Πως να Driftάρεις – Μάθημα Πρώτο

Σχετικά άρθρα

Πάντα το ήθελες, πάντα το είχες όνειρο, όμως κανείς δεν σου έχει πει ποτέ πως γίνεται. Δεν λέω, υπάρχουν πολλά video στο YouTube με κάτι Ιάπωνες να drift-άρουν ατελείωτα, αλλά σου έχει πει ποτέ κανείς τον τρόπο πως να το κάνεις; Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον το απεχθάνονται όσο τίποτα άλλο στον κόσμο, και σου προσφέρουν μοντέλα με χιλιάδες μπλιμπλίκια (βλέπε ESP, torque vectoring κτλ) που σε κρατάνε εντός ελέγχου, στερώντας σου την μαγεία του drift. Έλα όμως που το μαγικό αυτό κουμπάκι ESP στα περισσότερα αυτοκίνητα με συνεχόμενο πάτημα απενεργοποιείται πλήρως. Τι, στο δικό σου δεν βγαίνει; Υπάρχει και ο τρόπος με το αφαιρέσεις την ασφάλεια του ESP. Οκ τώρα, ο καθένας μπορεί να αποκτήσει αυτό το ηλίθιο χαμόγελο στο πρόσωπο του μόλις πας να πάρεις μια στροφή με το δεξί σου πόδι βυθισμένο στο πάτωμα. Η μόνη προϋπόθεση είναι να έχεις ένα πισωκίνητο ή 4κίνητο όχημα, για να νοιώσεις την πραγματική εμπειρία drifting.

Αν αναρωτιέσαι γιατί θέλεις να το κάνεις αυτό θα σου πω το εξής απλό, το drifting είναι κάτι παραπάνω από το να πας με τις πόρτες. είναι τέχνη, είναι σπορ, είναι κάτι το ξεχωριστό που κάνει την οδήγηση να ανεβαίνει επίπεδο.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να κάνεις drift, με το να επιταχύνεις στην στροφή, με το να επιβραδύνεις στη στροφή αλλά και ένας ακόμη δημοφιλής τρόπος περιστροφής είναι η μεταφορά βάρους.

Με το που ακούς τα παραπάνω σου φαίνονται κομματάκι πολύπλοκα και αναρωτιέσαι αν μπορείς να το κάνεις αυτό. Θα προσπαθήσω να το απλοποιήσω γράφοντας σήμερα, για την πιο απλή τεχνική, αυτή της επιτάχυνσης. Θα μπορούσα να σου τα συνοψίσω όλα μέσα σε 2 γραμμές: Μπες στην στροφή και πάτα το γκάζι, αυτό θα κάνει τους πίσω τροχούς του αυτοκινήτου να αποκτήσουν υπερστροφική τάση, στρίψε το τιμόνι ανάποδα, έτσι ώστε οι μπροστά τροχοί να κοιτούν στην αντίθεση κατεύθυνση της πορείας, κράτησε το πόδι σου πατημένο στο γκάζι, και η μαγεία του drift ξεκινά.

Ξέχασε όμως όλα τα παραπάνω και πάμε να τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά τα πράγματα.

Αρχικά να ξεκαθαρίσω ότι δεν προτρέπω κανέναν να πάρει το αυτοκίνητο του και να ξεκινήσει να κάνει drift με το αυτοκίνητο του, είτε σε δημόσιο δρόμο είτε σε ελεγχόμενο χώρο. Πάντα υπάρχει κίνδυνος να χάσεις το έλεγχο του αυτοκινήτου σου, όσο καλός οδηγός και αν είσαι, με καταστροφικά αποτελέσματα, τόσο για εσένα όσο και για το αυτοκίνητο σου. Μην ξεχνάς ότι το αυτοκίνητο εσύ το έχεις ως εργαλείο και ως μέσο μεταφοράς και δεν είναι ένα “παιχνίδι” όπως έχουν οι επαγγελματίες drifter. Τέτοιες δοκιμές θα πρέπει πάντα να γίνονται σε ελεγχόμενο χώρο (πίστες, τεράστια πάρκινγκ κτλ) με κατάλληλες συνθήκες ασφαλείας, φορώντας πάντα κράνος, ώστε και εσύ να είσαι ασφαλείς αλλά και να μην κινδυνεύουν και άλλοι (αυτοκίνητα και περαστικοί) από την δική σου επιθυμία να γίνεις ένας μικρός Ken Block.

