volt will be available nationwide and in Europe, China and Canada by the end of this year.

As a result of the plant upgrades, planned Volt and Ampera production capacity this year will increase to 16,000 units, including exports and a fleet of several hundred demonstration units sent to U.S. dealers. In 2012, global production capacity is expected to be 60,000 vehicles with an estimated 45,000 to be delivered in the United States.

During the four-week shutdown the plant will complete some pre-scheduled upgrades, including the installation of new tools, equipment and overhead conveyor systems throughout the facility. This will prepare the plant for 2012 Volt and Ampera production and continue work on projects in preparation to launch the 2013 Malibu next year.

Coupled with already low dealer inventories and strong demand, the suspension of production, will result in limited availability and reduced sales in June and July.

The Volt is an electric vehicle that offers a total driving range of 379 miles, based on EPA estimates. For the first 35 miles, the Volt can drive gas- and tailpipe-free using a full charge of electricity stored in its 16-kWh lithium-ion battery. When the Volt’s battery runs low, a gas-powered engine/generator seamlessly operates to extend the driving range another 344 miles on a full change.

Production of the all-new 2013 Chevrolet Malibu will begin next year. Building on Chevrolet’s reputation of providing the most fuel-efficient passenger cars, the 2013 Malibu launch will be led by the Eco model, expected to achieve 38 miles per gallon on the highway.

  • gazokiller

    κάτι μου λέει ότι θα τους βγεί σε κακό…
    θα μείνουν πολλά stock…
    κάτι μυρίζομαι ότι το leaf θα πουλήσει πολύ καλυτερα στην USA, νομίζω ήδη πουλάει, κ με αυτόν το τρόπο το να αυξήσουν την παραγωγή θέλουν να το έχουν διαθέσιμο άμεσα κλπ αλλά μου μυρίζει ρίσκο…
    δε ξερω μπορει κ όχι!!

    • όντως το leaf πάει καλύτερα από το volt, θα φανεί! διάβασα πρόσφατα ότι το volt σε 2-3 χρόνια θα κοστίζει 17k – 18k μόνο σε σχέση με τα 40+ που έχει τώρα. τεράστια πτώση αξίας!

    • gazokiller

      εμ…αν έχει ξεζουμιστεί η μπαταρία λογικό να πέσει η τιμή!!!

  • Exεις γράψει δύο φορές την Νέα Υόρκη στο αρθρο, το volt εχει πολυ μεγαλύτερη αυτονομία αν θυμάμαι καλά διορθώστεμαι αν κάνω λάθος.

  • runner

    εχει αυτονομια 500 χλμ περιπου,μαζι την ενεργοποιηση της βενζινοκινητης γεννητριας,νομιζω οτι μεχρι να βγουν τα υδρογονοκινητα,το volt/ampera ειναι η πιο ολοκληρωμενη λυση
    και ταξιδι πας ανετα και μες την πολη κινεισαι απολυτως ηλεκτρικα με μια ολονυκτια φορτιση
    απο την αλλη το leaf ειναι μονο για την πολη,σε περιοριζει σημαντικα,οποτε για ταξιδια πρεπει να εχεις και ενα δευτερο αμαξι…

    • gazokiller

      αμφιβάλλω για την υπεραισιοδοξία των αμερικάνων…