Τη προσπάθεια της πολωνικής εταιρίας Arrinera Automotive για την κατασκευή του πρώτου πολωνικού supercar τη έχουμε παρακολουθήσει.Η εταιρία λοιπόν ανακοίνωσε ότι βρίσκεται ένα βήμα πριν την παραγωγή του αυτοκινήτου.

Αυτό που ίσως, όμως, δε γνωρίζουμε είναι ότι πίσω από όλη αυτή τη προσπάθεια βρίσκεται ένας κύριος, ονόματι Lee Noble. Σου πάει κάπου το μυαλό; Ναι, είναι ο Βρετανός ιδρυτής της εταιρίας επίσης υπεραυτοκινητων Noble, ο οποίος ασχολείται με το σχεδιασμό και την κατασκευή αυτοκινήτων για τρεις δεκαετίες, σχεδόν όλες του οι δημιουργίες ήταν hardcore κατασκευές που επικεντρώνονται στην οδηγική απόλαυση. Το πρώτο από αυτά, το Ultima, που χρησιμοποιήθηκε ως δοκιμή για το μουλάρι της McLaren F1.

Μετά τη συμβολή του στη γέννηση της McLaren F1, o Lee Noble δεν σταμάτησε εκεί, το 1999 ίδρυσε τη Noble Automotive που παρήγαγε μια σειρά από supercars το τελευταίο εκ των οποίων το M600 με πλήρως ανθρακονήματινο σασί που φορούσε ένα διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 μοτέρ “παράγοντας” 650 άλογα και θεωρείται αντίπαλο δέος της Ferrari F430.

Ο Noble, όμως αποχώρησε από την εταιρία του και ίδρυσε την Fenix Automotive και είναι τώρα μέλος του διοικητικού συμβουλίου, καθώς και μέτοχος στην Arrinera Automotive SA, η οποία είναι μία πολωνική-βρετανική κοινοπραξία που σκοπεύει να ανταγωνιστεί τους καθιερωμένους κατασκευαστές supercar.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο από τον Paul Burkatskyy και είναι γεμάτο οξείες γωνίες, μοιάζει λίγο με Lamborghini Aventador. Η καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός και το άνοιγμα των θυρών προς τα πάνω ενισχύει την αίσθηση ότι μοιάζει με Lamborghini. Τα πίσω φώτα είναι LED, έχει μεγάλο διαχύτη και κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση που τραβάει περισσότερο την προσοχή. Το σασί είναι σχεδιασμένο από τον Lee Noble και είναι κατασκευασμένο από μεταβλητής διατομής χάλυβα υψηλής αντοχής και, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, είναι εξαιρετικά ελαφρύ, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετική αντοχή στις παραμορφώσεις.

Ως επιλογή, το αμάξωμα του αυτοκινήτου, το εσωτερικό και το δάπεδο μπορεί να κατασκευαστεί από carbon/Kevlar συνθετικά υλικά. Όπως γνωρίζουμε φορά τον V8 6.2-λίτρων της Corvette ZR1 με 4 κομπρέσορες της Eaton που αποδίδει 647 άλογα και 819 Nm ροπής. Η εταιρία ανακοίνωσε τις επιδόσεις και αναφέρει ότι επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 3.2 δευτ. και τα 400 μέτρα σε 11 δευτ. με την τελική να φθάνει τα 340 χλμ/ώρα και πλευρική επιτάχυνση στις στροφές τη τάξει των 1.3 g. Σε κάθε άκρο φορά ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 255/35 εμπρός και 335/30 πίσω ελαστικά. Τους μπροστά δίσκους των 380 mm τους πιέζουν 6-πίστονες δαγκάνες και τους πίσω των 350 mm 4-πίστονες.

Στο εσωτερικό, η καμπίνα του Arrinera του καλύπτεται με δέρμα και σύνθετα υλικά, για πρόσθετη ασφάλεια έχει τοποθετηθεί roll bar πίσω από τα καθίσματα αλλά και ζώνες τεσσάρων σημείων.Προαιρετική εφοδιάζεται με μια κάμερα νυκτερινής όρασης που εντοπίζει αντικείμενα που υπερβαίνουν τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, όπως είναι οι πεζοί ή τα ζώα και τα εμφανίζει στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας.