Είσαι σε έναν ελεγχόμενο χώρο (έχω αναφέρει τους λόγους παραπάνω), κάθεσαι πίσω από τιμόνι ενός πισωκίνητου αυτοκίνητου και ετοιμάζεσαι να πάρεις μια στροφή. Ελέγχεις το αυτοκίνητο σου να μπεις με μια κανονική ταχύτητα μέσα στην στροφή, ούτε πολύ σιγά, ούτε υπερβολικά γρήγορα. Η καλύτερη τεχνική για να κατεβάσεις ταχύτητες και να μπεις στη στροφή είναι η τεχνική Μύτη-Τακούνι. Προτού μπεις μέσα στη στροφή άφησε το πόδι σου από το φρένο, και άρχισε να στρίβεις.

Μόλις αισθανθείς πως συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο σου, μπορείς να πατήσεις το γκάζι για λίγο, το πόσο λίγο εξαρτάται από τα άλογα του αυτοκινήτου σου. Μην ανησυχείς, ακόμη και ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο με 100 άλογα είναι ικανό να κάνει drifting. Σιγά, σιγά το πίσω μέρος θα αρχίσει να ελαφρένει εσύ θα πρέπει να συνεχίσεις να στρίβεις το τιμόνι έτσι ώστε το αυτοκίνητο να γυρίζει στα πλάγια. Και εδώ είναι το σημαντικότερο μέρος της ιστορίας.

Θα πρέπει να ισορροπήσεις το γκάζι και το τιμόνι προκειμένου να κρατήσεις το αυτοκίνητο στα πλάγια έτσι ώστε να συνεχιστεί το drifting. Οδηγίες για αυτό το κομμάτι δεν υπάρχουν, κάθε περίπτωση είναι διαφορετική αφού υπάρχουν αρκετές μεταβλητές στην εξίσωση, όπως η ταχύτητα, η ποιότητα ασφάλτου, η ποιότητα ελαστικών, αν η πίστα είναι βρεγμένη, η θερμοκρασία κτλ.

Σε περίπτωση που δώσεις πολύ μεγαλύτερη δύναμη στον πίσω άξονα, μην προσπαθήσεις να το διορθώσεις παίρνοντας το πόδι σου από το γκάζι. Αυτό θα κάνει το αυτοκίνητο σου να συμπεριφερθεί υπερβολικά βίαια, διαταράσσοντας την ισορροπία του αυτοκινήτου, κάνοντας το αυτοκίνητο να κάνει ένα μεγαλοπρεπέστατο τετ-α-κε με ένα σύννεφο καπνού να σε κυκλώνει.

Για να κάνεις το drift ακόμη πιο εντυπωσιακό, μπορείς να συνεχίσεις το drifting ενώ έχεις βγει από την στροφή παίζοντας με το γκάζι και το τιμόνι. Μην το παρακάνεις όμως μιας και το τετ-α-κε είναι πάντα παρόν.

Μόλις εξοικειωθείς σε χαμηλές ταχύτητες, μπορείς να εφαρμόσεις την τεχνική αυτή και με μεγαλύτερες ταχύτητες. Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες, για να αποφύγουν τα αυτοκίνητα τους την υπερστροφή, έχουνε βάλει έτσι τις γωνίες camber και caster στις αναρτήσεις, και παρά εσύ θα προσπαθείς να driftάρεις, το αυτοκίνητο σου να είναι συνεχώς υποστροφικό. Πως διορθώνεται αυτό το πρόβλημα; Όχι δεν χρειάζεται να βάλεις νέες ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, η βρεγμένη άσφαλτος είναι ότι πρέπει.

Το γράφω ξανά και εδώ και σου λέω ότι δεν πρέπει να δοκιμάσεις τα παραπάνω σε δημόσιο δρόμο. Πίστες, πάρκινγκ, εγκαταλελειμμένα εργοστάσια, γενικά προστατευμένοι ελεγχόμενοι χώροι υπάρχουν παντού, έτσι ώστε να κάνεις προπόνηση για το πως να καις λάστιχο.

Σε λίγο καιρό θα ακολουθήσει και το Μάθημα Δεύτερο όπου θα αναλύσουμε ακόμη μια τεχνική driftαρίσματος.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα