Είναι ένα από τα πιο αναγνωρισμένα σήματα.  Τι δείχνει όμως; Η BMW ως εταιρία αποτελεί το συνεχιστή της γερμανικής εταιρίας κατασκευής κινητήρων αεροσκαφών RAPP. H συγχώνευση έγινε το 1917.

Το σήμα συμβολίζει τη προπέλα αεροσκάφους να σκίζει το γαλάζιο ουρανό. Η προπέλα είχε ανακαλυφθεί μόλις 12 χρόνια πριν και έτσι η εταιρία χρησιμοποιώντας τα χρώματα της σημαίας της Βαυαρίας και ως βάση, το σήμα της Rapp .

Το 1918 βγάζει στη παραγωγή το πρώτο κινητήρα υπό τη νέα πλέον επωνυμία της, αλλά η συνθήκη των Βερσαλιών που σηματοδοτεί το τέλος του Α παγκοσμίου πολέμου, την υποχρεώνει να ελαχιστοποιήσει πλήρως τη παραγωγή της.

Έτσι στρέφεται το 1923 στη κατασκευή μοτοσυκλετών και το 1928 ξεκινά τη κατασκευή αυτοκινήτων. Το 1930 με την υποχώρηση των όρων της Συνθήκης αλλά και την άνοδο εκ νέου της Γερμανίας, ξαναξεκινά την μαζική παραγωγή κινητήρων αεροσκαφών, και πολλά  προπελοκίνητα αλλά και jet engine μαχητικά αεροσκάφη της Γερμανίας φορούν κινητήρες BMW, αλλά σημαντικά προβλήματα που παρουσίαζαν κατά την απογείωση αμαυρώνει την εταιρία.

Το 1960 η BMW κοντεύει να χρεοκοπήσει και τότε η άδεια απο την ιταλική εταιρία Iso να κατασκευάζει μια παραλλαγή του φημισμένου μοντέλου isseta με κινηηρα απο μοτοσυκλέτα BMW, της δίνει μια νέα ώθηση.

[Photo Copyright: OLIVER LANG/AFP/Getty Images]

  • LJ

    sofo εγω ξερω οτι συμβολιζει το στοχαστρο των πυροβολων του α/φ…

    • στο επίσημο site δε βρήκα κατι. μπορεί να εχει όμως κ να μη το δα.
      http://www.bmw.com/com/en/insights/history/bmwhistory/introduction.html
      Βασικά, υπάρχει μια διχογνωμία η οποία ξεκίνησε μόλις το 2010 και λεει οτι το σήμα συμβολίζει ΜΟΝΟ τα χρωματα της σημαιας της Βαυαρίας. αυτό έχω βρεί..

  • billaros

    Και εγω σε συνεντευξη εκπροσωπου της BMW που εχω δει λεει οτι τα χρωματα ΔΕΝ ειναι προπέλα αεροσκάφους να σκίζει τον ουρανό οπως πιστευουν πολλοι αλλα συμβολιζει τα χρωματα της σημαιας της Βαυαρίας.

  • εδω ειναι ενα πολυ καλο βίντεο με αναλυση απο εκπρόσωπο της εταιρίας. Λέει οτι έχουν επιλεγεί τα χρώματα απο τη σημαια της Βαυαρίας, αλλά δεν εξηγεί, πως προήλθε το σχήμα του σήματος στο εσωτερικό.

    αρα το θέμα της προπέλας παραμένει…
     
     

    • billaros

      Το θεμα της προπελας η ελικας δεν παραμενει. Σε σειρα του national geographic ultimate factories ο ιστορικος εκπροσωπος της BMW Joerg Huebner λεει ξεκαθαρα πως το σημα εχει προελθει απο τη βαυαρικη σημαια και οχι απο προπελα αεροσκαφους οπως πιστευουν πολλοι.

  • LJ

    Εγω αν δεν κανω λαθος στο Traction το ειχα ακουσει. Ομως αν το δεις, ο σταυρος μεσα στον κυκλο περισσοτερο μου κανει για στοχαστρο παρα για προπελα.

