Τη προσπάθεια της πολωνικής εταιρίας Arrinera Automotive για την κατασκευή του πρώτου πολωνικού supercar τη έχουμε παρακολουθήσει.Η εταιρία λοιπόν ανακοίνωσε ότι βρίσκεται ένα βήμα πριν την παραγωγή του αυτοκινήτου.

Αυτό που ίσως, όμως, δε γνωρίζουμε είναι ότι πίσω από όλη αυτή τη προσπάθεια βρίσκεται ένας κύριος, ονόματι Lee Noble. Σου πάει κάπου το μυαλό; Ναι, είναι ο Βρετανός ιδρυτής της εταιρίας επίσης υπεραυτοκινητων Noble, ο οποίος ασχολείται με το σχεδιασμό και την κατασκευή αυτοκινήτων για τρεις δεκαετίες, σχεδόν όλες του οι δημιουργίες ήταν hardcore κατασκευές που επικεντρώνονται στην οδηγική απόλαυση. Το πρώτο από αυτά, το Ultima, που χρησιμοποιήθηκε ως δοκιμή για το μουλάρι της McLaren F1.

Μετά τη συμβολή του στη γέννηση της McLaren F1, o Lee Noble δεν σταμάτησε εκεί, το 1999 ίδρυσε τη Noble Automotive που παρήγαγε μια σειρά από supercars το τελευταίο εκ των οποίων το M600 με πλήρως ανθρακονήματινο σασί που φορούσε ένα διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 μοτέρ “παράγοντας” 650 άλογα και θεωρείται αντίπαλο δέος της Ferrari F430.

Ο Noble, όμως αποχώρησε από την εταιρία του και ίδρυσε την Fenix Automotive και είναι τώρα μέλος του διοικητικού συμβουλίου, καθώς και μέτοχος στην Arrinera Automotive SA, η οποία είναι μία πολωνική-βρετανική κοινοπραξία που σκοπεύει να ανταγωνιστεί τους καθιερωμένους κατασκευαστές supercar.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο από τον Paul Burkatskyy και είναι γεμάτο οξείες γωνίες, μοιάζει λίγο με Lamborghini Aventador. Η καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός και το άνοιγμα των θυρών προς τα πάνω ενισχύει την αίσθηση ότι μοιάζει με Lamborghini. Τα πίσω φώτα είναι LED, έχει μεγάλο διαχύτη και κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση που τραβάει περισσότερο την προσοχή. Το σασί είναι σχεδιασμένο από τον Lee Noble και είναι κατασκευασμένο από μεταβλητής διατομής χάλυβα υψηλής αντοχής και, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, είναι εξαιρετικά ελαφρύ, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετική αντοχή στις παραμορφώσεις.

Ως επιλογή, το αμάξωμα του αυτοκινήτου, το εσωτερικό και το δάπεδο μπορεί να κατασκευαστεί από carbon/Kevlar συνθετικά υλικά. Όπως γνωρίζουμε φορά τον V8 6.2-λίτρων της Corvette ZR1 με 4 κομπρέσορες της Eaton που αποδίδει 647 άλογα και 819 Nm ροπής. Η εταιρία ανακοίνωσε τις επιδόσεις και αναφέρει ότι επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 3.2 δευτ. και τα 400 μέτρα σε 11 δευτ. με την τελική να φθάνει τα 340 χλμ/ώρα και πλευρική επιτάχυνση στις στροφές τη τάξει των 1.3 g. Σε κάθε άκρο φορά ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 255/35 εμπρός και 335/30 πίσω ελαστικά. Τους μπροστά δίσκους των 380 mm τους πιέζουν 6-πίστονες δαγκάνες και τους πίσω των 350 mm 4-πίστονες.

Στο εσωτερικό, η καμπίνα του Arrinera του καλύπτεται με δέρμα και σύνθετα υλικά, για πρόσθετη ασφάλεια έχει τοποθετηθεί roll bar πίσω από τα καθίσματα αλλά και ζώνες τεσσάρων σημείων.Προαιρετική εφοδιάζεται με μια κάμερα νυκτερινής όρασης που εντοπίζει αντικείμενα που υπερβαίνουν τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, όπως είναι οι πεζοί ή τα ζώα και τα εμφανίζει στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας.

Η αρχική τιμή για το Arrinera αναμένεται να αρχίσει γύρω στις €115.000 και ο χρόνος αναμονής να είναι περίπου τους 12 μήνες.

Τέλος, η Arrinera Automotive πρόσθεσε ότι σχεδιάζει σύντομα να αρχίσει τις εργασίες για ένα δεύτερο μοντέλο, το οποίο θα είναι roadster με διαμόρφωση ενός ή 2 καθισμάτων, χωρίς χώρο αποσκευών, θα ζυγίζει κάτω από 500 κιλά και κινείται από ένα απροσδιόριστο κινητήρα αλλά με απόδοση από το 200HP να 300HP και που θα κυμαίνεται στα €80.000.

[Πηγή: Arrinera]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Arrinera Specifications

  • Extraordinarily almost-perfect traction throughout the speed range
  • Brake deceleration of 1,1-1,3 g (10,79-12,75 m/s²),
  • Power/weight ratio of 1,1-2,9 kg/1HP,
  • Acceleration 0 – 200 km/h below 10 seconds,
  • Acceleration 0 – 300 km/h below 30 seconds,
  • Acceleration to 100 km/h below 4 seconds,
  • Braking from 300 to 0 km/h below 7 seconds,
  • The 0-300-0 km/h test below 40 seconds,
  • Cornering g-force over 1.3 g ,
  • 1/4 mile time below 12 seconds,
  • Centrally positioned engine

Dimensions and projected technical specifications

  • Length (mm): 4450
  • Width (mm): 2056
  • Height (mm): 1190
  • Wheel track front (mm): 1594
  • Wheel track rear (mm): 1744
  • Wheelbase (mm): 2695
  • Engine capacity (l): 6.2
  • Engine: V8
  • Power (HP): 650
  • Maximum torque (Nm): 820
  • Gearbox: Graziano
  • Weight (kg): 1300
  • Weight/power (kg/1 HP): 2.0
  • 0-100 km/h: 3.2
  • 0-200 km/h: 8.9
  • 0-200-0 km (s): 14.3
  • 200-0 km/h (m): 133
  • 1/4 mile time (s): 11.0
  • Max. speed (km/h) : 340
  • G force in curves (g): 1.3

[/learn_more]