Η αρχική τιμή για το Arrinera αναμένεται να αρχίσει γύρω στις €115.000 και ο χρόνος αναμονής να είναι περίπου τους 12 μήνες.

Τέλος, η Arrinera Automotive πρόσθεσε ότι σχεδιάζει σύντομα να αρχίσει τις εργασίες για ένα δεύτερο μοντέλο, το οποίο θα είναι roadster με διαμόρφωση ενός ή 2 καθισμάτων, χωρίς χώρο αποσκευών, θα ζυγίζει κάτω από 500 κιλά και κινείται από ένα απροσδιόριστο κινητήρα αλλά με απόδοση από το 200HP να 300HP και που θα κυμαίνεται στα €80.000.

[Πηγή: Arrinera]

Δελτίο Τύπου

Arrinera Specifications

  • Extraordinarily almost-perfect traction throughout the speed range
  • Brake deceleration of 1,1-1,3 g (10,79-12,75 m/s²),
  • Power/weight ratio of 1,1-2,9 kg/1HP,
  • Acceleration 0 – 200 km/h below 10 seconds,
  • Acceleration 0 – 300 km/h below 30 seconds,
  • Acceleration to 100 km/h below 4 seconds,
  • Braking from 300 to 0 km/h below 7 seconds,
  • The 0-300-0 km/h test below 40 seconds,
  • Cornering g-force over 1.3 g ,
  • 1/4 mile time below 12 seconds,
  • Centrally positioned engine

Dimensions and projected technical specifications

  • Length (mm): 4450
  • Width (mm): 2056
  • Height (mm): 1190
  • Wheel track front (mm): 1594
  • Wheel track rear (mm): 1744
  • Wheelbase (mm): 2695
  • Engine capacity (l): 6.2
  • Engine: V8
  • Power (HP): 650
  • Maximum torque (Nm): 820
  • Gearbox: Graziano
  • Weight (kg): 1300
  • Weight/power (kg/1 HP): 2.0
  • 0-100 km/h: 3.2
  • 0-200 km/h: 8.9
  • 0-200-0 km (s): 14.3
  • 200-0 km/h (m): 133
  • 1/4 mile time (s): 11.0
  • Max. speed (km/h) : 340
  • G force in curves (g): 1.3
  • Guest

    115.000 έουρος…; Είμαστε βέβαιοι γι αυτό; Σίγουρα δεν πληρώνεις όνομα αλλά και πάλι ψίχουλα δεν είναι για τέτοιες επιδόσεις…;

    • Elaspre

      Δεν θα τα έλεγα και ψίχουλα όταν με αρκετά λιγότερα παίρνεις corvete και με λίγα παραπάνω R8 η GT-R!βέβαια αν ήταν όνομα η τιμη του θα ήταν εξωφρενική!μπορει αν είναι όπως το περιγράφουν ίσως και να αξίζει η αγορα απο μικρές ανεξάρτητες εταιρίες!

    • kane kai ipomoni 2-3 xronakia kai to perneis me 45.000to poli metaxiro!!!!! edo ta iaponika k italika xanoyn tsak mpam tin timi toys!!! poso malon ena poloniko!!!!!!  :-) :-P

    • ναι η τιμή στην αγγλία ανακοινώθηκε στις 100.000 λίρες…
      το θέμα ειναι απλό, δε ξέρω για ποιο λόγο ο noble έφυγε απο την εταιρία που είχε δημιουργήσει κ απλά ήθελα μέσω της πολωνίας να βρει μια νέα διέξοδο στην κατασκευής γρήγορων αυτοκινήτων…κ άποψη μου έιναι ότι το αποτέλεσμα θα είναι καλό…μη τυφλωνόμαστε απο το ότο κ καλά θα είναι πολωνικό…ο noble εξασφαλίζει το δολοφονικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου…τώρα ας ελπίσουμε να έχει κ καλή ποιότητα κατασκευης για να ανταποκριθει στην άκρως ανταφωνιστική νερά που πάει να κολυμπήσει!!