    • hellboy

      προπελα εχει μονο η βαρκα.ελικας λεγετε για τα αεροσκαφη.υπαρχει διαφορα τεραστια.

    • LJ

      H διαφορα δεν ειναι καθολου τεραστια. Για την ακριβεια η αρχη λειτουργιας ειναι ακριβως η ιδια!!

      Και στο link που εβαλες χρησημοποιηται η λεξη propeller.

  • hellboy

    παιδια η λυση στο προβληματισμο στο λινκ: http://www.logoblog.org/bmw_logo.php

  • hellboy

    lj propeller στα αγγλικα σημενει ελικας,καθως δεν ειναι ιδια αρχη ειναι αντιστροφη-αναποδη.ο ελικας βιδωνει και η προπελα ξεβιδωνει,καθος επισης η ελικα μπορει να αλλαξει “βημα” και να επιτρεψει στο αεροπλανο με λιγοτερες στροφες να εχει μεγαλυτερη ταχητητα σε αντιθεση με την προπελα που παραμενει σταθερη.στα γραφω πολυ απλα.υπαρχει διαφορα φυλοσοφιας καθως θελω να σου πω οτι η γλωσσα μας εχει 1 λεξη τουλαχιστον για ενα αντικειμενο(πραγμα που ξεχασες) σε συγγριση με τα αγγλικα που χρισιμοποιουν 5 φορες την καθε λεξη
    http://www.thaitechnics.com/propeller/prop_intro.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Propeller
     

    • LJ

      Η γλωσσα μας ναι μεν ειναι πολυ πλουσια(αλλα εμεις οι νεο-ελληνες την εχουμε θαψει) αλλα στην τεχνiκη ορολογια υστερει για ευνοητους λογους.

      Η αρχη λειτουργιας ειναι η ιδια. Και οι δυο επιταχυνουν την ροη ενος ρευστου (νερο, αερας) προς μια κατευθυνση που επιθυμουμε χρησημοποιωντας το νομο του Νευτωνα δραση-αντιδραση. Δεν μπορω να δω την διαφορα. Μαλιστα η Piaggio Aero εχει βαλει τις προπελες/ελικες αναποδα οπως ειναι οι βαρκες!

      http://en.wikipedia.org/wiki/Piaggio_P.180_Avanti

      Αυτο που λες για το βημα ισχυει στα αεροπλανα αλλα στα ελικοπτερα ειναι ακομα πιο σημαντικο. Ομως και στις βαρκες εχει εφαρμογη μονο που εκει πρεπει συνηθως να αλλαξεις προπελα για να αλλαξεις βημα, η αρχη ειναι η ιδια αλλα για πρακτικους λογους δεν μπορει να αλλαζει το βημα στην προπελα εν κινησει. Λεω συνηθως γτ οπως αναφερει και το αρθρο στο wiki υπαρχουν και καποιες controllable pitch proprllers.

  • hellboy

    το πιατζιο το ξερω ειχαμε παρει 3 το 1999 και εκανε χρηση των ελικων αναποδα για να κερδισει αεροδυναμικα και να μπορει να φορτωσει φορειο λογο οτι σχεδιαστικε για αερομεταφορες ασθενων(αποτυχια σαν αεροσκαφος οπως και αλλα 3-4 που εχουν παρουσιαστει ανα τα χρονια με αυτην την διαταξη κινητηρων http://en.wikipedia.org/wiki/Convair_B-36).και ομως η διαφορα βρισκεται στο νερο εχει περισοτερη μαζα και γι αυτον τον λογο ειναι πιο φαρδια.καθως επισης γινετε να εχει η προπελλα μεταβλητο βημα αλλα δεν προσφερει κερδος για τον απλο λογο οτι εχει διαφορετικη συμπεριφορα το υγρο.γι αυτον τον λογο υπαρχει η υδροδυναμικη και η αεροδυναμικη.συνεπως αλλο προπελλα και αλλο ελικας.καθως να σου πω οτι στο ελικοπτερο στηριζει την ευσταθεια του οχι στην ελικα(που ειναι διαφορα κομματια)αλλα στο πισω στροφειο και στο δακτιλιδι στην βαση της ελικας αρα αλλο πραγμα το ελικοπτερο.η ελικα του αεροσκαφους  μπορει να σηκωσει/τραβηξει/βιδωσει στον αερα περιπου 40 τονους (με διαφορετικες πιεσεις και αρεοτητα αερα).αυτο δεν μπορω να το δεχτω “αλλα εμεις οι νεο-ελληνες την εχουμε θαψει” με συνχωρεις αλλα στα  σχολεια η δασκαλοι δεν κανουν την δουλεια τους σωστα μετα εχεις τα μμε που επαναλαμβανουν της ιδιες λεξεις(συνενεση!!χαχαχαχα) και καποιες που τις παραποιουν με δολοφονικες τασεις(προσπαθοντας να χρισημοποιησουν βαρισυμαντες λεξεις και να δωσουν σοβαροτητα στα λεγομενα τους)αυτο εχει καταστρεψει την γλωσσα.οχι το εμεις οι νεο ελληνες!!!μην  περνεις ευθηνες επειδη στις ριχνουν……
    καθως τελιωνωντας η γλωσσα μας εχει 1000000000000000000000000000000000000 τεχνικους χαρακτηρισμους

    • LJ

      Η Ελληνικη γλωσσα δεν εχει τεχνικους ορους γτ πολυ απλα δεν παραγουμε τεχνολογια, στην μηχανολογια, στους H/Y, στην οικονομια κτλ. Ολοι ομως φταιμε για το μικρο λεξιλογιο που χρησημοποιουμε(αποψη μου).

      Τωρα στο θεμα της προπελας κ του ελικα σου παραθεσα τα επιχειρηματα μου, αλλα εσυ εχεις αλλη αποψη την οποια δεν μπορω να ενστερνιστω. Χαρικα που παραθεσαμε τις αποψεις μας παντως! :)

    • John_rx7

      @ LJ κανεις πολυ μεγαλο λαθος οτι η ελληνικη γλωσσα δεν εχει τεχνικους ορους. Αντιθετα ολοι σχεδον οι οροι στη μηχανολογια προερχονται απο ελληνικες ριζες. (Για να μην αναφερω κ την ιατρικη που τα παντα ειναι ελληνικα εκει!)
      @ hellboy καλο θα ηταν να προσεχουμε και την ορθογραφια ;)

      Τελος παντων αυτο ειναι τελειως διαφορετικη συζητηση με το θεμα του ΑΒ!
      Αν δε βγει μια επισημη “ανακοινωση” απο τη BMW για το τι κρυβεται πισω απ’το σημα της, μονο υποθεσεις μπορουμε να κανουμε..

  • LJ

    Ταχυτητα: speed, velocity 
    Ταχυτητα στο κιβωτιο: gear
    Σχεση με αλλους :relationship
    Σχεση μεταδοσης : gear ratio 

    Ειναι 2 παραδειγματα που μου ερχονται τωρα.

    Για μεταφρασε που τα spreads με μια λεξη, το spam ή το pick and roll στο basket?! Πως μπορουμε να εχουμε ορολογια οταν δεν κανουμε εφευρεσεις κ δεν υπαρχει R&D στην Ελλαδα?

    Η Ιατρικη ειναι τελειως διαφορετικο πραγμα εκει ολα ειναι στα ελληνικα γτ ισχυει οτι δεν ισχυει στην τεχνολογια!Ο Ιπποκρατης ειναι ο πατερας της Ιατρικης εκεινος ανεπτηξε και εφαρμοσε τις θεωριες του.

  • John_rx7

    Μερικες που ειναι του χωρου μου (ουτε απο λογιστικα ξερω, ουτε απο οικονομικα..): automatic, technology, telemetry, pneumatic, octane, mechanical, serial, kilometre, tachograph

    Μπορω να καθομαι ολο το βραδυ κ να σου γραφω.. αα ενα ακομα πιο τρανταχτο παραδειγμα: KERS, Κinetic Energy Recovery System, 3 στις 4 λεξεις ελληνικες!!! Τι αλλο θελεις;

    Πραγματικα δε μπορω να καταλαβω αυτη την υποβαθμιση και την αρνητικοτητα που βγαζεις για την πλουσιοτερη γλωσσα του κοσμου.

