Μια πρόσφατη έρευνα που έγινε από την συμβουλευτική εταιρία Element Energy και ανατέθηκε από το δημόσιο-ιδιωτικό Low Carbon Vehicle Partnership (LCVP) στην Αγγλία, έδειξε ότι το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας των φιλικών προς το περιβάλλον ηλεκτρικών οχημάτων είναι σήμερα περίπου €6.000 περισσότερο από αυτά που καίνε βενζίνη και πετρέλαιο.


Το Ηνωμένο βασίλειο για να επιτύχει τους στόχους του στις εκπομπές άνθρακα στην ατμόσφαιρα, θέλει να δει 11 εκ. ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα στους δρόμους μέχρι το 2030.

Αλλά ακόμα και αν οι τιμές των καυσίμων διπλασιαστούν από τις σημερινές, το συνολικό κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα εξακολουθεί να είναι υψηλότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όπως ξέρουμε τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζουν γύρω στα £30.000(€35.000), χωρίς την κρατική επιχορήγηση της τάξης των £5.000(€5.500) – σχεδόν τα διπλάσια από τα αντίστοιχα βενζίνης και ντίζελ. Αλλά είναι φθηνότερα ανά χλμ, με ένα Nissan Leaf να κοστίζει περίπου 2 pounds/χλμ σε σύγκριση με τις 14 pounds/χλμ για ένα Ford Focus.

Ο διευθύνων σύμβουλος της σπουδών του LCVP, Greg Archer, δήλωσε ότι η μείωση του κόστους των μπαταριών θα βοηθήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι ανταγωνιστικά τα επόμενα 15-20 χρόνια.

Μετά το 2020 η γκάμα των νέων τεχνολογιών θα είναι πιο εμπορικά διαθέσιμα στο κοινό. Είναι προφανές ότι πρέπει να υπάρξει μείωση της τιμής των μπαταριών και των κυψελών καυσίμου για να επιτευχθεί το ζητούμενο μερίδιο αγοράς και να γίνει ανταγωνιστική η πώληση υβριδικών. Μένει να δούμε εάν οι μειώσεις στο κόστος επιτευχθούν και αν οι εκτιμήσεις επαληθευτούν

Πρόσθεσε ότι είναι πολύ μικρή πιθανότητα, 5%, για τα ηλεκτρικά και τα άλλα εναλλακτικής ενέργειας αυτοκίνητα να γίνουν ανταγωνιστικά μέχρι το 2020 γιατί οι σημαντικές τεχνολογίες χρειάζονται μερικές δεκαετίες, προτού ισοσταθμιστούν με την τρέχουσα τεχνολογία. Τέλος ο Archer, δήλωσε ότι μπορεί τα εναλλακτικά αυτοκίνητα να παράγουν λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διάρκεια ζωής τους σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζίνης και πετρελαίου είναι όμως απίθανο τέτοια αυτοκίνητα θα συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στους στόχους της κυβέρνησης για μείωση του CO2. Για να γίνει αυτό πρέπει να προτιμηθούν τα βιοκαύσιμα. Thans for the tip, bambino.

[Πηγή: Guardian]

  • Μια χαρά τα λέει η έρευνα!

  • ω ρε εχουμε να καψουμε βενζινη μεχρι τοτε!!!!!
    αυτο για ολουσ αυτουσ που νιωθουν οτι απειλουντε απο τα υβριδικα!!!! ¨-)
    ειναι πολυ μακρια το ονειρο για τα ηλεκτρικα!!!!!
    αφου εξαντλησουμε και τον τελευταιο δεινοσαυρο ξαναμιλαμε!!!! :-)
    ωσ τοτε δωσε V10 στο λαο!!!!!!!

  • cfu

    mia xara
    oso mporoume na exoume aytokinita me venzini
    etsi kialios edo Ellada exoume petrelaio gia peirpou 30 xronia allo pou den to bgazoume…..

  • hellboy

    περαν του ηλεκτρισμου υπαρχει και το υγραεριο πειτε στην εε και τους επιστημονες.και ουσιαστικα ειναι ποιο οικολογικο απο την μπαταρια+δεν αλλαζει ουσιαστικα η μορφη του κινητηρα οπως την ξερουμε.για να ευδοκιμισει οποια δηποτε τεχνολογια σχετικα με τους κινητηρες και της θεωριες πρεπει να εμφανιστουν στους γιγαντες που καταναλωνουν εκατομυρια γαλονια την μερα και δεν ειναι τα αυτοκινητα αλλα τα αεροσκαφη αμα δω ηλεκτροκινητο αεροπλανο τοτε θα πω οτι μιλαμε σοβαρα για ηλεκτρικα αυτοκινητα και δεν ειναι μοδα και καπριτσιο.