    • παντωσ GAZO οταν πασ να μπεισ σε τετοια νερα παιζει και ρολο το ονομα και η ιστορια….
      τρανο παραδειγμα το gt-r…. οσο σουπερ και να ειναι…..αυτοι που δεν το γουσταρουν στο κοπανανε σαν ντατσουν και δεν μπορεισ να πεισ τιποτα….8α μουσ πεισ οτι στουσ περισσοτερουσσ τουσ ριχνεισ στα αυτια….. αλλα η αληθεια ποναει…..
      ποσο μαλον οταν 8α λεσ οτι εχεισ ενα σουπερκαρ….απο πολωνια!!!!!

    • δε ξερω αν συμφωνώ σε αυτό που λες για το όνομα (εν μέρη ναι) κ στη τελική τι είναι αυτό που οδηγάς,
      αλλά αν το πας έτσι δεν θα υπήρχε λόγος για υπάρξη νέων εταιρειών…
      να μέναμε σ’αυτες που δημιουργήθηκαν πριν 40-50 χρόνια και μιλάω γενικά είτε για αυτοκίνητα είτε για οτιδήποτε άλλο…

    •  ισα ισα!!!! πρεπει να υπαρχουν νεεσ εταιρειεσ!!!! με τον ανταγωνισμοσ πασ μπροστα!!!!
      απλα καθε αρχη και δυσκολη!!!
      απλα για μασ τουσ κοινουσ 8νητουσ οδηγουσ…..δεν μασ νοιαζει τοσο πολυ το ονομα αλλα πιο πολυ οι επιδοσεισ και η οδηγικη απολαυση….αλλα σκεψου τωρα να εισαι ματσομαν…να πασ σε κανα γκαλα και να σκασεισ με πολωνικο…κορεατικο…κροατικο σουπερκαρ!!!!! εχεισ να φασ τρελη καζουρα και δεν πα να τουσ ριχνεισ 2 sec στο 400ρι…..

    • ρε boy απόλυτα μαζί σου είμαι!!
      είμαι κ εγώ υπερ του ανταγωνισμου αλλά κ εγώ αν ήμουν ματσο αυτα θα αγοραζα…
      αλλά δεν ειμαι προκατειλλημενος με τις νεες προσπάθειες κ δη απο χώρες που δεν γνωρίζαμε ότι υπάρχει αυτοκινητοβιομηχανια!!!

    • prokateillhmenos δεν ειμαι ουτε εγω…πλεον η τεχνολογια ειναι παγκοσμια!!!! και ποσο μαλλον οταν εχεισ στο τιμονι τον καταξιωμενο νομπλε το πιο πIθανο ειναι να πετυχεισ!!!!!
      αλλα δεν ξερω πωσ αλλιωσ να το πω αυτο που νιω8ω…..το ολο σκηνικο ειναι ΚΑΠΩΣ!!!!!  :-p

    • ρε boy cool…
      τα ίδια λεμε…
      ουτε εσενα σε ειπα προκατειλλειμενο, ουτε τπτ!!
      είμαστε bro..!!
      απλά με εκνευρίζει η αντίληψη που κ καλα υπάρχει οτι επειδη ειναι απο πολωνια ειανι καμενο χαρτι!!

    • AXAXAXXAXAXAXA κουβεντα να κανουμε ρε συ!!!!  :-)
      παντωσ οτι και να λεσ το δεχομαι….αλλα απο το τουρκια αμα δω 8α το 8αψω!!!!!!!!!!!
      αχαχαχαχαχχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχχ

    • η τουρκία έχει δυστυχώς για μας 14 εργοστάσια παραγωγής…απο εταιρίες!!!

    • τοσα πολλλλλα δεν το ηξερα….αλλα οτι ειχε το γνωριζα…….
      και τωρα στεναχωριεμαι ακομα περρισοτερο……
      γαμω τουσ μογγολουσ μου…….

    • cfu

      i agree with you se ola

      etsi einai an pas se ayta ta lefta koitas poly to onoma kai tin isoria/aksia enos amaksiou
      me ayta ta lefta mporeis na agoraseis Porsche, Ferrari,Aston Martin,Lambo,Maserati opos kai na to kanoume aytes oi 5 markes den mporoun na sigrithoun me tipota me ayto,to poloneziko supercar

    • http://www.acea.be/
      χαζεψε το…
      εχει τα παντα

  • Mika

    Den trellathika kiolas…

  • hellboy

    καποιος στο σχεδιαστιριο μιξαρε την νομπλ με την λαμποργκινι…