  • LJ

    Δεν ειναι υποβαθμιση ετσι βλεπω εγω τα πραγματα. Ειναι καποιες λεξεις με ελληνικες ριζες αλλα εκει που εμεις χρησημοποιουμε μια λεξη για 2-3 διαφορετικα πραγματα στα αγγλικα υπαρχει μια λεξη για καθε ενα απο αυτα. Τι θες τωρα να παρω το λεξικο και να κανω αντπαραθεση. Και σου λεω οτι αυτο ειναι φυσιολογικο γτ δεν παραγουμε τεχνολογια. Εγω μπορω να σου πω κ για το turbo απο την τυρβωδη ροη και τους εκκεντροφορους desmo. 

    Δεν την υποβαθμιζω καθολου και ειμαι υπερηφανος που ειμαι Ελληνας!

    • hellboy

      κανεις πολυ μεγαλο λαθος σχετικα με τους ορους στην τεχνολογια μηχανολογια(πχ.μανιατο-magneto)και στον υπολογιστη(για να ξερεις η μονη γλωσσα που αντιλαμβανετε το κομπιουτερ που εχεις ειναι η ελληνικη.οχι αλλη γιατι ειναι η μονη γλωσσα  στον κοσμο που ολοι οι χαρακτηρες μπορουν να μεταφραστουν με αριθμους και να περαστουν και στο διαδικο συτημα των υπολογιστων.)σχετικα με το θεμα ελικας προπελλας σου εχω ενα παραδειγμα για να καταλαβεις γιατι μια λεξη ειναι βαρυσημαντη(ελικα) βρισκεις μια βαρκα και δεν εχει προπελλα στην μηχανη παραδιπλα βρισκεις ενα  τσεσνα(μονοκινητηριο μικρο αεροπλανο) με μηχανη κα προπελλα προσαρτημενα πανω και τα σχετικα εργαλεια,γουσταρεις να πας μια βολτα με την βαρκα(αφου εχει βεντζινη)αποφασιζεις να βαλεις την ελικα επανω στην μηχανη της βαρκας,εισαι και τυχερος και ταιριαζει κουτι,πιστευεις οτι θα μπορεσει να σε παει 1μετρο επειδη βασιζονται στην ιδια αρχη????????καθως επισης να σου πω οτι απο μηχανολογια ορους δεν εχουμε μονο σε ορολογιες με ονομασια.καθως να σου επισημανω οτι οι αγγλικες ορολογιες χρησημοποιουν 2-3-4-5-6 φορες μια λεξη για 10 διαφορετικα αντικειμενα πχ το gear-box,ratio.καθως να σου θυμησω οτι τα αγγλικα εχουν 5-6 παραλαγες(βρετανικα,αμερικανικα,αυστραλεζικα,ιρλανδικα,σκωτσεζικα)ενω τα ελληνικα ειναι 1 γλωσσα 1 εφαρμογη 1 χωρα και 7εκατομυρια λυματα τα οποια τα συσχετιζεις με 600χιλιαδες λυματα που εχει η αγγλικη!!!!!!!!καθως αυτο ειναι κακη μεταφραση “Σχεση με αλλους :relationship” σχεση με 1 ατομο σημενει και συνηθως για την γκομενα που εισαι!!!!!!!!!!!

  • LJ

    Αυτο που λες για το relationship ειναι λαθος. Μεταφραζεται σχεση-συγγενeια και δεν ειναι προφανως μονο για γκομενες.

    Για το παραδειγμα με τον ελικα στην βαρκα φυσικα και δεν θα παει πουθενα αφου δεν εχει σχεδιαστει για βαρκες. Και στο Σεσνα(και οχι Τσεσνα) αν βαλεις ελικα που δεν εχει σχεδιαστει για το συγκεκριμενο αεροπλανο παλι δεν προκειτε να παει πουθενα.

    Σου ειπα εχεις την αποψη σου και εγω την δικη μου και οπως το βλεπω δεν θα αλλαξει ο ενας την γνωμη του αλλου. Η αποψη σου ειναι σεβαστη :)